Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Belgische cannabiswetgeving

    Thanks vr de support & zoals Jona ook al zei, Ik blijf zowiezo verdergaan met het "verbeteren" van dit topic. Alleen, ga ik nu even een kleine pauze inlassen tot na dit weekend want keb het druk druk met mijn examens.
    *SmokingggGG* !

    I wanna get high... so high!

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: Belgische cannabiswetgeving

        De kern van je post snap ik wel, zorg misschien voor wat meer finesse in je verwoording next time . Wij kiezen nog altijd die ministers he (in een zekere zin althans)...

        Wie wil roken rookt, en de rest fuck off.

        Comment


          #34
          Re: Belgische cannabiswetgeving

          eerst en vooral wil ik je welkom heten op ons forum..
          Zou het mogelijk zijn je eens voor te stellen??
          Verder vindt ik het jammer dat ik je bij je eerste post er al moet op wijzen dat dergelijk taalgebruik niet kan op een forum zoals het onze. Gelieve hier in het vervolg eens op te letten he timbre

          Voor de rest wil ik niet veel zeggen, wil niet overkomen als een boeman.. enjoy your stay en peace out
          Last edited by Jointjedraaien; 30 May 2011, 20:41.
          Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

          Comment


            #35
            Re: Belgische cannabiswetgeving

            eigenlijk heb je wel gelijk timbre volgens mij ben je belg. Je neemt alvast geen blad voor de mond, kan hier nog goed van pas komen.

            Stel je anders even voor en dan snappen we beter hoe je het allemaal ziet, het staat je daar dan vrij om je gal te spuwen.

            Grtz
            Last edited by Jointjedraaien; 30 May 2011, 20:42.

            Comment


              #36
              Re: Belgische cannabiswetgeving

              een kleine update:

              Na acht dagen hebben Meneerke Vandeurzen en de communiecatiebeambte van Justitie nog altijd geen tijd gevonden om Jona of mij te antwoorden.

              Ik heb de laatste dagen niet echt actief verdergezocht, maar er waren wel enkele dingen die mij in het oog sprongen, die erop wijzen dat er dringend moet gewerkt worden aan een nieuw beleid:

              - Niet alleen voor ons is het cannabisbeleid/drugsbeleid onduidelijk. Ook voor de bellers van de "drugslijn", daar had namelijk 15 procent het afgelopen jaar een vraag over de wetgeving.

              - de klopjacht naar cannabisbezitters gaat verder. Zo hebben ze dit weekend zitten controleren op de oude markt te Leuven. Dit leverde trouwens tal van stoere verhalen op die de ronde doen in Leuven over jongeren die konden "ontsnappen" aan de controle. Of die verhalen waar zijn is een vraag, maar dat de flikken met 19 mensen in 2 uur maar 6 mensen hebben kunnen betrappen en 25 gram in beslag kunnen nemen wijst er toch op . Ondertussen vraag ik mij af wat er met die 6 betrapten is gebeurd.. dus als iemand er nog info over heeft..?

              - Het ziet er dan toch nog goed uit voor trekt uw plant, er hangt een vrijspraak in de lucht.check hun website: http://www.trektuwplant.be
              Je kan daar ook de verdediging van hun advocaat lezen (die deze overgens niet hoefde/mocht te brengen) http://www.trektuwplant.be/csc/IMG/p...r_advocaat.pdf. Deze is zeer interessant,vooral puntje 4.3.2. op pagina 5 waar hij de wetgeving toetst aan het principe.

              Enkele bronnen:
              - http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenl...Druglijn.dhtml
              - http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=RG1TDANC_3
              - http://www.trektuwplant.be
              - http://www.trektuwplant.be/csc/IMG/p...r_advocaat.pdf

              @ Timbre: Ik begrijp je frustratie. Een jaar geleden was ik hetzelfde, ik kon mij alleen maar kwaad maken derop. Nu heb ik mij der bij neergelegd en ga ik de cannabiswetgeving zelfs "uitpluizen".
              *SmokingggGG* !

              I wanna get high... so high!

              Comment


                #37
                Re: Belgische cannabiswetgeving

                Vandeurzen wil speekseltest voor opsporen drugs

                BRUSSEL - Minister van Justitie Jo Vandeurzen vindt het een goed idee om de speekseltest in te voeren om druggebruik bij bestuurders op te sporen. Vandaag gebeurt dat nog met een urinetest, die erg omslachtig is.

                De jongste jaren is er een duidelijke stijging van het aantal tests en de positieve resultaten. Dat blijkt uit de cijfers die de minister aan senator Hugo Vandenberghe overhandigde.

                Vandenberghe verwees naar Frankrijk, waar een speekseltest ingevoerd wordt om druggebruik achter het stuur op te sporen. Het speeksel van de autobestuurder wordt daarbij afgenomen via een stokje. De kleur verandert wanneer sporen van drugs worden vastgesteld.

