Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren met bruine vlekken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren met bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    ik heb sinds eind april 5 planten staan. Ze staan vanaf 12 juni buiten en gaan eigenlijk hartstikke goed. Alleen sinds ongeveer 2 weken geleden kreeg ik gele bladeren aan de onderkant. Ik dacht dat dat de juiste tijd was om met voeding te beginnen, en heb dat ook gedaan: 4 ml per plant per dag van BioGrow. Alleen mijn planten worden er niet echt beter van. Aan de onderkant heb ik gele bladeren met bruine vlekken (dit zijn de grotere bladeren), en jonge blaadjes die heel licht geel uitkomen. Ook hangen onderin wat bladeren. Bovenin gaan de planten overigens heel goed. Daar hebben ze een mooie diepgroene kleur, en ze groeien goed door. Zie hier de foto's:
    IMAG0261.jpg
    Foto 1: een blad wat ik er gisteren af heb gehaald, en dus al gedeeltelijk verschompeld, maar toch van belang om te laten zien ivm duidelijk weergave van gele bladeren met bruine vlekken.
    IMAG0262.jpg
    Foto 2: Geel blad met bruine vlekken aan plant. En links wat lichtere groene bladeren die hangen.
    IMAG0265.jpg
    Foto 3: een licht groen blad met bruine vlekken
    IMAG0266.jpg
    Foto 4: een geel/bruin blad
    IMAG0264.jpg
    Foto 5: een heel jong blaadje die geel uitgekomen is.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn?

    Groetjes Suus

    #2
    Re: Gele bladeren met bruine vlekken

    Welke grond staat die in?
    Kan zijn dat het wat te licht is want je planten lijken toch al redelijk groot, ze gaan dadelijk in bloei schieten dus denk wel dat ze wat meer nodig hebben dan wat je ze nu geeft.
    Ik heb dat als m'n plant de bloei aan het ingaan is, heeft ze onlangs een groeischeut gekregen je plant? (wat zou kunnen duiden dat ze in de bloei aan het gaan is/was) en dus meer voeding zou nodig hebben

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren met bruine vlekken

      Liever foto van de hele plant, met een blaadje zijn we niet veel.

      Twee dingen zie ik, bladpunten wat verbrandt lijkt het onderin. Behalve dat zijn je ouderen bladeren gewoon aant afsterven, vrij normaal, oudere bladeren onderin die weinig licht krijgen of geen nut meer hebben worden leeggezogen en afgestoten..

      sinds bovenaan alles goed gaat, lijkt er niet veel aan de hand. Lijkt toch begin van voedingstekort als steeds meer bladeren geel worden dan begint de plant zn oude bladeren voeding eruit te trekken.

      De fotos die je toont zijn van bladeren waaruit de plant voeding verwijderd heeft en dan sterven ze af, ziet er lelijk uit maar is normaal. Duidt er wel aan dat de plant niet de nodige voedingstoffen beschikbaar heeft anders zou ie dat niet doen.

      De aarde in je potten is op dus je zal nu goed moeten voeden als het zo warm blijft...Je moest sinds het begin driekeer per week gevoed hebben en wanneer het zonnig is iedere waterbeurt voeden.. Als je dat niet doet en gewoon wacht tot je voeding in je pot op is dan krijg je plots gele bladeren. Het is makkelijker onder controle te houden als je zorgt dat regelmatig voeding tot aarde gediend wordt dan gewoon enkele maanden te wachten tot alles op is.

