Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meststoffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Meststoffen

    Hey,

    Ik heb een week en half geleden men eerste gekiemde zaadjes geplant. Nu staat er overal zoveel over meststoffen enzo.. Nu hebk thuis eens gekeken, staat er in de kast wel zo vloeibare meststoffen voor olijfbomen, geranium en palmbomen. Zou 1 hiervan goed bruikbaar zijn of niet?

    Thx

    Comment


      #32
      Re: Meststoffen

      Staat op de verpakking dat de mest ook geschikt is voor cannabis? Zo niet, dan zou ik er van uit gaan dat deze mest niet geschikt is. Vind je je vraag zelf ook niet enigszins onnozel?

      Comment


        #33
        Re: Meststoffen

        En nog steeds wordt gedacht dat ons plantje bijzonder is

        In de groei periode voldoet de palmen mest, want daar zit wat meer stikstof in. De geranium mest voldoet in de bloei periode, want daar zit wat meer fosfor en kali in.
        Een beetje extra pk 13-14 geeft wat extra bloem vorming.

        Succes, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #34
          Re: Meststoffen

          Wat ik eigenlijk wilde aangeven dat aan voeding en bestrijdingsmiddelen onnodig veel aandacht wordt gegeven. Er is nauwelijks een andere plant te bedenken die zo goed ontkiemt, zich zo gemakkelijk laat stekken en in zo'n korte tijd enorm groeit. Het is gewoon onkruid. In de landen van oorsprong hebben de kwekers beslist geen enorme apotheek. Vorig jaar kreeg ik van iemand, die ik altijd een deel van de opbrengst van mijn buitenkas geef de volgende voeding ('t was duur dus het moest goed wezen): BN Roots, BN Grond, BN Zym, BN The missing link (hiervan 2 liter, kostte geloof ik 65 euro de liter en moest dus wel heel erg goed zijn), BN X-cel en BN PK13/14. De fabrikant wist het ook mooi te verkopen: het is Bio-minerale voeding. Dus zowel biologisch als kunstmest-achtig. Mijn vrouw, de apotheek gezien hebbend, vroeg me of die fabrikant geschift was. Ik kon geen valide argumenten bedenken voor het tegendeel, tenzij je de commercie er bij betrekt. Omdat ik de flacons toch maar gekregen had vond ik me net niet voor "Jan met de korte achternaam staan".
          Het jaar daarvoor werd ik eveneens met verblijdt een aantal flacons: Canna Terra Flores, Canna Terra Vega en PK 13/14.
          Beide voedingslijnen voldeden prima.
          De jaren ervoor gebruikte ik gewone grond uit de moestuin (op die plek hadden wel vlinderbloemigen gestaan, dus er zat veel stikstof in de grond), vermengd met zelfgemaakte compost en metselzand. Halverwege de groei heb ik nog wat bemest met ordinaire 12-10-18. Op dat "primitieve" mengsel groeiden de planten net zo goed. Alleen kostte deze voeding minder dan 1 euro.
          Ter illustratie voor de geldklopperij van de leveranciers en de goedgelovigheid van de kwekers draag ik het volgende voorbeeld aan: er is PH- voor de groei en een andere PH- voor de bloei. Een ieder met een middelbare school opleiding met scheikunde in zijn pakket weet dat "zuur" geen zelfstandige stof is maar een hoeveelheid chemische energie. Van dit zuur vind je niets terug in de oplossing, omdat de energie wordt aangewend om een deel van de basen te neutraliseren. Dus waarom zijn er in eens 2 zuren nodig?
          Soortgelijke opgeklopte discussies worden ook gevoerd over bestrijdingsmiddelen: bij een fungicide met een veiligheidstermijn van 48 uur bij aardbeien -dus 48 uur voordat ze gegeten worden mag er nog mee gespoten worden- wordt gediscussieerd over de veiligheid, terwijl de meesten cannabis roken. Fungiciden kun je kennelijk wel veilig eten maar niet veilig roken.
          Als een fabrikant een product gratis ter beschikking stelt om uit te proberen (is ook op dit forum voorgekomen) vallen rijp en groen over elkaar heen om toch maar zo'n gratis pakket in bezit te krijgen. Er overvalt me dan een gevoel van plaatsvervangende schaamte: volwassen mensen die staan te "bedelen" om gratis voeding ter waarde van enkele tientjes.
          De meeste problemen bij het kweken van cannabis ontstaan mijns inziens door overbemesting en te veel water geven. Vandaar dat ik me haast nooit in de discussie meng over voeding, omdat ik het hele onderwerp vrij onnozel vind.
          Er wordt voorondersteld dat er problemen zijn of gaan komen en voor denkbeeldige toekomstige problemen worden oplossingen aangedragen.
          Last edited by Xtreme; 9 January 2011, 15:11.