                Bij een positieve reactie wordt de test aangevuld met een bloedproef. Die kan dan aantonen om welke drug het gaat.

                Evaluatie

                Vandeurzen ijvert voor de snelle invoering van de speekseltest. Een werkgroep van experts evalueert de huidige wetgeving inzake rijden onder invloed van drugs en onderzoekt aanpassingen om onder meer de speekseltest te kunnen invoeren.

                Er zal ook bekeken worden wat de laatste stand van zaken is met betrekking tot de op de markt zijnde meetapparatuur, aldus nog de minister van Justitie.

                Grtz

                Comment


                  #38
                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Dit is idd een heel interessante topic.
                  Respect voor iedereen die zijn tijd heeft gestoken in het uitpluizen van al die wetten en regels.
                  Ik zou het niet kunnen

                  Grtz

                  Comment


                    #39
                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    vindt het wat belachelijk om op cannabis controles uit te voeren (dus bij de bestuurders van auto's)
                    Heb gelezen dat rijden onder invloed van drank dubbel zo gevaarlijk is dan onder invloed van cannabis.
                    Trouwens omdat er nog altijd geen echte wet rond cannabis is wilt toch zeggen dat ze nog altijd niet zeker zijn dat cannabis heel slecht is.
                    grtz

                    Comment


                      #40
                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      OMG!!! Noto!
                      Weer een tijd geleden dat ik een kijkje nam op je topic (aangevuld door info/opmerkingen van enkele vriendelijke zielen ).
                      Kzie dat je de mainpost heerlijk overzichtelijk gemaakt hebt. Zo weet iedereen precies wat er bekend is omtrent de wetgeving.

                      Een 2tal maand na de feiten heeft Meneer Vanduerzen nog steeds m'n mail, en waarschijnlijk ook die van jou, niet beantwoord. Dit puur ter zijde.

                      Keep it up! En hopelijk mag je snel heel de boel deleten en vervangen door een overzicht van nieuwe en gunstigere wetten . Ik sta altijd paraat met hulp en daad .

                      Greetzzz,

                      Jona

                      Comment


                        #41
                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        Jona !

                        Jup ik doe mijn best, maar nu vooral achter de schermen, lol
                        Ik hou nog dagelijks de actualiteit in het oog, en zo 1 maal per week zoek ik eens in het staatsblad, maar ik ben nog geen nieuwe ontwikkelingen tegengekomen.

                        Hopelijk mag ik het binnekort inderdaad vervangen door enkele keurige duidelijke en gunstige wetten

                        pz
                        *SmokingggGG* !

                        I wanna get high... so high!

                        Comment


                          #42
                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          een belangrijke update !!:

                          Vandaag heb ik de handelingen van de senaat doorzocht, want sinds 18 juni 2008 had ik dit niet meer gedaan.
                          En toen stootte ik op iets zeer interessant ! Uit de namiddagzitting van de Belgische senaat van 3 juli 2008.

                          Wie te lui is om alles te lezen kan doorscrollen naar het groene besluit.

                          Op 3 juli 2008 stelde Richard Fournaux (van MR) een mondelinge vraag aan de vice minister & aan die van justitie over "de problematiek met betrekking tot cannabis".
                          Vervolgens vertelt Vandeurzen eens hoe de vork in de steel zit.

                          Vandeurzen krabbelt een beetje terug, en zijn krachtige woorden van voor de verkiezingen en uit zijn beleidsplan (dat hij de wet ging veranderen) zijn geslonken tot woorden als "preventie" en "ontrading".
                          Namelijk: Vandeurzen:

                          Het blijkt dus dat we het na al ons zoeken dus bij het juiste eind hadden. Het drugsbeleid is zoals beschreven in de ministriele richtlijn van 2005 van ONKELINX.

                          Maar Vandeurzen gebruikt wel iets krachtiger taalgebruik dan Onkelinx.
                          Hij vind in die zitting dat hij op wettelijk vlak nog het een en ander moet recht zetten.
                          Vandeurzen zegt:" Cannabis is, conform de opeenvolgende internationale verdragen en op grond van de Belgische wetgeving, nog altijd een illegale drug. De invoer, productie, handel en het bezit van cannabis blijven strafbaar. Er is dus geen sprake van een `decriminalisering".

                          Hij stelt dat we na het arrest van het grondwettelijk hof inzake de wet van 2003, we terugkeren naar de situatie daarvoor, en daardoor cannabis illegaal is.
                          Maar dankzij de richtlijn van 2005 van Onkelinx, zal indien er geen verzwarende omstandigheden zijn of er geen verstoring van de openbare orde er alleen een EVPV (=vereenvoudig proces verbaal) opgesteld worden, en is er dan dus geen straf.
                          Indien er echter wel verzwarende omstandigheden of verstoring van de openbare orde is, is een EVPV niet voldoende en wordt er een echte PV opgesteld, en bepaalt het parket een straf. ( vaak een rechtszaak.)



