Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte beestjes in de aarde

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte beestjes in de aarde

    Korting op 420shop
    Ben al een tijdje aan het kweken (zie kweekverslag)

    Heb 3 planten waarvan 1 bijna klaar is en 2 andere moeten nog een week of 3/4

    Nu heb ik gister beestjes ondekt in mijn aarde. Ze zijn wit met kleine pootjes en voelsprietjes of iets wat erop lijkt en zijn tusen de 2 en 4 mm en krioelen door mijn aarde. Ze rollen op als je ze stresst. Ook in de lekbak onder de pot zitten ze in grote getalen. Wat is dit en wat te doen

    Heb het idee dat ze misschien daarom veel blad verliezen omdat ze de wortels opeten maar ben hier niet zeker van
    Attached Files

    #2
    Re: Witte beestjes in de aarde

    Varenrouwrug



    Schadebeeld;

    De larven kunnen directe schade aanrichten, doordat ze aan de wortels en stengels knagen. Ze kunnen de wortels en stengels zelfs doorboren. Indirecte schade wordt veroorzaakt, doordat de larven aaltjes, mijten, schimmelsporen en virussen verspreiden.

    Bestrijdingviewtopic.php?f=42&t=207&view=next

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Witte beestjes in de aarde

      Dit had ik gelezen maar denk dat het wat anders is, ze hebben ook pootjes en voelsprietjes of zoiets en zie dat zwarte puntje niet

      Comment


        #4
        Re: Witte beestjes in de aarde

        Vliegen er vliegjes in je ruimte ?

        De meeste mensen denken bij de varenrouwmug aan het fruitvliegje, het lijkt er wat op. Het zijn hele kleine mugjes die als volwassen exemplaar weinig tot geen kwaad doen. Het probleem is dat ze wel 150 eitjes per dag in je medium kunnen leggen.
        (Het goede nieuws is dat ze maar 1 of 2 dagen leven.)

        De larven

        Comment


          #5
          Re: Witte beestjes in de aarde

          Geen vliegjes in de kamer en geen vliegjes in de tent....ik ga heel internet afspeuren naar dit beestje, hij ziet er niet uit als een larve van iets vliegends maar meer als een beestje opzich

          Comment


            #6
            Jaja het duurt even maar dan heb je ook wat. Het beestje heet springstaartje! Er zijn hier vele soorten van en dit is blijkbaar de wit/grijze variant. Ze leven graag in een hoge luchtvochtigheid, voeden zich met mos, algen, schimmels en rottend planten materiaal. Grote aantallen komen voor bij zomerse omstandigheden en je vind ze vaak in potten.

            Voor zover ik weet richten ze dus geen schade aan de wortels aan.

            Heb er nu mijn 2de kweek weer last van. Misschien zaten er sporen van in de aarde

            Comment


              #7
              hallo,

              dus als ik het goed begrijp richten ze dan niet echt veel schade aan de plant zelf.
              maar kuisen eigelijk de boel beetje op ????

              groetjes boogje

              Comment


                #8
                Hoi Boogje,

                Ik heb echt geen idee. Je zou het wel zeggen maar aan de andere kant bepaalde schimmels ed. zijn wel goed voor je plant. Weet wel dat er erg veel soorten en maten van zijn en deze wittige in potten en bakken voorkomt, in de bovenste laag van je aarde. Echter ik had ze overal in de potten zitten. Ze komen bovendrijven als je water geeft maar ze houden niet van licht dus zijn snel weer weg. Nu mijn 2de kweek zag ik weer een paar in de lekbakken zitten...

                Bij mijn vorige kweek waren na het oogsten de wortels nog prima dus die hadden ze niet opgegeten.

                Weet alleen dat ze niet schadelijk zijn voor mensen en dieren. Misschien komen ze op de verzuurde grond en afvallende bladeren af aangezien ik hier last van had. Weet ook niet in hoeverre die beestjes zuurstof of andere voedingsstoffen gebruiken die in de aarde zitten.

                Ik laat ze in ieder geval maar zitten aangezien mn planten gewoon stevig bloeien en houd de boel goed in de gaten.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Hey IJscoman !

                  Bedankt, weet nu eindelijk hoe die krengen heten ! Ben er ook een paar tegengekomen, tijdens de verzorging. Van licht schrikken ze inderdaad, en dan zijn ze snel verdwenen. Als je ze probeert te pakken, dan springen ze heel ver weg.

                  Heb zelf ook weinig schade bemerkt.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Hoi Flip thanx voor het bevestigen. Nu weet ik dat ik dus niet de enige ben die deze beestjes heeft en inderdaad ze kunnen nogal springen.

                    Ik heb door het verzuren van mijn aarde de boel gespoeld en ben er nu weer aardig wat kwijt maar ze zullen ongetwijfeld terug komen.

                    Mochten de planten toch schade ondervinden laat ik het snel weten.

                    Comment


                      #11
                      ik heb daar ook last van kleine witte stipjes die vliegen zag het op me trui ineens heb het in de gaten gehouden maar er gebeurt niet veel
                      2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                      http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                      Comment


                        #12
                        De beestjes die ik bedoel vliegen niet maar zitten enkel in en op de aarde.

                        Jij hebt waarschijnlijk een vliegje soort. Het hangt van de soort af maar sommige kunnen larven in je aarde leggen en die vreten aan je wortels dus als ik jou was zou ik wat gele plakstrips ophangen tegen vliegjes.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            ik heb die ook al eens gehad maar ik heb me geen zorgen moeten maken met mijn spul zoals uitgelegd hierboven

                            Comment


                              #15
                              Ik heb er ook last van! gistre tegen gekomen,, enkele tientalle in me lekbakje.. vandaag beter gekeken en jahhoor pootjes en sprietjes en wit.. 2 mm lang ofzo.. houde niet van licht,, ging ze expres roostere (6)

                              deed me vinger erbij en poef 5 cm verderop!

                              Niet veel schade dus.. gelukkig!

                              Comment

                              Bezig...
                              X