Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aquarium lamp volstaat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aquarium lamp volstaat?

    Korting op 420shop
    Ik ben van plan van een binnenkweekje te starten.
    Aangezien ik geen installatie heb hiervoor en deze ook niet echt wil aanschaffen vroeg ik mij af of een reguliere aquariumlamp volstaat? Ik heb geen idee hoeveel Watt dat ding produceert. Het is namelijk een lamp van een middelmatig groot aquarium. Het klinkt een enorme rare vraag maar kan iemand inschatten hoeveel Watt zo'n ding geeft EN of dit genoeg is voor een schone dame?

    Ik vroeg me ook af waarvoor een lamp precies zorgt bij de plant. Heeft ze die nodig voor warmte, 'zon'licht,...

    Thx en post er maar op los

    #2
    Re: Aquarium lamp volstaat?

    Aquarium lamp is meestal TL licht.

    Goed om zaadjes op te laten komen en kleine plantjes te laten voorgroeien.
    Om te bloeien is het minder geschikt al worden er aardige resulaten geboekt tegenwoordig.

    Wel de juiste kleur licht gebruiken, voor groei blauw en bloei rood licht.
    Weet de kleuren niet meer uit mn hoofd, maar van 1 of 2 tl buisjes ga je weinig wiet kweken...

    Comment


      #3
      Re: Aquarium lamp volstaat?

      Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
      Aquarium lamp is meestal TL licht.

      Goed om zaadjes op te laten komen en kleine plantjes te laten voorgroeien.
      Om te bloeien is het minder geschikt al worden er aardige resulaten geboekt tegenwoordig.

      Wel de juiste kleur licht gebruiken, voor groei blauw en bloei rood licht.
      Weet de kleuren niet meer uit mn hoofd, maar van 1 of 2 tl buisjes ga je weinig wiet kweken...
      Ok, dacht al dat er weinig toekomst in dit idee zat
      Bon, ik zie wel. Misschien probeer ik het wel eens om te kijken wat het geeft. Niet dat ik er veel van verwacht maar kzie wel

      thx

      Jona

      Comment

      Bezig...
      X