Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet kweken vraag en antwoord

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

    @ dreadwarrior aan het forum ligt het niet, al deze vragen duiden er op, dat je niet veel rondgebladerd hebt.
    De antwoorden op deze vragen zijn heel makkelijk te vinden, voor ieder die een beetje moeite doet.

    Verschil is in planten altijd, ligt niet aan de zon, de voeding of de tijd die het neemt te ontkiemen.
    Sommige laat ontkiemde zaadjes,kunnen vaak de grootste plant worden.


    De plant is niet klaar met 2/3 bruin de plant is klaar als de thc geactiveerd is en eventueel CBD gaat produceren. (na week 4 dus)

    Jouw plant zal weer nieuwe witte haartjes aan gaan maken en rustig verder bloeien.
    Ook is de regel 12/12 een beetje erg nauw genomen.
    De plant gaat bloeien als zij merkt dat het herfst gaat worden (combinatie van licht en temperatuur dus).

    Een AF gaat altijd in de bloei ongeacht de hoeveelheid licht per dag.

    Als jij zegt dat jouw planten 3 a 4 weken in de bloei staan en al bruin zijn betekend dat ze even een bloeistop neemt.
    Rustig afwachten en je zult zien dat er nieuwe haartjes komen.

    Lees nu even de topic's over trichomen na. (zodat je precies weet hoe dit nu eigenlijk zit)
    __________________________________________________ __________________________________________________ ________

    @ Speedball, nee niet doen, gewoon lekker buiten laten staan, juist in de bloeifase is de kleurbalans belangrijk.(avondrood)
    Ook neem je insecten mee waar je geen natuurlijke vijanden tegen hebt, (je neemt (mogelijk) de een mee en de ander niet)

    Wat wel kan is voor een open raam onder een Lamp met het juiste kleurspectrum. (echter te adviseren is dit nog niet)
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #32
      Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

      @ escargo

      bedankt voor alsnog een reactie
      dat ik nog niet veel gebladerd had kan men denken
      ik schreef al ben verward.

      ECHTER na nog meer zoeken en lezen heb ik wel 1 en ander gevonden waar ik wat aan had.

      wat betreft het aanmaken van nieuwe witte haartjes had je gelijk.
      er zijn er idd nieuwe bij gekomen ( en niet zo weinig ook )
      maar een niet al te ervaren kweker en onzeker over mijn groene vingers doet soms veel vragen oproepen.

      anyway nogmaals bedankt voor je reactie

      Comment


        #33
        Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

        lekker afwachten tot de rit over is
        In een Achtbaan, stap je ook niet uit in Halfweg.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #34
          Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

          001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg

          hier wat foto's van mijn plantjes ( voor het noodzakelijk ombuigen ivm nieuwsgierige buren 2.60 gemeten )

          zoals jullie kunnen zien ztaan planten op verschillende plaatsen in de tuin dus verschil in ontwikkeling was niet te voorkomen.
          eigenlijk wel mooi want dat levert wat minder knipstress op bij het oogsten.

          kan iemand aan de hand van deze slechte foto's enige schatting maken van hoelang deze plantjes nog moeten??

          ( en ja dom maar ben al begonnen met wegknippen van groot blad, dacht dat dit raadzaam was om geen extra vocht te laten vasthouden was )
          ( ook op aanraden van slechte tip van de zogenaamde energie stroming )

          Comment


            #35
            Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

            @ dreadwarrior Die zijn nog met de bud vorming bezig.
            Ik denk nog drie tot 5 weken.

            Lees het volgende topic even door.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sten+trichomen
            Helemaal doorlezen. (veel informatie)
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #36
              Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

              oke gelezen escargo
              wat denk je ? ook nog maar een keer voeding geven dan???
              overigens zijn dit foto's van een dag of 3 geleden.

              Comment


                #37
                Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                Welke voeding heb je tot nu toe gegeven.
                Ziet er wel uit als een plant die doorgroeit.

