Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruin gele karteltjes aan de bladeren!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bruin gele karteltjes aan de bladeren!!!

    Korting op 420shop
    hey mn plantje krijgt sinds kort allemaal bruine karteltjes en het verspreid zich steeds verder. eigenlijk hebben al mn plantjes nu van die randjes maar ik laat wel effe een foto zien van t plantje waar het het meest op zit. de pot grond was ook een beetje wit dus ik heb de plant verpot. ik had de planten laatst wel wat pokon gegeven met npk 7+5+6

    deze plant is nu 13 weken oud en hij is nog gruwelijk klein vind ik. kan dat ook kloppen?
    srry voor de slechte klwaliteit foto's maar kheb geen betere fototoestel. khoop dat jullie me kunnen helpen
    Attached Files

    #2
    Re: bruin gele karteltjes aan de bladeren!!!

    Magnesium tekort

    Magnesium in de plant is mobiel. Bij een gebrek worden de bladgroenkorrels in de middeloude bladeren (onder de bloeiende top) afgebroken en wordt magnesium naar de jonge delen getransporteerd. Deze afbraak van het bladgroen uit zich dan in roestbruine vlekjes en/of vage, wolkachtige gele vlekken (chlorose) tussen de nerven. Uit de oudste bladeren kan magnesium moeilijker onttrokken worden: het zit kennelijk te vast ingebouwd in de organische stof. Een licht magnesiumtekort heeft weinig effect op de bloei, ondanks dat de vruchtvorming de magnesium gebreksymptomen verergert.

    Voor verdere uitleg magnesium tekort

    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 05:06.

    Comment


      #3
      Re: bruin gele karteltjes aan de bladeren!!!

      erg bdankt voor de info kzal kijken of wat meer magnesium helpt

      Comment

      Bezig...
      X