                          En dan benadrukt Vandeurzen tot hij toch wel andere dingen te doen heeft dan vragen beantwoorden over de hoogst onduidelijke drugwet: " Ik heb in verband met de globale strategie tot ontrading van het drugsgebruik momenteel andere prioriteiten dan de heropening van de discussie over een circulaire. "afkeurenswaardig.

                          Vervolgens verbergt Vandeurzen zich achter het feit dat zijn partij niet in de meerderheid zat uit die vorige regering die dat stelde en zegt: " Ik heb echter nooit de indruk gegeven dat deze activiteiten wettig zijn. Ik ben daar altijd zeer duidelijk in geweest."


                          De originele handelingen van die zitting kan je hier nalezen: http://www.senate.be/www/?MIval=/con...OLGNR=&LANG=nl
                          (de vertaling hier: http://www.senate.be/www/?MIval=/public ... =1&LANG=nl )

                          BESLUIT:
                          De huidige wetgeving inzake cannabis is nog altijd geregeld volgens die omzendbrief van 2005 van Onkelinx.
                          Vandeurzen heeft nog niets verandert, en is dat in de nabije toekomst ook niet van plan. Vandeurzen wil zich eerst bezighouden met een preventiebeleid en het aanpakken van drugshandel en cannabisplantages.

                          Of we dit beleid nu een gedoogbeleid mogen noemen of niet, laat ik in het midden:
                          Uit de omzendbrief en Onkelinx haar woorden indertijd kunnen we opmaken dat het een gedoogbeleid is.
                          Volgens Vandeurzen (&Fournaux) is het een beleid dat cannabis afkeurd.

                          Maar het komt er dus op neer dat: Persoonlijk gebruik (van een meerderjarige, zonder verzwarende omstandigheden, en zonder verstoring van de orde) niet bestraft wordt, maar dat er enkel een vaststelling van de feiten is (namelijk een EVPV.)


                          Met andere woorden, we hadden gelijk!


                          Mijn excuses dat ik dat nu pas meld, maar doordat ik mij zo concentreerde op het staatsblad in de afgelopen weken, was ik vergeten dat de senaat ook nog bestaat
                          Anyway, vragen, opmerkingen, aanvullingen, commentaren Post het !
                          Last edited by Jointjedraaien; 22 October 2008, 23:10.
                          *SmokingggGG* !

                          I wanna get high... so high!

                          Comment


                            #43
                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            Hij zegt werk te willen make van de kwekerijen en van de drugshandel... Wil hij ze dan volledig weg? Dan gaat dat in de richting van het legaliseren naar Nederlands model denk ik. De drugshandel zal altijd blijven bestaan zij het illegaal, gedoogd of legaal... De enige 'controleerbare' manier is dus het legaal maken van de boel. Dit zou dan ook een (streng) gecontroleerd circuit van coffeeshops moeten omvatten (eventueel uitgebaat door staatsambtenaren voor een optimale controle).
                            Het is natuurlijk VEEL ingewikkelder dan dat ik het hier effe voorstel maar die man moet maar eens met daden afkomen vanaf nu he. Hij zegt wat er eigenlijk reeds in wetten zou moeten staan. Als hij niet meer wil discussieren over de duidelijkheid van de wet, wat ik 100% versta (al doen ze het zichzelf wel aan...), dan moet hij gewoon nieuwe wetten maken. Het is zijn job, WIJ betalen hen ervoor, dus moeten ze zich er maar even mee bezig houden ipv constant mediageil rond te lopen en met de Walen te kibbelen...

                            Tijd voor actie!

                            Greetzzz

                            Comment


                              #44
                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              Ik maak me echt niet meer druk in wat mag en wat niet mag hier in Belgie...

                              Ik doe dit nu al jaren en ben ondertussen al enkele keren "gepakt" geweest. De eerste keer ben ik 3 keer naar het CAD "moeten" gaan maar na het eerste gesprek moest ik al niemeer terugkomen... De 2de keer heb ik vrijwillig afstand gedaan van men stash maar heb ik er voor de rest niks meer van gehoord en de 3de keer heb ik zelfs niets afgegeven en heb ik er ook nooit meer van gehoord.

                              Zolang je geen overlast veroorzaakt kom je echt niet in de problemen...

                              Comment


                                #45
                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Oorspronkelijk geplaatst door Starfish
                                Zolang je geen overlast veroorzaakt kom je echt niet in de problemen...
                                En zo hoort het

                                Keep your hands of the Stoners
                                Veel gestelde vragen over het forum

                                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                                Comment

                                Bezig...
                                X