Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

    Korting op 420shop
    Beste Leden,

    Zoals de titel het al zegt is het bij mij ook toegeslagen, ik wil graag groene vingers krijgen . Ik moet zeggen dat het m'n eerste poging word om Wiet te kweken. Omdat ik in een huis woon want ernstig tegen cannabis is moet ik het buiten kweken. (tuin dus ook geen optie)

    Dus, daar gaat de guerilla farming. Ben op dit moment aan het scouten voor goede locaties, en heb er mogelijk een paar gevonden. Ik ben van plan de plantjes eerst te laten ontkiemen en te laten groeien tot een week of 4 (dat wel thuis), en daarna in de volle natuur te planten (ergens rond eind mei) Nu heb ik me flink ingelezen op dit forum maar ben nog wel blijven steken met een paar vraagjes.

    Welke soort? Ik kan een paar gefeminiseerde White Widows kopen voor 22 euro, geen slechte prijs. Volgens de site is deze soort ook geschikt voor outdoor growing, heeft iemand daar ervaring mee?

    Tips voor guerilla farming Ik had de perfecte thread gelezen (Tips-voor-guerilla-farming) hier gaat het meer over tips om niet betrapt te worden. Aangezien ik 5 plantjes op misschien 2/3 verschillende lokaties wil neerzetten is dat niet m'n grootste zorg, waar moet ik op letten als ik ze in de natuur neerzet? Eerst een gat graven met potgrond? Ook hierover zijn alle tips welkom

    Wat doe ik tegen het rip-gevaar? Ik wil niet met een mes tussen me ribben eindigen naast m'n plant xD

    Elke andere tip is ook meer als welkom!
    Big thumbs up voor dit forum!
    Last edited by Jointjedraaien; 25 June 2010, 19:24.

    #2
    Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

    Over die WW zou'k me geen zorgen maken , dat komt wel goed Je zou MISSCHIEN , EVENTUEEL een sneller soortje kunnen kiezen voor te geurilla'en. Ga je stekken kopen voor buiten neer te plaatsen of ga je ze groot brengen uit het zaad?

    Als je een locatie gekozen hebt , moet je daar es een zonnig dagje doorbrengen , om te kijken hoe de zon daar loopt , desnoods een paar kleine veranderingen maken maar geen te grote want dan gaan mensen zich vragen stellen bij de veranderingen(afgekapte bomen , struiken)

    Over je grond lees je je best ng wat in of wacht je best op meer reacties , ik zou gewoon kijken voor een plaats met veel tingels in de buurt , dan zoals je zegt gat graven en potgrond gaan inkappen en de schimmels toevoegen.

    Laat ook geen afval(flessen , voedingsflessen , ducktape , etc) slingeren in de buurt van je geurilla. Zoals barry cooper zou zeggen plak ducktape op de onderkant van je schoenen zodat je geen afdrukken nalaat want daaarop kan je schuldig bevonden worden.

    Ga ook niet te veel langs bij je geurilla 2-3keer volstaat volgens mij.

    Verder wens ik je veel succes en wacht nog wat op reacties van meerdere ganjatroopers

    Mvg Izzzzzz

    Comment


      #3
      Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

      WW-tjes zijn prima voor guerilla, 2 jaar mee gekweekt. Geen zware opbrengsten gehaald maar lekkere wiet en nauwelijks problemen gezien met betrekking tot schimmels enzo

      Plek uitzoeken : onze meiden hebben water nodig, zon, niet te zure grond, voldoende bouwstoffen en natuurlijk : rust in de zin van minimale kans op ontdekking. Kijk dus uit naar plekken die die 5 dingen zo optimaal mogelijk combineren. Als je de planten op de locatie poot zal je ze 1 of twee keer water moeten geven om de wortels goed te laten aanslaan, daarna zouden ze hun eigen weg moeten vinden. Ga er zo min mogelijk heen in elk geval.

      Wat doen tegen rippen : niet praten over je projectje, geen mensen mee nemen ernaar toe. Als je er zelf naartoe gaat wees je dan bewust van je omgeving, kijk uit naar sporen van aanwezigheid, sporen van dieren etc. Luister vooral ook erg goed > maar weinig mensen lopen niet als een olifant door de natuur...

      Persoonlijk zou ik het aantal wat opschroeven, maak er een stuk of 15 van. Guerilla is een cijferspelletje : hoe meer je uitzet hoe groter de kans dat je kan oogsten. Want ga er maar vanuit : tenminste 1 van je lokaties wordt ontdekt.

      edit : guerilla werkt serieus anders dan binnen- of balkonkweek. Je kan nog zo veel willen optimaliseren, uiteindelijk staat je plant buiten, voor iedereen toegankelijk. Voor mij is dat een reden nauwelijks aan grondbewerking te doen, want dan stop je er veel energie in terwijl je maar een kleine kans hebt dat die plek ook daadwerkelijk onontdekt blijft. Er zijn zat plekken in de vrije natuur waar onze uiterst sterke meiden het prima doen zonder toevoegingen, 'n deel van de charme van guerilla is het vinden van zulk soort plekken.
      Last edited by moreweed; 30 January 2010, 13:05.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

        Ja idd MoreWeed, volgens mij is 90% afhankelijk van de lokatie en 10% dom geluk. Ik heb nu via een paar kaarten wat locaties gezocht.
        Nu hebben we een enorm Bos niet zo ver hiervandaan, maar het zit er vol met mountainbikers enz. dus dat is geen optie.
        Verder, die eilandjes in het midden van park-meren. Te voor de hand liggend he? Net zoals op klaverbladen van de snelweg met bomen ertussen, ook veel te voor de hand liggend, en bovendien ERG gevaarlijk
        Vannochtend gekeken op 1 lokatie, maar er waren duidelijk sporen van menselijk tussenkomen (doorgeknipte draden enz.)
        Ik heb wel 2/3 lokaties gevonden op de kaart die mijn interesse wekken, zeker een paar 100 meter van een weg verwijderd en dicht bij een best grote sloot.
        Wat zijn jullie ervaringen? Wat is nou de gouden tip?

