Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Meeldauw

    Weet iemand misschien of het ook schadelijk is om wiet met meeldauw in de toppen to roken?
    bvd

    Comment


      #17
      ik zou het niet doen want het is een bactiereeel ziekte dus ik zou denken dat het schadelijk is voor jezelf

      maar dat is een keusje van je eigen of je het rookt of niet

      peace

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Ik raad je ten sterkste af om dit te roken !!!

          Grtz

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
            De persoon die de tekst heeft getypt zal dan geluk hebben gehad ofzo . (Of andere melk?)

            Peace
            Moedermelk
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #21
              ecostyle

              preventief vital - bladvoeding

              1 keer per 2 weken bij normale LV
              1 keer in de week bij hoge LV

              ecostyle

              bij echte meeldauw

              *silinal - tot druipens aan toe het blad bespuiten en na 1 week herhalen.

              ik had meeldauw in mijn stekken en heb silinal gespoten in drie keer ipv de op de verpakking beschreven 2 keer.

              meeldauw is volledig gestopt en plantjes hebben zich probleemloos ontwikkeld.

              *vital verminderd de kans van meeldauw onder het motto - voorkomen is beter dan genezen.

              greetz,
              Sens

              Comment


                #22
                Re: Meeldauw

                Ik lees net in de "Seasons" (Nee, ik lees dat niet zelf, me moeder leest het) Dat je Paardenstaarten (Equistem arvense) kan gebruiken tegen meeldauw.


                Er staat: Snij 1 kilo van de bovengrondse delen in stukjes van 4 centimeter en laat ze een etmaal (een dag) in een emmer van 10L staan. Breng daarna het mengsel gedurende 30 min zachtjes aan de kook. Je laat het dan weer een dag staan waarna je het zeeft. Daarna los je 20centiliter op in 1 liter water en verstuift dit op de aangetaste planten of gebruikt het als preventief middel.



                Er staat ook dat knoflook poeder opgelost in water een goed preventief middel tegen schimmel is.

                Comment


                  #23
                  Re: Meeldauw

                  Ik heb ook last van wit/gele plekjes op mijn bladeren.. kreeg hier te horen dat het misschien wel eens meeldauw kon zijn en ik het met melk kon bestrijden.. Maar is het meeldauw als die kleine wit/gele puntjes gaatjes worden? is het dan ook meeldauw?

                  Comment


                    #24
                    Re: Meeldauw

                    meeldauw komt in vochtige en koude klimaat voor.is niet zo erg.maar je moet niet laten dat ze veel worden.spuitn met anti meeldauw vloiebare middel.3 keer spuiten is meestal genoeg.somige soorten zijn gevoeliger tegen meeldauw.bijvoorbeeld nortenlight is gevoeliger dan bubble en pp en white widuw...

                    Comment


                      #25
                      Re: Meeldauw

                      ik heb toch ook wel last gehad van meeldauw, niks aan gedaan en het is weer weggegaan? sommige zeggen dat je er melk bij moet doen, klopt dat.

                      Heeft de meeldauw nadelige gevolgen voor de bloei, ik zie nog geen gevolgen.

                      Comment


                        #26
                        Re: Meeldauw

                        Dit vind ik terug als ik zoek op beschermingsmiddel tegen schimmel ( meeldauw )

                        Knoflookthee is een beschermingsmiddel voor een preventieve behandeling van schimmels.
                        Een aftreksel werkt plantenbeschermend, ... Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen. ...

                        Hoe maak je knoflookthee: Snijd 5 knoflookbollen in kleine stukjes en giet er 1 liter kokend water over.
                        Laat het 24 uur lang trekken en giet het vervolgens af. Voeg daar dan 3 liter water aan toe om te verdunnen.
                        Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen.

                        Preventie
                        Giet knoflookgier uit over de bodem om te voorkomen dat schimmelsporen in de bodem zouden kunnen overleven

                        Knoflookgier
                        Snijd 10 grote knoflookbollen in kleine stukjes en overgiet ze met 2 liter heet water. Na de afkoeling er nog eens 5 liter water aan toevoegen. Laat het mengsel staan tot de gisting begint. Daarna gebruiken.

                        Knoflook bevat allicine, een bacteriedodende stof met antibiotische eigenschappen. Een aftreksel werkt plantenbeschermend, versterkend en genezend o.a. tegen echte meeldauw.

                        http://www.rijkerleven.com/comments....pid=188&ref=12

                        Comment


                          #27
                          Re: Meeldauw

                          Bij Plagron verkopen we een product tegen Meeldauw genaamd Preventief.
                          Dit product bevat melkzuurbacterien die melkzuur produceren (vandaar de naam waarschijnlijk).
                          Dit melkzuur voorkomt infecties van bacterien en schimmels. We verkopen het ook voor de land en tuinbouw.
                          Verder kan Preventief gebruikt worden in je voedingsvat, als biologische ph-min en om slijmvorming (bacteriegroei) en kristallisatie tegen te gaan.

                          Groeten

                          Comment


                            #28
                            Re: Meeldauw



                            Denken jullie dat dit meeldauw is ?

                            Comment


                              #29
                              Re: Meeldauw

                              ik heb het denk ik ook, het zit namelijk vooral op de onderste bladeren..!
                              (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_meeldauw)

                              ik kan me alleen niet voorstellen dat het schadelijk is om te roken aangezien je de wiet eerst verbrand (dood bacterie) en het dan pas in je longen komt..


                              picca's:


                              Comment


                                #30
                                Re: Meeldauw

                                Melk, of Plagron Preventief tegen meeldauw werkt voornamelijk preventief, dus het kan een besmetting voorkomen. Als je het gebruikt als je al meeldauw hebt, ben je feitelijk te laat.
                                Het gebruik van melkzuren om preventief schimmels te bestrijden is algemeen aanvaard in de land en tuinbouw.

                                Comment

                                Bezig...
                                X