Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water gifte op cocos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water gifte op cocos?

    Korting op 420shop
    Ik wil gaan beginnen met het kweken op cocos.
    nu twijvel ik, hoe ik het beste kan water geven aan mijn 80 dames.

    optie 1 door middel van eb en vloed, van onderaf dus, kan dat met cocos?
    en hoe hoog laat ik het water komen?

    optie 2 door middel van en handsproeier die is aangelsoten op mijn voedingsvat, vanaf boven dus. en tellen hoeveel water ik geef

    Gr Rara
    Begin de dag met een dansje en een lach
    Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

    #2
    Re: Water gifte op cocos?

    Niemand?
    Begin de dag met een dansje en een lach
    Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

    Comment


      #3
      Re: Water gifte op cocos?

      er is nog een optie3 wat dacht u van druppelaars tenminste zo doe ik het en met goede resultaten als de lampen aan zijn om de 2 uur een puls geven van 10 seconden en dat 5x.

      gr fugie

      Comment


        #4
        Re: Water gifte op cocos?

        heb altijd op grond gedraaid en wil nu ook wel eens op cocos gaan draaien en ik vraag me ook af wat t beste is met grond deed ik van onder water geven ong 1 ltr per/plant per keer kan dit met cocos ook ?

        mvg

        Comment


          #5
          Re: Water gifte op cocos?

          @ricky:Ik vind 1liter best veel voor een dame, of doe je dit om de dag?
          Zelf geef ik tot 500ml, en dit stapsgewijs.

          @rara:Coco's vanaf de onderkant voeden, kan. Maar dan is het wel moeilijker te zien/peilen hoe vochtig je medium is.
          Dus mijn advies is om vanaf boven te voeden. Dit idd met een sproeier die op het voedingsvat is aangesloten.

          "Sproei eerst de gewenste hoeveelheid in een maatbeker en tel de seconden. Dit is het aantal seconden wat je per plant kunt sproeien."

          Over het algemeen gaat dit ook het snelst.

          Zelf vind ik dit ook het veiligst. 80 planten in een eb en vloed omgeving, die hebben gezamelijk behoorlijk wat water nodig per gift.
          Mijn angst bestaat dat er een vorm van lekkage zich voor zal doen, om wat voor reden dan ook en dan zit je met een aardig probleempje.....

          Succes..
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Water gifte op cocos?

            Blumat werkt prima op cocos.
            http://www.blumat.nl/internet/Folder...iesysteem.aspx

            Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: Water gifte op cocos?

              maar hoe kan je aan je cocos zijn wanneer je weer water moet geven ? en hoeveel water zou dit per dag zijn op 11 liter potten ongeveer ?

              Comment


                #8
                Re: Water gifte op cocos?

                Ik vind 80 planten best veel voor eigen gebruik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Water gifte op cocos?

                  hij wil 2 jaar te roken hebben lol

                  Comment


                    #10
                    Re: Water gifte op cocos?

                    hey ik kweek ook op cocos ben wel een beginner kweker . mijn Jorges staan nu 6 weken en krijgen om de 2 dagen 450ml. Maar moet beetje bij beetje meer en meer geven.
                    Ik steek ff mn vinger 2 kootjes diep in de cocos en zo weet ik of ze dorst hebbe.Wel voorzichtig vr de wortels. Op cocos is het ook beter om te wachten tot je zeker bent
                    of je coco droog is . Is iets moeilijker op cocos kweken maar je weet heel snel of je plant iets te kort komt van voeding. En je eindresultaat zal normaalgezien als alles goed gaat
                    wat meer gewicht hebben. Als ik ga oogsten plaats ik wel een verslagje. veel succes met je cocos

                    Comment


                      #11
                      Re: Water gifte op cocos?

                      Ik heb geen potten maar langwerpige bakken (3x plant in 1x bak) met overloop in goot. Deze bakken til ik aan 1 uiteinde op om te zien hoe zwaar ze zijn. Op basis daarvan weet ik of de bakken nog voldoende water hebben.
                      Over het algemeen komt het er op neer dat ik een goed ontwikkelde plant, max. 2x 250ml geef per dag. De watergeef strategie is variabel - als een bak nog zwaar genoeg is dan wacht ik met water geven.
                      Met potten is dit wellicht iets moeilijker (vandaar ook bakken). Je kunt het gevoel eigen maken door de pot of bak op te tillen met bijv.: 2 vingers wanneer ze volledig bewaterd zijn.

                      Comment


                        #12
                        Re: Water gifte op cocos?

                        450 veel te veel geloof me....... zie verslagen van me op coco's ben expert....lol.............. maximaal 250 geven om de dag....en soms enkele dagen niets.
                        Zowel boven als vanonder.........
                        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Water gifte op cocos?

                          hallo Fugie,

                          er is nog een optie3 wat dacht u van druppelaars tenminste zo doe ik het en met goede resultaten als de lampen aan zijn om de 2 uur een puls geven van 10 seconden en dat 5x. (jouw woorden )

                          en hoeveel ml water per plant is dat ongeveer? die puls van 10 seconden en dat 5 keer ..om de 2 uur....dus totaal 6 x 2 uur is 12 uur . dus dagelijks 6 keer 50 seconden lang water druppelen..heb ik dat goed begrepen ? en je moet dagelijks geven geloof ik ...klopt dat ..in die zin natuurlijk dat zolang ze geen dorst hebben ook geen water hoeven...druppelsysteem heeft zoo ook zijn eigen regels..is dat zoo ?? want ik heb wel bij een ander dat gezien met hoge opbrengsten...maar het vergt wel veel discipline ...kan jij mij er een en ander van vertellen van druppel strategie ??

                          groeten

                          relakste man

                          Comment

                          Bezig...
                          X