          Comment


            #35
            Re: Meststoffen

            @Extreme
            Ik meng me juist vaak in "gezeur" over voeding, omdat ik bemestingsleer een erg mooi vak vind
            Maar je kan inderdaad met standaard kamerplanten voeding, of buiten met 12-10-18 of iets beter Nitrophoska blauw zeer goede resultaten bereiken.
            En dat roep ik al jaren.

            Wel kan je er wat meer grammen uit persen met extra dit en dat. En dan bedoel ik niet belachelijk dure speciaal dit en speciaal dat.
            Ik gebruik meststoffen uit de glastuinbouw, zoals monokalifosfaat, SuperFK, Osmosol 215R, ammoniumnitraat, ammoniumfosfaat, kalimetasilicaat enz.
            Maar daar is voor een particulier moeilijk aan te komen.

            En dat is helemaal geen ramp, want in het tuincentrum is genoeg te vinden voor ons plantje.

            En als die particulier dan toch "speciale" voeding wil, adviseer ik vaak B'Cuzz Premium Plant Food Hydro, omdat dat zout is zonder een sloot water.
            En er zit alles in wat de plant nodig heeft. Ook op cocos, waar vaak Ca en Mg tekort optreed. En het is niet duur in het gebruik.

            Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #36
              Last edited by beowulf; 9 January 2011, 13:23. Reden: laptop nog ni gewoon

              Comment


                #37
                Re: Meststoffen

                Beowuf, met alle respect hoor, maar je begrijpt niet veel van bemestingsleer.

                Grtz, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #38
                  Re: Meststoffen

                  Tsja, ik heb dan ook iets deftigs gestudeerd. Ik weet in ieder geval dat meststoffen voor olijven en palmen niet geschikt zijn voor cannabis en omgekeerd.

                  Comment


                    #39
                    Re: Meststoffen

                    Wat jij wil hoor

                    Deftige studies bestaan niet, alleen mensen met hoogmoed.

                    Maar voor de rest lekker doen wat jij goed vind hoor, dat doe ik immers ook.

                    Als je zin hebt mag je ons uitleggen (moet toch lukken met een deftige studie achter de rug) waarom b.v. deze Pokon Palm met een NPK van 6-6-5
                    niet goed is voor wiet in de groei.

                    Pokon Palm.
                    Speciale verzorging voor de Palm voor mooie, groene bladeren.
                    Met extra verzorgingstips voor de Palm op het achtereticket van de fles.
                    NPK 6+6+5

                    Grtz, HJM
                    Last edited by HJM; 28 January 2011, 16:08.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #40
                      Re: Meststoffen

                      @ HJM ammoniumnitraat, ammoniumfosfaat, kalimetasilicaat

                      In een ver verleden heb ik ooit een mengsel gemaakt van ammoniumdichromaat, zwavel, kunstmest (12-10-18) houtskool en dieselolie. Als ontsteking heb ik methalitische kalium met in watergedrenkt wc-papier gebruikt. Een knal om nooit te vergeten.

                      Comment


                        #41
                        Re: Meststoffen

                        Hoeft niet zo moeilijk hoor, ammoniumnitraat met dieselolie is genoeg.
                        Als ontsteker een constantaandraad met een accu.
                        Maar waarom zou je dat willen? Vond ik als pre adolescent leuk, tot Pa me een schop onder de kont gaf

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #42

                          Comment


                            #43
                            Re: Meststoffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                            Wat jij wil hoor

                            Deftige studies bestaan niet, alleen mensen met hoogmoed.

                            Maar voor de rest lekker doen wat jij goed vind hoor, dat ik immers ook.

                            Als je zin hebt mag je ons uitleggen (moet toch lukken met een deftige studie achter de rug) waarom b.v. deze Pokon Palm met een NPK van 6-6-5
                            niet goed is voor wiet in de groei.

                            Pokon Palm.
                            Speciale verzorging voor de Palm voor mooie, groene bladeren.
                            Met extra verzorgingstips voor de Palm op het achtereticket van de fles.
                            NPK 6+6+5


                            Grtz, HJM
                            Omdat planten met totaal andere eigenschappen ook andere bemesting vragen.

                            Comment


                              #44
                              Last edited by HJM; 9 January 2011, 23:09.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #45
                                Re: Meststoffen

                                heeej ik heb multi enzyme besteld van house en garden maar heb multi zyme gekregen weet iemand of er een verschil in zit??

                                Comment

                                Bezig...
                                X