Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Belgische cannabiswetgeving

    Moet blijkbaar op de koffie voor die wiet/hasj dat ze overlaatst vonden. Staat een PV nummer bij, maar er is nooit een PV opgesteld voor mijn ogen.
    Geen idee hoeveel het was, schat rond de 3 gram, en alle sinds minder dan 5.
    Ben eens benieuwd welke boete ik ga krijgen en wat die apen gaan zeggen. Vind het echt een schande dat ze in een relatief grote stad tijd hebben voor iemand met 3 grammetjes wiet. Zegt veel over de politie...
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      Re: Belgische cannabiswetgeving

      wel kut voor wullox, damn ... maar ik vraag me dan af : 2 jaar geleden was het hebben van 1 plant toch gedoogd/laagste prioriteit ? zonder dat je ermee overlast veroorzaakt natuurlijk , maar deze plant stond in een serre , dus prive en afgescheiden van de buren..

      Kvind het zeer verwarrend die wetgeving , en zie het niet bepaald beter worden..

      iemand die ik ken had deze zomer ook een inval gehad bij hem thuis net voor de oogst (paar mannen van recherche )
      1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

      Comment


        Last edited by 320; 25 March 2015, 19:48.

        Comment


          Re: Belgische cannabiswetgeving

          politie komt na melding: vliegwerk of in de meeste gevallen, klachten van buren en kan op grond van overlast ingrijpen.
          Erg strigent voor jou, die rechter:'Zij houden steeds achtergrond van beklaagde ook in het oog.'
          Je zult wel een gevangenisstraf oplopen,die naar voorwaardelijk omgezet wordt, en waarbij er nog een bijkomende boete is, die je dient te betalen en daar draait het om.
          De rijken leven belasting vrij dus de schatkist is leeg en moeten kleine burgers hun opgelegde straffen betalen. Ondertussen bestaat er een mogelijkheid voro de 'rijken' om op voorhand hun schuld af te kopen.
          Dit plutocratisch systeem begint meer en meer feodaal te worden.
          Het wordt tijd dat de bevolking nee gaat zeggen ipv die politieke slapjanusssen, die enkel hun broodheren bevoordelen.
          Economische groei en werkgelegenheid , de nieuwe mantra 's naar complete vernietiging van een leefbare wereld.