        Comment


          #5
          Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

          Er is geen gouden tip, da's juist de truuc. Het gaat om combineren van 3 soorten kennis :
          -inzicht in natuurlijke orde, landbouwprincipes
          -inzicht in wildgedrag, menselijke psychologie
          -statistische principes

          De eerste 2 zijn nodig voor het vinden van de plekken, met behulp van de 3e zorg je ervoor dat je wat te oogsten over houdt.

          en natuurlijk : geluk is een onmisbare factor, het enige wat je kan doen is zoeken naar combinaties die geluk het meest waarschijnlijk maken. Tis wel erg handig om dan "out of the box" te kunnen denken.

          Dat kwartje is bij mij gevallen met paaseieren zoeken > iemand had een ei niet verstopt maar volledig zichtbaar op ooghoogte ergens in een ruimte geplaatst. Niemand vond dat ei, wel alle "echt" verstopte eieren.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

            Ik heb wat research gedaan en zo ziet mijn buiten "kweekschema" eruit, deels guerilla.
            Ervan uitgaande dat de (juiste) zaadjes al aanwezig zijn. En snapt dat discretie ook tegen de beste vriend/vriendin noodzakelijk is.
            Ik heb (nog) niet zoveel verstand van de spullen die je moet gebruiken, dit laat ik over aan de creatieve geest.


            - Plantje binnen laten groeien tot ongeveer 20cm met behulp van plantenvoeding en (kwaliteit) potgrond.
            - Afhankelijk van wat er nog over is aan plantenvoeding & potgrond maak ik een mengsel.
            - Plant inpakken in een (schoenen)doos of lege pringles bus.
            - Op de gekozen lokatie, wat je neem ik aan heb geinspecteerd eventueele onkruid in een radius van 1 rondom de plant verwijderen.
            - grond omploegen, mixen met overgebleven potgrond & planten voeding en de wietplant planten.
            - Nu tot aan september/oktober de nederlandse natuur zijn werk laten doen (eventueel water geven als er een droge periode gaande is)
            - Controle: 3-4 langs gaan,

            Comment


              #7
              Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

              Ziet er top uit startingweedplant. Ikzelf doe zoals gezegd nauwelijks aan grondbewerking op de plek des onheils (buiten 'n gat graven voor mn meiden en wat globaal onkruidwiedwerk. Soms moet er effe 'n plakje gras weggestoken worden, maar zeker geen vierkante meters. Dit natuurlijk afhankelijk van je locaties.

              Transport : wiet is een stevig plantje, kan veel hebben. En da's ook wel nodig want ongezien transporteren betekend weggestopt worden in fietstassen of andere ongein. Die pringlesbus van jou vind ik 'n hardstikke goed idee (maar de wortels gaan er niet inpassen), ik doe nog wleeens 'n stuk luchtafvoerslang of gewoon gezellig met 'n paar tegelijkertijd in 'n grote vuilniszak.

              Voeding : Met de info die hier zo beschikbaar is wil ik komend jaar gaan experimenteren (waarschijnlijk korrels > gereguleerde afgifte), tot nu toe was 't hooguit halverwege er effe langs met 'n fles voorgemixte pk13-14. Grondverbetering middels ploegen of ingraven van cocos vergroot bij mijn plekken de kans op ontdekking nogal...
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

                Straks met dat mooie weer zijn er natuurlijk weer veel mensen in de bossen.
                Risico voor ontdekking stijgt natuurlijk enorm.
                Hier wat simpele tips die je misschien logisch acht , maar niet altijd in de praktijk wordt uitgevoerd.

                -Als het kan ga op de fiets of lopen: Kan misschien niet altijd natuurlijk , maar pak niet je opgevoerde brommer om door het bos te crossen.
                Klinkt dom maar geloof me het gebeurt echt vaak.
                -Neem echt never never never een "goede" vriend(in) mee naar je dames.
                -Ken je bos: Ook in een bos heb je drukke uren , zorg dat je gaat op een tijdstip dat het minder druk is.
                Bijv: Vlak voor etenstijd , vlak voor de schemering of bijv met een tropische bui regen.

                Comment


                  #9
                  Re: guerilla farming: Eerste poging, tips en adviezen welkom!

                  whoehahahaha ik zie ze al rijden man, met twee waanzinnig grote planten achterop lekker door het bos knallen lol !

                  R()b heeft gelijk, ken je bos. Juist drukke tijden kunnen trouwens waardevolle hints geven over of iets echt een goeie plek is. Gewoon lekker gaan wandelen en tussendoor goed uit je doppen kijken. Als je dan later eens gespot wordt ben je gewoon weer die wandelaar. M'n beste plekken bezoek ik trouwens uitsluitend snachts, die vallen zo op overdag dat de smoes om daar in de buurt te zijn wel heel speciaal zou worden.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...
                  X