Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    Deze discussie wordt niet beinvloed door mijn ego. Ik vind het echter uitermate komisch te ervaren dat iemand zonder de meest elementaire kennis van de discussietechniek zichzelf bij voortduring tegenspreekt. Wellicht kan mijn opponent daar een leermoment aan ontlenen.

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      Wellicht kan mijn opponent daar een leermoment aan ontlenen.
      Opponent volgens Van Dale: tegenstander , bestrijder

      Ik dacht dat we hier kwamen om te leren , niet om te strijden...

      Comment


        Re: Belgische cannabiswetgeving

        Ik sluit me aan bij Salmonello, ik dacht hey interessant topic maar wie de grootste heeft boeit mij niet. Goede informatie wel, maakt mij dus niets uit als die van een behulpzame Nederlander komt Ik vindt de wetgeving en geschiedenis ervan nu net wel boeiend dus ... maar dat terzijde.

        Back on topic please.

        Comment


          Re: Belgische cannabiswetgeving

          Mocht in een passende topic de correcte geschiedenis worden weergegeven zou ik kunnen akkoord gaan, blijkbaar is het moeilijk de interpretatie te maken in een wat simplistische uitleg, maar wordt gezien als dubbelzinnige tegenspraak zonder dit dan ook maar te onderbouwen of iets uit de BE bij te dragen en het al dan niet begrijpen, gewoon even in de aanval gaan en proberen te verdraaien... maar goed als je denkt de beide landen wetgevingen/gedoog te kennen dan ben je de beste en dat mag je best wel zijn van mij, echter zie ik je geen enkele bijdrage leveren in de zin van 'de functionaliteit van dit topic' om het even me jou worden aan te halen.


          Extreme als je het gehele topic leest merk je dat veel Belgen de BE richtlijnen( lees: de soms steeds veranderde aanhangsels op een basis wet) niet begrijpen of maar deels kennen enerzijds, ook de media informatie loopt hier anders dan in NL en is mede de oorzaak tot het half half kennen van de (sub) art. aanhangsels materie anderzijds en dit tot verhouding van het wel weten/kennen wat in de diepte verboden zoals het ingeburgerd wordt (lees: de basis/standaard uit eerste hand wetgeving)is en dat is nu net wat ik hier aanhaal en herhaal in zijn geheel...

          Gelukkig zijn er nog betere fora dan deze hier en komen we nog oude bekende tegen... Wie zei ook alweer tegen me dat dit het beste forum was en dat ik me hier het best zou aanmelden...Hmmm heel wat ruzie en bans gezien hier en eveneens egostrijders(ik ken dit forum en kom er al vanaf het begin), personen die zeggen dat ze zich onthouden op dit forum om bepaalde redenen en dan terug komen l**n... klinkt dit bekend of is dat nu niet net ' zichzelf tegenspreken'...

          Comment


            Re: Belgische cannabiswetgeving

            Mag ik je nog even citeren? "Iedere Belg weet wat er verboden is of niet". Als iedere Belg dat weet dan vermag ik de toegevoegde waarde van deze discussie niet in te zien. In Nederland noemt men dat "een open deur intrappen" of "naar de bekende weg vragen".

            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
              Opponent volgens Van Dale: tegenstander , bestrijder

              Ik dacht dat we hier kwamen om te leren , niet om te strijden...

              De laatste 2 pagina's zijn inderdaad extreem kansloos ja.

              Comment


                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Och, ik vind het gewoon komisch om te zien hoe mensen zich in allerlei bochten wringen als ze zich bij een discussie in een onmogelijke positie hebben gemanouvreerd. Eerst weet elke Belg wat verboden is en wat niet. Dus als elke Belg dat weet is er toch geen discussie nodig: ze weten het immers al. Vervolgens weten ze het toch niet helemaal: dan weten ze ineens niet wat in de diepte verboden is. Dus wat gewoon verboden is weten ze wel, maar wat in de diepte verboden is kennelijk niet.

                  Zo moeilijk is het echt niet: als elke Belg de regels kent, dan is dat een absoluut gegeven. Althans, zo wordt het aangedragen. Vervolgens wordt dit absoluut gegeven afgezwakt en getranformeerd in een relatief gegeven: de Belgen kennen de wet wel, maar in de diepte kennen ze de wet niet.
                  Als ik verkondig dat mijn vrouw zwanger is en dit vervolgens afzwak door toe te voegen dat ze maar een beetje of bijna zwanger is, dan zou een ieder me terecht voor gek verklaren.

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    Ben jij bekend bij een psychiater op dit moment Xtreme?

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Op dit moment niet, vroeger wel: toen heb ik er 3 geraadpleegd. Ik zal uiteenzetten waarom. Zodra iemand in een discussie zich zelf gaat tegenspreken of tegenstrijdigheden aanvoert, vind ik het ludiek om op de onvolkomenheden van zijn betoog te wijzen. Als ik de mensen op hun inconsistenties wijs, verdraaien ze soms de feiten om zich er uit te lullen of proberen ze door onhebbelijk te doen hun frustraties te ventileren. En dat vind ik zo komisch dat geen enkele medicatie heeft geholpen; dus de medische wetenschap heeft compleet gefaald om me van die kwaal te genezen. Zo erg vind ik dat overigens niet: anderen -vooral degenen bij wie de leerplicht geen zin heeft gehad- ondervinden kennelijk meer hinder van mijn kwaal dan ik zelf.
                      Last edited by Xtreme; 5 August 2012, 17:56.

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        idem en lori
                        Last edited by exmember22700; 30 May 2014, 17:12.

                        Comment


                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          Dus wie een tent koopt,geen weedzaadjes maar tomatenzaadjes bijhebben,en volhouden dat je tomaten wil kweken.
                          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            @filter: de peuk er in man op ieder forum heb je mensen die het beter weten. als ik niet oplet ben ik alsnel netzo.

                            over de wetgeving en de hiaten erin weten te benutten. hoeveel van ons zijn nu al een TUP club opgericht? kan je lid worden van meerdere clubs (ach waarom ook niet hehe).. etc doorbomen over die handel.

                            Comment


                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              Nou vorige x kwam er een wijkagent naar mij thuis. En en de living stonde mijn 3 Dames in volle glorie. Die agent heeft nix gezegt. Het ligt er ook aan wie je hebt. En al dan niet of je gekend bent bij het gerecht weinig last mee .. Maar ik dacht altijd dat het 5 gram was dat je mocht hebben? Ik leer elke dag bij si

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                yo gasten ik heb een vraagje
                                nen maat van mij is opgepakt met ong 8 gr
                                ken iemand de straffen hiervoor in belgie ?
                                pz out !!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X