Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeden op basis van EC en PH-waarden (meten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeden op basis van EC en PH-waarden (meten)

    Korting op 420shop
    Nu het te warm is om binnen te kweken wilde ik het anders aan gaan pakken.
    Buiten heb ik 1 plant, Hollandse Hope staan. Deze staat in een potgrond (tuincentrum) die ik nog had. Geen idee wat het precies is. De plant staat nu een week of 6 buiten en groeit goed met wordt wat minder groen.

    Het idee: regen en-of kraan water geven met EC en PH waarde als uitgangspunt.
    De te gebruiken voeding is van Bio Bizz, en indien nodig PH- van Bio Nova. Qua schema wilde in het Bio Bizz schema aanhouden alleen de waarden met de EC meter bepalen.

    De volgende waarde heb ik gemeten: (10-07-2010)
    EC: 0.14
    PH: 7.39

    EC lijkt me wat laag en de PH lijkt me wat hoog.
    Ik heb gelezen dat er vaak met een EC van 1.1 begonnen wordt en dat dit per week met 0.1 verhoogt wordt tot een max van 1.8. Is dit dan incl de EC die stadaard al in water zit?

    Alle hulp wordt op prijs gesteld.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    #2
    Re: Voeden op basis van EC en PH-waarden (meten)

    Je doet water van 24 graden in je voedingsvat (emmer), vervolgens voeg je de voeding er bij tot dat je een EC meet vam 1.1 max 2.
    hierna ga je pas afzuren.
    voor aarde PH 6,5 en voor hydro 5,8 dit omdat de plantjes dan makkelijker alle soorten voeding kan op nemen. zie schema
    gallery_5351_7538_34026.jpg

    gr Rara
    Begin de dag met een dansje en een lach
    Want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag

    Comment


      #3
      Re: Voeden op basis van EC en PH-waarden (meten)

      Het gaat goed, ik zie dan m'n plant groener aan het worden is. Heel goed nieuws dus!

      Ik heb een week (3x) EC 1.1 en PH 6.5 aangehouden en ben nu overgestapt op EC 1.2 PH 6.5.

      Wat ik me alleen nog afvraag is hoe ik de combi van groei, bloei, en boost voeding zou moeten doen.
      Ik dacht aan: allemaal in een gelijk deel (zeg 4 liter) op de EC waarden brengen en dan naar het voedings schema in delen met elkaar mengen?

      De foto's

      IMG_1317.JPG IMG_1316.jpg IMG_1318.JPG
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

      Comment


        #4
        Re: Voeden op basis van EC en PH-waarden (meten)

        Maar weer eens een update!

        Het ging goed, elke week een 0.1 ec waarde er bij. Ik hou qua verhouding het bio bizz voedings schema aan.

        Ik meng dus eerst de voeding in een 0.5L water en voeg net zo veel water toe tot ik op de gewenste EC waarde zit.

        Een week of twee a drie terug heb ik m'n plant in de tuin gezet (klei grond) diepe kuil gegraven en ze stond. De voeding heb ik verhoogt naar EC 1.8 met PH 6.5. Dit ging goed maar sind vorige week heb ik een beetje een blad probleem.

        Foto's
        DSC_0245 k.jpg

        Ik dacht dat de EC waarden misschien te hoog was, dus ben ik nu een week gestopt met voeding geven. (alleen regen water) Nu ik naar de bladeren kijk lijkt het me een fosfor probleem. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen.
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

        Comment


          #5
          De EC van BioBizz is niet goed te meten omdat het Biologisch is, ik kweek zelf ook met BioBizz, hou het schema aan dan zit je goed!

          Gr. Mazzo

          Comment


            #6
            Re: Voeden op basis van EC en PH-waarden (meten)

            Dat schema gaat alleen op als ik ook in hun grond kweek, dat is nu niet zo want ze staat buiten.
            Vandaar dat ik dacht EC/PH een keer te proberen. Ze staat er nu alweer heel mooi bij en lijkt in bloei te schieten.
            Zal morgen even een paar foto's maken.
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

            Comment

            Bezig...
            X