Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-s-in-het-hok

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      ben vorig jaar in juni ook gearresteerd bij een grootschalige controle ivm drugs, operatie noemde Goliath.

      dit gebeurd om halfvier 's morgens toen ik van bij een vriend kwam die ik die avond was gaan afhalen van de luchthaven. wat blijven hangen bij hem en hij gaf me 8 gram weed ter compensatie voor de rit.

      ik zeer vermoeid van de lange dag rijdt in de armen van de politie uw ' vriend'.

      direct volle bak stress die gasten, rijdt met een focus en ben nog jong met petje op, direct over de zelfde kam smeren dus...

      gaf de weed direct af, mocht onmiddellijk de wagen helpen onderste boven keren ; erna werd ik gescreend of ik geintoxiceerd was, maw , ik had rode ogen .mocht erna in de combi. toen ik rond mijn wagen liep werd ik nog beschuldigd iets te hebben weggegooid, wat een stelletje eikels.

      na een zeer snelle rit, rijden op de baan 100km/u op baan van 70, maar dit terzijde, richting bureel.

      eerst mocht ik een dikke 45 min plaatsnemen in de lobby, waarna er twee flikken mij testen lieten afleggen, dit hield in dat ik stabiliteitsoefeningen moest doen; verbale tests. dit duurde zo'n 25 min, hiervan was ik al bekaf na zo een lange dag.

      na de tests terug mee in het bureel. enkele van hun collega's werden verteld over mijn misdaad. een agent nam de weed vast dat in een pakje tabak zat, een dikke top buitenwiet en zei, hmm, dit zit er slecht spul uit, je moet er op letten zei hij, dat de toppen meer wit moesten zijn, en wat de prijs was die ik had betaald, ik zei 6€ de gram . ga namelijk niet lopen vertellen dat ik het van een vriend had, hij zei me dat ik ' in het zak was gezet'.
      de weed werd gewogen de eerste maal door een roekie flik die het met pakje en al op de schaal legde, 25 gram riep ie. ik van ja man zonder het verpakking liefst?
      moest ook een urinestaal geven, stond erbij te kijken met drie mensen rondom in bureau in maatbeker
      getest op allerlei drugs met dit staal, enkel THC kwam tervoorschijn als genomen drugs

      hierna werd een dokter gebeld, stond hierbij en agent maakte de dokter pissed off omdat zij haar dochter moest meebrengen naar bureau wegens geen oppas en die kleuter van drie was dus bij gans die cinema erbij. toen die dokter aankwam zei de agent dat ik die persoon ben voor afname.
      amaai, die ziet er wel agressief uit, moet weten dat ik een versleten broek aanhad die vuil was, werk in de bouw, en werkschoenen.

      neenee, hij is kalm. en daarbij, als hij agressief is, doen wij AGRESSIEF TERUG!! macho gedrag van die smurfen, dit waarbij die kleine bijstond.


      bloed laten afnemen, was pijnlijk. heb dit ook gemeld .

      nadien mee met de agent voor verklaring af te nemen:

      geloof het of niet , de agent viel, tijdens het gesprek en hij alles ingaf, in slaap , ik staarde hem een dikke minuut aan, hij schoot terug wakker en zei, hoe? ik heb toch niks gezegd???? wtf man

      anyway ik heb de dokterskosten opgestuurd gekregen, was 50€, een koppij van de pv, en heb sindsdien niks meer gehoord. en hoop ook dat dit zo blijft.

      mvg
      een blijvende gebruiker
      Last edited by Focus; 8 June 2009, 10:59.

      Comment


        Re: Belgische cannabiswetgeving

        1 woord voor die agenten:
        Sukkels...

        Comment


          Re: Belgische cannabiswetgeving

          Zielig verhaal van Focus, hij heeft mn medelijden...
          Helaas wel een typisch Belgisch scenario wat ie daar beschrijft...

          Comment


            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              Ja Jona, das waar wat je daar schrijft.
              Heb het helaas al in de lijve mogen ondervinden die Belgische agenten. En ja het is net Kerst als ze er eentje kunnen betrappen, maakt niet uit hoe klein de hoeveelheid, ineens ist Kerst voor hen en veranderen ze gelijk in een stel hyperagressieve kerstelfen op speed!!

              Droef stelletje toch he...

