Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    dan zal jij veel plezier en genot hebben als ze komen kijken en de arm der wet een teleurstelling rijker
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      Je mag hier GEEN ENKELE plant hebben, niet buiten, niet binnen en al zeker niet als er kinderen in huis zijn. appartementsgebouw met 50 flats telt als huis.
      Je mag hier NUL gram op zak hebben en al zeker niet in een huis met minderjarige kinderen. Je mag wel 10.000L Wodka op je kids hun slaapkamer stockeren.
      Het WERD gedoogd maar is afgeschaft. Elke betrapping wordt vervolgd. Door middel van een administratieve boete tot zware boete en gevangenisstraf (dat laatste, voor 5 gram zal nooit gebeuren) en inbeslagname van auto, huis, kweekspullen.
      De wet is er zeer duidelijk over maar het hangt af van waar je woont en de agenten ter plekke. De ene ziet het door de vingers, de andere maakt er een hele cinema over.
      Heel die cinema is serieus mijn voeten aan het uithangen!

      Comment


        Re: Belgische cannabiswetgeving

        Jij bent niet allen gehenna. Dat ze hun gezond verstand es gebruiken. Ma da zit er niet in vrees ik.
        Eerste guerillakweek Royal dane

        Comment


          Comment


            Last edited by Berre; 4 June 2012, 20:40. Reden: beetje stoned

            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              Ze zouden er inderdaad veel meer goed dan slecht bij doen. Ze kunnen alles controleren, ze hebben extra inkomsten ( en meer als ze denken, want hoeveel Belgen roken maar al te graag eens hun jointje) en zoals je zegt Gehenna, de criminaliteit en het aantal drugsverslaafde zou ineens een pak minder zijn.
              Eerste guerillakweek Royal dane

              Comment


                Re: Belgische cannabiswetgeving

                Niet dat ik weet. Gewoon dat ze strenger gaan optreden.

                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gehenna View Post
                  Niet dat ik weet. Gewoon dat ze strenger gaan optreden.
                  Je kunt in Belgie WEL legaal telen mensen:

                  http://www.cannabis-social-clubs.be/...TREKT-UW-PLANT

                  Grts

                  Joep
                  Trekt Uw Plant

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    Geldt die zelfde reglementering ook als je geen lid bent van de vereniging?
                    Eerste guerillakweek Royal dane

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Pffff, wat is daar nu aan, 6€ de g betaal je bij trekt uw plant voor je weedje, en je krijgt amper 20g/3maand of zo... Kom ik net een weekje mee toe. Je hebt totaal niets hier aan. Meesten onder ons kweken uit passie. Hebben groene vingers, het is ook nog een hobby.

                      Het enig voordeel is dat ik indien het parket mij vervolgd voor men tentje, dat ik kan aanhalen dat mensen die weed verkopen (zonder oogmerk om winst te maken) vrijuit zijn gegaan. Wanneer je gepakt wordt zoals ik, en er enkel kweek voor eigen gebruik ten laste kan gelegd worden, kan je verwijzen naar deze uitspraken. Geweldig precedent om op voort te boeren.
                      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        Heb idd enkele planten en als al dat zaad opkomt is't wat meer. Ik werd gewaarschuwd maar lap ik vierkant aan m'n laars. En driehoekig ook als't moet.
                        Zo'n schoon planten ... past perfect bij de layout van m'n tuin
                        Ja maar meneer de rechter, het is't enige wat wil groeien in zo'n slechte grond.
                        De badkamer staat ook vol Peyote's, wil dat zeggen dat ik ze opvreet? NEE! Mijn bollekes ... ik mag er niet aan denken.
                        Maar als dat mag en wiet niet ... tja.
                        Belgische logica.

                        Comment


                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gehenna View Post
                          Niet dat ik weet. Gewoon dat ze strenger gaan optreden.
                          Zo lang er geen nieuwe richtlijnen zijn geweest van het ministerie geldt nog altijd dat indien je geen overlast bezorgd, er geen minderjarigen rechtstreeks bij betrokken zijn, en er geen handel is, je eigen wietje mag kweken en roken (officieel 1 plantje of 3gr.).
                          Strenger optreden ? Dit lijkt me enkel propaganda.

                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            in belgie zyn al de wetten met een achterpoortje

                            Comment


                              We zouden moeten weten of er gekeken word naar het aantal lampen of planten ofzo e. Je kan zo 10 stekken staan hebben onder een 80 watt lampje en beschuldigd worden van een plantage te hebben... Heb wel iets gehoord over alles onder de 50 niet als bedrijfsmatige teelt wordt gezien...

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Loop even de site door van trek uw plant, staat interessant leesvoer op, ook een filmpje dat op het nieuws was van een kweker onder lampen, momenteel staat alles onder lampen bij trek uw plant. http://www.trektuwplant.be/csc/Ministeriele-Richtlijn ook tweemaal vrijspraak van de rechter gekregen, dat zijn dingen waar je kan van leren hoe de heren de wet uitvoeren.

                                10 stekken onder een lamp of buiten in de tuin zal niet kunnen he he, 1 plant per persoon is de regel waar je weg mee kan komen, tussen iets horen zeggen en werkelijk de richtlijn lezen is een groot verschil. De wet is grijs dus ik kweek 4 planten waarvan 1 mijn eigendom is als je het een beetje snapt en creatief bent weet je wat te doen..Trek uw plant kost je lidgeld, de kostprijs van de wiet en je bent geregistreerd bij een vzw dus inzage van de leden is vrij openbaar en voor sommige instanties in te kijken , zie het als een belgen wietpasje... Er staat nergens in de richtlijn dat je ergens verplicht bent je in te schrijven of te registreren.
                                zorg eerst dat je niemand tot last bent en hou het beperkt tot een kleine ruimte, als je ook niet openbaar gaat blowen is er weinig pakkans... Als je gepakt wordt voor thuiskweek zal je een klikspaan hebben ergens... suc6

                                PS Een richtlijn is dus geen wet maar een optie om een andere beslissing te nemen dan wettelijk bepaald.. Hou rekening hiermee,, je kan je wel beroepen op het precedent vrijspraak voor trek uw plant... maar rechters bekijken ook individueel zaak per zaak, het kan best zijn dat een rechter het precedent verwerpt omdat er andere storende elementen aanwezig zijn. In ieder geval niet gaan denken dat het zo simpel is om ergens onderuit te komen.
                                Last edited by exmember22700; 20 July 2012, 12:09.

                                Comment

                                Bezig...
                                X