      Comment


        #4
        Re: Gele bladeren met bruine vlekken

        denk niet dat er iets fout , rond deze tijd gaat de plant ouderen bladeren afstoten ,dit doen ze om de voeding er uit te halen en naar de toppen te brengen ,
        en begint onderaan

        Comment


          #5
          Re: Gele bladeren met bruine vlekken

          Ik ben verder gegaan met het voeden (3,5 ml/L) en dit heeft zeker geholpen. De plantjes zijn lekker aan het groeien en worden niet geler. Hier een foto van een paar dagen terug (30 juli):

          IMAG0271.jpgIMAG0272.jpg

          Daarnaast begint 1 plant volgens mij bloeiverschijnselen te vertonen, en ik denk dat het een mannetje is Iemand een idee_

          IMAG0278.jpgIMAG0276.jpg

          Groetjes Suus

          Comment


            #6
            Re: Gele bladeren met bruine vlekken

            yip en die moet zo snel mogelijk verwijderen,
            je moet nu goed opletten als de planten niet meer groeit moet je stoppen met groeivoeding
            en in de tweede week dat je planten stil staat beginnen met bloeivoeding,
            tot de vijfde week de helft van de dosis wat op je fles staat
            in de vijfde week de gehele dosis.
            Ik gebruik super pk ,in het begin 2.5 ml op 10 liter water, later 5 ml op 10 liter water
            Groetjes Abel

            Comment


              #7
              Re: Gele bladeren met bruine vlekken

              als je biogrow van biobizz heb moet je die blijven geven tot het einde .je kan nu alvast beginnen met biobloei,wel rustig opbouwen.je plant is al redelijk oud dus als de bovenkant van je plant maar goed groen blijft zit jegoed.want hij staat nu als het waare in ze eigen schaduw dus sommige bladeren vangen geen zon meer.ps zijn het zaadplanten of stekken?

              Comment


                #8
                Re: Gele bladeren met bruine vlekken

                hey mn maatje zit hier en die vraagt: wat is de snelst opneembare stikstof bron?
                wat gebeurd er als je te veel stikstof geeft? verbrand je blad gewoon zeker
                Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

                Comment


                  #9
                  Re: Gele bladeren met bruine vlekken

                  Ik heb het mannetje afgemaakt, en heb er nu nog 4... Ik zie bij die in ieder geval geen balletjes ontstaan, maar zie ook geen witte haartjes. Zouden deze planten hun geslacht nog niet uiten? Of kijk ik misschien verkeerd? Wat zijn eigenlijk de eerste bloeiverschijnselen van een vrouwtje?

                  @ tumble trimmert:
                  Ik gebruik idd bio-grow van biobizz. De verkoper in de growshop had gezegd dat dit voldoende was, omdat ik deze in de groei- en bloeifase kon gebruiken. Maar jij denkt dat het verstandig is toch bio-bloom erbij te geven? Moet ik dan minderen met de bio-grow? Of kan ik dat ook nog in dezelfde hoeveelheid blijven geven? En wanneer moet ik dan met de bloeivoeding beginnen? Wat abel zegt?
                  Verder heb ik mijn plantjes mijn plantjes helemaal vanaf het zaadjes groot gebracht. Zie dit topic voor meer info: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-plantjes.

                  Groetjes Suus

                  Comment


                    #10
                    Re: Gele bladeren met bruine vlekken

                    Zie hier trouwens wat foto's van m;n plantjes:

                    _DSC6580.jpg_DSC6581.jpg_DSC6582.jpg_DSC6583.jpg_DSC6584.jpg

                    Vertonen ze al bloeiverschijnselen? Zoja, zijn het vrouwtjes of mannetjes? Ik heb namelijk een kleine week geleden het eerste mannetje ontdekt, en kan hier nog niet echt een balletje vinden.

                    Groetjes Suus
                    Last edited by Suus; 11 August 2010, 18:59.

                    Comment


                      #11
                      Re: Gele bladeren met bruine vlekken

                      Lijkt beginnende vrouwelijke voorbloei morgen weet je meer.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Gele bladeren met bruine vlekken

                        zijn vrouwtjes

                        Comment


                          #13
                          Re: Gele bladeren met bruine vlekken

                          zo te zien niks mis mee hoor, ik zou volgende keer alleen grotere potten gebruiken ,ikzelf heb 70 liter specie kuipen

                          Comment

                          Bezig...
                          X