              Comment


                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Hey Jona, als je de heisa voor een paar grammetjes niet goed snapt, dan zal je zeker de heisa die ze maakte rond mijn 0.2 GRAM ook niet echt logisch vinden!
                  Vraagt die ene Kerstelf er nog bij: "Kan u voor uw eigen gebruik instaan??"!!!

                  Waar ze hun agenten blijven halen, ik weet t niet hoor.... De meesten zijn te cliche om waar te zijn!

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    0.2 gram lijkt me wel heel weinig
                    Heb je er dan een pv voor gehad ofzo? Want normaal als je afstand ervan doet kom je er zo vanaf hoor. Enkel boven de 3gr kan je problemen krijgen. Maar als ze vragen of je er afstand van wil doen dan MOET JE DIRECT INSTEMMEN, zo voorkom je een pak problemen...

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Er werd idd een PV opgesteld ter plaatse, ook werd mn zakje met wat fracties (0.2 gram is ruim gemeten van me, en t werd nooit nagewogen) in beslag genomen samen met mn vloei,tabak en tipjes waarvan ze wel hebben gevraagd: "Sta je dit vrijwillig af".

                      Heb er gelukkig nooit een boete voor gekregen, maar is toch echt niet aangenaam uiteraard, en zeker niet de manier waarop ze je behandelen.

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        Een PV mogen ze zelfs niet opstellen... Tenzij het een VPV was (vereenvoudigde PV). Maarja, dat is allemaal weer veel te ingewikkeld om er een lijn in te krijgen. Zie het 'positief': je hebt hun de dag van hun leven gegeven .
                        Mocht je dat nog eens tegenkomen dan moet je je daar gewoon onverschillig tegenover stellen, gewoon doen wat ze zeggen en het komt wel goed . op 0.2 gram zal je echt wel geen problemen krijgen

                        Comment


                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          Ik ken iemand die vroeger bij de administratie bij het politiebureau gent werkte , en er worden met nieuwe agenten echt zulke spelletjes gespeeld. Een agent mag niet stoppen met zijn patrouille voor hij bv zoveel bonnen uitgeschreven heeft etc,dus met het feit dat je zei dat ze een premie krijgen als ze iemand pakken ben je niet volledig fout. Echt belachelijk... het beste is dat er bij het politiekorps gent ook marihuanarokers aanwezig zijn waar het korps zelf van afweet die niet gesanctioneerd worden...Dus het zou evengoed kunnen dat diezelfde flik die je een pv opsteld wegens marihuanabezit thuis na zijn dienst een dikke joint opsteekt.

                          Comment


                            Re: Belgische cannabiswetgeving

                            Is er al eens een Belg gepakt geweest met wietplanten?
                            Zoja, wat is er toen gebeurd? hoeveel planten had u?

                            Comment


                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              Ik zal even het verhaal vertellen van iemand die ik ken:
                              Hij kweekte met 3 lampen en had er al enkele kweekjes opzitten. Hij werd op een moment gepakt en moest uiteraard heel zijn installatie afgeven en kreeg 1 maand voorwaardelijk die hij dus NOG niet moest uitzitten.
                              Menig kweker die gebeten is door het groene virus heeft het binnen de kortste keren weer zitten dus begon hij enkele maanden later weer met het kweken van het groene goud en werd dus weer gepakt... Gevolg was dat hij z'n 1 maand moest uitzitten...
                              Laat mij stellen dat je dus 1 joker hebt maar eenmaal je 2x gepakt wordt dan moet je naar het cachot

                              Greetzzz

                              Jona

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                                Ik zal even het verhaal vertellen van iemand die ik ken:
                                Hij kweekte met 3 lampen en had er al enkele kweekjes opzitten. Hij werd op een moment gepakt en moest uiteraard heel zijn installatie afgeven en kreeg 1 maand voorwaardelijk die hij dus NOG niet moest uitzitten.
                                Menig kweker die gebeten is door het groene virus heeft het binnen de kortste keren weer zitten dus begon hij enkele maanden later weer met het kweken van het groene goud en werd dus weer gepakt... Gevolg was dat hij z'n 1 maand moest uitzitten...
                                Laat mij stellen dat je dus 1 joker hebt maar eenmaal je 2x gepakt wordt dan moet je naar het cachot

                                Greetzzz

                                Jona
                                en hoe zit het met de boete/werkstraf, winst verbeurd verklaring die hij kreeg?
                                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                                A. The cop!

                                Comment

                                Bezig...
                                X