Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Merci vr advies, morgen naar de winkel achter ph meter als ik die vind tenminste tegen redelijke prijs.

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Ben gaan kijken naar de aveve maar geen deftig tester gevonden, enkel zo 3 in 1 tester (water,ph,licht) vr 12€ maar uit ervaring weet ik dat deze niet veel waard is ( enkel de vochtmeter goed vr een jaar of 2) Zal 1 digitaal tester online bestellen, maar zal effe duren tegen ik deze heb, maar ondertussen blijft het probleem en word er niet beter op.
      Heb besloten om mijn ph vijverwatertest te controleren op juistheid en verschillende soorten watertest te doen.
      1st op gedemineraliseerd water -> komt op 7 (wat klopt denk ik)
      kraanwater-> 7,5
      grondputwater-> 7 (had ik niet verwacht)
      puur verse regenwater-> 6,5

      en dan 1 lepel van grond gepakt en gemengeld met glas gedemilitariseerd water, 30 min laten rusten, nog eens goed geroerd en door koffiefilter laten sijpelen en daarvan terug 5ml water gepakt en 4 druppels erin en kleurt tussen 6,5 en 7.(eerder naar 6,5)
      PS.: zou het kunnen dat het probleem een ijzertekort zou zijn. Bij lang zoeken van planten waarvan het blad geel trekt van binnen uit naar buiten zonder schade aan randen of punt,geen verkleuring van steeltjes naar bruin of paars kom ik telkens op een ijzergebrek uit...
      Wil de kunde van anderen zeker niet tegenspreken, probeer enkel een oplossing te vinden (liefst zo rap mogelijk) want sta volop in bloei en is nu dat het ga moeten gebeuren denk ik.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
      Last edited by Boilerroom; 18 June 2016, 14:02.

      Comment


        Re: Blad Probleem Oplosser

        Check dan gewoon eens of ze niet te nat staan.. Vage problemen, zonder duidelijke symptomen komen vrijwel altijd door een ding: te nat.
        Met de regenval van de afgelopen tijd, lijkt me dat een voor de hand liggende oorzaak. Als dat het niet is, dan pas moet je verder gaan zoeken.

        Als je je planten volduwt met bloeivoeding gebeurt hetzelfde trouwens.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: Blad Probleem Oplosser

          zou het kunnen dat het probleem een ijzertekort zou zijn. Bij lang zoeken van planten waarvan het blad geel trekt van binnen uit naar buiten zonder schade aan randen of punt,geen verkleuring van steeltjes naar bruin of paars kom ik telkens op een ijzergebrek uit...
          ijzer is een immobiel element de plant kan dat niet vervoeren van oud blad naar nieuw blad dus een ijzer tekort zie je altijd helemaal bovenaan in het nieuwste blad optreden en dat zien we hier niet.

          Wat LR2 zegt kan ik geheel volgen.
          Last edited by FlintStoned; 23 July 2016, 14:13.

          Comment


            Comment


              Re: Blad Probleem Oplosser



              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              wat kan de oorzaak zijnvan die verkleuring bij de puntjes

              Comment


                Re: Blad Probleem Oplosser

                Erg herkenbaar, deze fout heb ik ook vaak gemaakt en de bovenstaande toppers hebben mij ook de weg gewezen toen: te nat.
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  Re: Blad Probleem Oplosser

                  Sinds een paar dagen na een kleine hittegolf hier en veel bewatering heb ik gele blaadjes . Is dit IJzer -tekort, of Mangaan? En wat doe ik eraan? zie fotoIMG_20160721_174028.jpgIMG_20160722_152413.jpgIMG_20160722_152445.jpgIMG_20160722_152516.jpg
                  Ik heb twee 40L-potten met elk 2 planten waarvan de nieuwe blaadjes geel zijn van binnenuit. De uiteindes zijn groen.
                  Ik heb 1 20L-pot met 1 plant erin, maar die schijnt geen last te hebben van verkleuringen, hoewel die ,totaal gezien iets lichter van kleur is. Daarin zit aarde die ik vorig jaar ook al heb gebruikt. In de 40L-potten zit nieuwe aarde.
                  Herkent iemand dit? Op internet weinig fotoos gezien met dit probleem.
                  Kan het hitte-stress zijn? Het was flink warm afgelopen week, en ze hebben van 5 tot 5 volop zon.Ik heb ze dus veel water gegeven, want op n gegeven moment hingen de blaadjes slap naar beneden, en dat herstelde snel na water gegeven te hebben.
                  De plant in de 20L-pot schijnt geen last te hebben van verkleuringen, maar die is ook een stuk kleiner.