                Ze staan allemaal in volle grond,dus over tekorten geen zorgen, het is bloeiweek twee a drie daar denk ik.

                Dus, een ik zou beginnen met een halve dosis bloeivoeding. (inmijn geval, dit hangt af van jouw voedingslijn en plant)
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #38
                  Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                  welke voeding heb ik gegeven??

                  TJA?????

                  zoals ik al zei had ik nooit voeding gebruikt.
                  maar onzeker als ik ben heb ik me gek laten maken door mijn broer ( een Belg nota bene )
                  die liep maar van je moet je planten voeding geven, je moet ze voeding geven.

                  toen ik na een tijd eigenlijk naar mijn gevoel toch wel achter liep in ontwikkeling plant
                  heb ik iemand raad gevraagd die al wat buitenkweekjes had gehad
                  die zei Ja ze beginnen nu net met bloei ik zou als ik jouw was tijdens de bloei toch echt wel voeden.

                  ik kreeg toen iets ( heb de verpakking weg gegooid ) van Canna < ???? ) geloof ik?
                  NPK nog wat.
                  ik ben toen voorzichtig 2 x per week 50 ml op 10l water verdeeld over 3 planten gaan geven. ( eind augustus denk begonnen afgelopen zaterdag laatste keer )
                  nu heb ik nog wat sweet jean gekregen van mijn broer
                  maar denk dat ik daar nog maar 1 plant 2 of 3 keer mee ga voeden
                  de rest laat ik vanaf nu met rust.

                  ongelooflijk hoe zo'n plantje zich verder ontwikkeld per dag.

                  hier en daar op GELUKKIG 1 plant wat kleine elende in de vorm van rot weg geknipt.
                  maar da zal de pret niet drukken.

                  ben echt benieuwd naar wat deze zes plantjes gaan opbrengen ( da wil zeggen 4 flinke en 2 kneusjes ) (alhoewel 1 kneusje toch ook nog wel 2.m is alleen heel slank )

                  zal in de loop van de dag nog wel eens paar nieuwe foto's schieten en iets meer proberen in te zoemen op de toppen.

                  voor nu aju paraplu
                  dat spul

                  Comment


                    #39
                    Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                    Waar woon je Dreadwarrior, ik zou namelijk een goed combinatie bloeimiddel gaan halen.

                    De planten zijn het waard, een goed middel te krijgen
                    Ook houd je hiervan voldoende over, voor een volgende kweek.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #40
                      Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                      ergens in het grote Rotterdam zuid

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      zoals beloofd kleine update
                      net foto's geschoten021.jpg022.jpg023.jpg020.jpg019.jpg013.jpg011.jpg010.jpg014.jpg018.jpg016.jpg

                      Comment


                        #41
                        Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                        is dit toprot of gewoon rijpe top???

                        001.jpg003.jpg

                        Comment


                          #42
                          Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                          Yep toprot

                          Rotte topjes er tussen uit halen.Rest nog proberen af te bloeien.

                          Gr Goud

                          Comment


                            #43
                            Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              #44
                              Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                              of het rot is of rijp

                              Comment


                                #45
                                Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                                ik was er al bang voor.
                                gelukkig is dit op deze plant het enige wat er op zat en is er af.
                                anderzijds is de plant ( eigenlijk 2 ) tegen de vlakte.
                                waren de kneusjes van de familie en die hangen nu met voeten tegen plafond.
                                zijn nog nie helemaal klaar maar heb morgen 3 grote meiden te gaan.
                                Deze zijn al een stuk verder en ben beetje paranoide dat mijn buurmannen ( of wie dan ook ) ze eerder weg haalt
                                dan ik.
                                EN DAN blijft er nog 1 hele grote meid over maar die moet echt nog wel een week of 3 a 4
                                als ze die weghalen hebben ze er tot nu toe vrij weinig aan.

                                keep you posted

                                Comment

                                Bezig...
                                X