          wat een soep

          Comment


            Re: Belgische cannabiswetgeving

            Ik ben nieuw op dit forum en vooral omdat ik eindelijk er werk wil van maken om in de tuin voor persoonlijk gebruik een plant te zetten en dit zo goed mogelijk aan te pakken.
            Zelf woon ik heel dicht bij waar wullox woont maar kan ik onmogelijk erbij dat dit zomaar gebeurd is gezien het aan de politie en de rechter is om te bewijzen
            dat de hoeveelheid die zou verkregen worden van de plant die je liet groeien in die tent buiten proportie was en bestemd was voor verkoop in plaats van voor eigen gebruik.
            Ik wil niet zomaar alles in twijfel trekken maar vraag me ook af of er al dan niet precedenten waren om te zorgen dat de politie en de rechter je zo streng behandelt nu.
            Het lijkt mij compleet onlogisch dat de beklaagde voor jou in de rechtbank milder werd behandeld na problemen met harddrugs.
            Ik ben zelf als toen nog 22 jarige aangehouden geweest bij een grootschalige actie in het station in Antwerpen,
            op dat moment wou ik de trein naar huis nemen na het bezoek aan een 5 tal coffeeshops in Breda.
            Met 23 gram bij mij was het vanzelfsprekend iets teveel om mij zomaar te laten gaan maar na het aanduiden welke coffeeshops die ik bezocht had in een map en vanzelfsprekend ook
            alle wiet af te geven was het al bijna voorbij.
            Een maand later ongeveer moest ik bij het plaatselijke politiebureau nog eens langskomen en dit was eerder voor een formaliteit.
            Ik moest enkel een paar vragen beantwoorden en een kort gesprek met hen hebben om na te zien of mijn gedrag problematisch was en daarna was dit volledig afgesloten.
            Juridisch gezien ziet de belgische wetgeving vol hiaten maar dit is al sinds dag 1 zo.
            Na het lezen van het boek van Karel Michiels (Het land van wiet en honing) was ik nog beter op de hoogte en ben ik er van overtuigd dat we stapje voor stapje er wel kunnen komen maar
            dit enkel mits ons eindelijk eens ernstig te groeperen in een belangenvereniging.
            Er zijn al enkele kleinschalige initiatieven geweest maar de gemeenschap weet gerust wel het verschil tussen een paar individu's die wat veranderd willen zien worden en een grote groep
            die gesteund word door mensen uit alle lagen van de bevolking en die daardoor ook al wat druk kan zetten en gewicht in de schaal kan werpen.
            Het is zeker niet zo dat er enkel cannabis gebruikt word door hippies en/of marginalen of zo, integendeel.
            De maatschappij gelooft daar wel liever in maar de dag dat er enkele bekendere personen zouden opstaan die niet meer bang moeten zijn om het toe te geven dat ze ook graag roken dan
            zal dat al kunnen helpen bij de kentering van de perceptie van de maatschappij.
            Ik kan hier zo nog uren doorgaan over de hypocrisie van de maatschappij inzake de verheerlijking van alcohol op alle mogelijke manieren en hoe de maatschappij enkel graag de mythes over
            cannabis wil geloven maar de feiten zo graag negeert maar ik het hier nu voorlopig bij laten.
            Ik ben wel heel ernstig gemotiveerd als het gaat over de strijd voor de uiteindelijke legalisering in Belgie dus als er nog mensen er zo over denken en zich hiervoor willen engageren laat je het
            maar weten.
            Straks is het nog in het conservatieve verenigde staten overal toegelaten terwijl wij in ons zogezegde liberale land maar moeten blijven drinken omdat de overheid beslist dat dat stukken beter
            is voor ons.

            Vriendelijke groeten,
            Kevin

            Comment


              Re: Belgische cannabiswetgeving

              jabedabedoe mondje toe en er zal niks gebeuren
              als je tegen je vrienden of dergelijke je verhaal begint de doen over een kweekje ben je gejost !
              houw het gwn voor je eigen en weet niemand er iets van en heeft niemand er ook last van!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              heb hier net gelezen wullox dat je pas een brief 2 jaar later hebt gekregen ;0 , ik ben al 3 keer gepakt geweest met wiet in men auto wel maar kleine hoeveelheden max 4 gram , maar is nooit een pv van opgemaakt ofz , dus met andere woorden kan ik ook nog altijd een briefje in de bus krijgen ?
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

              Comment


                Re: Belgische cannabiswetgeving

                Persoonlijk wens ik te gaan voor een totaalverbod op alcohol en een legalisatie van cannabis. Maar da's nogal moeilijk blijkbaar. Daarom totaalverbod alcohol en legalisatie medicinale cannabis

                Comment


                  Re: Belgische cannabiswetgeving

                  Chance dat dat een persoonlijke mening is Ik kan mijn eigen plant kweken, maar zelf een duvel of karmeliet brouwen zal mij nooit lukken.

                  Comment


                    Re: Belgische cannabiswetgeving

                    [QUOTE=wullox;513953]
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sole mio View Post

                    sorry, had het niet zo bedoeld... had het natuurlijk over die 10% (wat ik wel in twijfel trek of het nie meer is want al de andere zaken die dag waren wel serieuze misdrijven...)
                    maar begrijp wat je bedoeld , je mag niet zomaar oordelen...

                    Comment


                      Re: Belgische cannabiswetgeving

                      Als ik dit topic beetje doorlees is het toch weer typisch belgie...een hele soep door elkaar!

                      Groetjes,
                      anoke

                      Comment


                        Re: Belgische cannabiswetgeving

                        En dat is een verrassing ofzo?
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          Re: Belgische cannabiswetgeving

                          lol witte :p



                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment


                            Comment


                              Re: Belgische cannabiswetgeving

                              +1 anoke
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment


                                Re: Belgische cannabiswetgeving

                                Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                                +1 anoke
                                Hm? Begrijp de +1 niet

                                Comment

                                Bezig...
                                X