                  Comment


                    Re: Blad Probleem Oplosser

                    Mischien wat veel direct zonlicht?
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Een hoog mangaan-, koper- of zinkgehalte kan door concurrentie zorgen voor een lage ijzeropname in de plant.

                      Een hoog fosfaatgehalte kan evenwel ook de opname door de plant van spoorelementen zoals ijzer blokkeren.
                      Te natte en/of dichtgeslagen , slecht beluchte grond (wortels) zorgt ook voor een slechte ijzer opname.

                      Tijdens een hevige groei of hoge plantbelasting kan er tijdelijk een ijzer tekort optreden. Dit gaat vanzelf weer weg. Verder wordt ijzer bij een te hoge bodem ph slechter opgenomen. Kan me voorstellen dat ze tijdens de warme (groeizame) dagen veel kraanwater gehad hebben en je daardoor een tijdelijke ijzerblokkade oploopt.
                      Last edited by FlintStoned; 23 July 2016, 20:18.

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Bedankt voor je tip, deWitte.Ik vrees alleen dat ik daar weinig aan kan doen, alleen hopen dat het bewolkt blijft
                        En bedankt voor je uitleg, Flintstoned, hoewel ik naar aanleiding daarvan me nog wat afvroeg, namelijk hoe zou ik een hoog mangaan-, koper- of zinkgehalte moeten hebben verkregen? Kraanwater?
                        Hetzelfde met een hoog fosfaatgehalte. Hoe zou ik dat hebben moeten oplopen? Ik heb overigens elke plant ongeveer 100gram vleermuizenmest gegeven over de aarde rond de stam gestrooid, maar dat was zo'n 5 weken geleden.

                        Als de grond te nat, dichtgeslagen of slecht belucht is ( kan inderdaad ook een oorzaak zijn, hoewel water snel wordt opgenomen) wat kan ik daar aan doen? Met een stokje voorzichtig wat diepe gaten in de grond prikken? Ik ben bang dat ik dan wortels zou kunnen raken.

                        Ik kijk het nog even aan, doe er even niks aan, en zie of er verbetering waar te nemen is binnen een dag of 2.

                        Comment


                          Re: Blad Probleem Oplosser

                          namelijk hoe zou ik een hoog mangaan-, koper- of zinkgehalte moeten hebben verkregen? Kraanwater?
                          Hetzelfde met een hoog fosfaatgehalte. Hoe zou ik dat hebben moeten oplopen? Ik heb overigens elke plant ongeveer 100gram vleermuizenmest gegeven over de aarde rond de stam gestrooid, maar dat was zo'n 5 weken geleden.
                          Ik zette dit erbij als mogelijke oorzaken omdat je bij de vraag niet echt veel informatie geeft.
                          Zelf vermoed ik dat de oorzaak van de verminderde ijzeropname het gevolg is van wortels die zuurstofarm staan in combinatie met erg groeizaam weer.

                          Je kan idd de grond weluchten door daar met een prikker eens flink in te prikken en met een vork de bovenlaag wat om te woelen. Ja je raakt dan wortels maar wortels in een zuurstofarme omgeving gaan ook gewoon kapot dus wat heb je te verliezen.

                          Comment


                            Re: Blad Probleem Oplosser

                            Goedendag, ben voor het eerst begonnen met buiten kweken. In het begin ging alles goed maar nu worden de bladeren roestbruin. Planten staan in 20 liter potten op het dak vol in de zon. Eerst begon er 1 maar nu gaan de overige 4 ook deze symptonen vertonen. Hoe kan ik dit herstellen?
                            20160908_065834.jpg

                            Comment


                              Re: Blad Probleem Oplosser

                              Wat denk je zelf dat het is, aan de hand van de informatie in bericht #1 van dit topic ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                Re: Blad Probleem Oplosser

                                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Wat denk je zelf dat het is, aan de hand van de informatie in bericht #1 van dit topic ?
                                Ik gok op calcium tekort?

                                Comment

                                Bezig...
                                X