Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

    Korting op 420shop
    Hi JD's

    In m'n vorige topic had je al gezien hoe ik een kloontje had gemaakt in m'n bubblebak.
    Nu heb ik de Madonna kloon overgeplant in m'n eb & vloedbak.
    De bak met hydrokorrels is 40 liter en staat op een bak van 65L met voedingswater (50L).
    Voeding van general hydroponics 17,5 micro/bloom/grow en 100ml prozyme van hesi.
    EC 0.95 Ph 5.8


    eb-vloed2..jpg
    De korrels zijn uitgespoeld (want er zit veel rood stof in de zak) en dan nog es 2 dagen geweekt in ph 5.0 en EC 0.8.(daar de korrels een Ph van 7.0 hebben, en door te weken nr een ph rond de 5.5- 6 worden gebracht).

    eb-vloed..jpgeb-vloed1..jpg

    Tijdens het vloeden is de kloon erin gezet, leek me het minst beschadigend als alles goed in het water stond. Dan nog een folie erond & vanavond gaat het licht aan op 18/6.
    Groeien maar!

    eb-vloed3..jpgeb-vloed4..jpg

    Groetjes Marsupilami

    #2
    Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

    Hoi Marsupilami, ik heb even je foto's bekeken en je setup ziet er goed uit maar ik ben bang dat je plant niet stabiel genoeg blijft zonder het steenwolblok!
    Daarom laat ik mijn kloontjes eerst in een steenwolblokje stekken met een beetje cloning gel er in en dan in een klein kweekkastje.
    Als de wortels er onderuit komen stop ik ze in een groter blok en zet ik ze op de druppelaar tot de wortels daar weer onderuit komen en dan pas plant ik ze dieper in de hydrokorrels.

    Jij zal hem uiteindelijk van bovenaf moeten ondersteunen omdat je ook geen bamboestokken ofzo in de hydrokorrels kunt steken.
    Probeer hem door een net te laten groeien dan komt het wel goed denk ik.

    Succes met de kweek, ik ga je volgen

    Comment


      #3
      Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

      Hoi marsipulami,

      die blokjes zijn volgens mij wel nodig en kosten geen cent, klein potje clonex gel ook onder een tientje geloof ik, heb het ook nog niet gebruikt maar is volgens mij wel belangrijk. zodra die een beetje wortels heb staat ie muurvast.

      Zo is er al weer eentje om te volgen bij het hydro gedeelte. gezellig

      veel succes

      Comment


        #4
        nou nou wat hebben jullie met steenwol
        Ik gebruik die liever niet in m'n ballenbak, de plant zal zich verankeren met z'n wortels.
        Maar jullie hebben gelijk wat betreft de stabiliteit, er komt nog een scrognet boven, dat was ik nog vergeten te vermelden.

        Groetjes Marsupilami

        Comment


          #5
          Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

          ziet er goed uit marsupilami en aan jouw systeem moet je niet zo snel raken als het werkt!
          Ga je in de gaten houden want zou hier wel nog eens iets kunnen bijleren lijkt me zo.

          suc6 en grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #6
            vloed4..jpgvloed5..jpgvloed6..jpg

            Groetjes Marsupilami

            Comment


              #7
              Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

              Die heeft wel ff tijd nodig om bij te trekken zo te zien

              Ik hoop dat ie het nog doet!

              Succes!

              Comment


                #8
                Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                Aha, Ik zie het

                Geef even wat magnesium nitraat bij. (Of Canna stikstof of zo) Ze zijn zo geel als een podlood.
                Een lage EC is niet zo'n ramp in het begin. Dan gaat hij mooi 'zoeken"

                Succes, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                  Denk dat ze wat vanalles tekort heeft HJM.
                  Misschien gewoon wat op haar pootjes laten neerkomen met voeding en daarna zien om wat individueel bij te voegen? Denk dat je meer fout kan doen door toe te voegen dan te verhelpen in dit stadium.

                  Grtz $iR
                  Last edited by SirSmokeAllot; 27 March 2010, 02:55.
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                    Ik heb dit grapje ook gehad met mijn eerste stekken, de meesten hebben het niet overleefd en degene die het overleefden staan nu nog bij te komen en zijn bonzai planten geworden. Kort met een dikke stam, kleine blaadjes en een gigantisch wortelgestel. Ik denk dat je wortels zich al afgesloten hebben en je plant nu nieuwe aan moet maken, als de rest niet lukt probeer dan enzymen toe te voegen die helpen oude wortels af te voeren, ik gebruik canna zym.

                    Comment


                      #11
                      Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                      Hier even een foto van mijn eerdere stekjes, deze zijn dus 2 weken ouder dan de planten in mijn tent en hebben hetzelfde meegemaakt als die van jou!

                      27032010033..jpg

                      Comment


                        #12
                        vloed6..jpgvloed7..jpg

                        Dus eigenlijk nog niet veel opgeschoten, maar we hebben alle tijd gelukkig .

                        vloed8..jpgvloed9..jpg

                        Groetjes Marsupilami

                        Comment


                          #13
                          Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                          Deze foto's zijn van 3 dagen geleden, ik ben benieuwd hoe ze er nu bij staan!

                          Op de foto's hierboven zijn ze nog niet lekker bijgetrokken, maar als ze doorgroeien komt het nog wel goed denk ik.
                          Bij mij zijn ze echt heel lang verstokt geweest.

                          Groetjes X.

                          Comment


                            #14
                            Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                            hi xnetworx! het duurde even, maar hier zijn wat verse foto's

                            Ondertussen heb ik de backups terug verwijdert, de dame toonde me dat ze het wel alleen zou aankunnen .
                            Het gaat nog niet ideaal, maar de groei zit er toch al in.
                            Ec wat verhoogt nr 1.2 & ph 5.5, daar ik denk dat de ph in het medium wat te hoog is - zie voedseltekorten (bruine randen - kalium tekort?)


                            vloed10..jpgvloed9..jpg

                            Groetjes Marsupilami

                            Comment


                              #15
                              Re: Madonna op eb & vloed in hydrokorrels

                              jo marsupi,

                              hoe gaat het hier ?

                              groeten

                              tk

                              Comment

                              Bezig...
                              X