Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED TL groei en bloeilamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LED TL groei en bloeilamp

    Oorspronkelijk geplaatst door prestino View Post
    @Xtreme

    Mijn standpunt houd ik vast en respecteer andere ideen. Maar je trekt wel snel conclusies dat ik anderen niet zou respecteren.
    Discusseren kan alleen wanneer je er van uit gaat dat een ander ook wel eens gelijk kan hebben..Verder het Wageningen verhaal is niet gebaseerd op wiet, tenzij men alle planten gelijk stelt.
    Zal een dezer dagen wel eens een topic starten heb er nog een stel buiten staan die straks afgebloeid kunnen worden..

    Ik heb nergens geconcludeerd dat je de conclusies van anderen niet zou respecteren. Echter, het wordt als algemeen aanvaardbaar beschouwd dat een standpunt en/of conclusie met hoofdargumenten, nevengeschikte argumenten en ondersteunende argumenten wordt onderbouwd. Zo werkt dat nu eenmaal bij een discussie op een gelijkwaardig niveau. Ik heb simpelweg een aantal gesloten eenduidige en niet voor meerderlei uitleg vatbare vragen gesteld, die je stelselmatig negeert. Op welke wijze denk je dan tot een inhoudelijke discussie te komen? Vooralsnog heb ik mijn standpunten onderbouwd en voorzien van (literatuur)verwijzingen. Jij volstaat met de blote mededeling dat je je standpunt vasthoud, zonder daarbij enig argument aan te dragen.
    Ik stel zeer zeker niet alle planten gelijk. Echter, er is ook wetenschappelijk aangetoond -ik zal het artikel voor je opzoeken- dat het verschil in het juiste spectrum voor alle planten hooguit 5 % is. Dus ingeval cannabis een significant ander spectrum nodig zou hebben dan zou dit hooguit 5 % bedragen. Een zekere marge in het kwantumspectrum heeft overigens nauwelijks invloed. De golflengten 500 nm tot 575 nm ontbreken in -voorzover ik weet- in alle ledunits, terwijl van dit onderdeel van het kwantumspectrum van het zonlicht toch fotonen/umols door de planten worden geabsorbeerd.
    Dus reageer nu eens op een manier die maatschappelijk aanvaardbaar is te achten. Draag argumenten aan om je standpunt te onderbouwen en/of weerspreek op inhoudelijke wijze mijn argumenten.

    Xtreme

    Comment


      #17
      Re: LED TL groei en bloeilamp

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      De golflengten 500 nm tot 575 nm ontbreken in -voorzover ik weet- in alle ledunits, terwijl van dit onderdeel van het kwantumspectrum van het zonlicht toch fotonen/umols door de planten worden geabsorbeerd.
      Xtreme
      Niet bij mij maar ik ben nog niet uit geexperimenteerd.
      Wel ontbreekt de 315-380 en de IR

      Comment


        #18
        Re: LED TL groei en bloeilamp

        hehehe 410nm is uv-a, FR treed fotosynthese op IR niet/nouwlijks lol



        Grtz.

        Comment


          #19
          Re: LED TL groei en bloeilamp

          Dit is misschien wel leuk voor je..de beestjes.
          http://documents.plant.wur.nl/wurgla...-67-OG3-07.pdf

          Comment


            #20
            Re: LED TL groei en bloeilamp

            op 410nm is de piek van de uv led, zend dus ook hoger en lagere frequenties uit (+/- 40nm), maar dit wist je natuurijk al.

            Grtz.

            Comment


              #21
              Re: LED TL groei en bloeilamp

              Bukake...versta der geen kloten van

              Comment


                #22
                Re: LED TL groei en bloeilamp

                Ik ook niet Prutser, het gehele verhaal van Trentino kan niet empirisch zijn (berusten op waarnemingen). Deze conclusie is gebaseerd op de volgende gronden: UV-a is absoluut noodzakelijk voor een efficient kweekproces, dat is proefondervindelijk en onafhankelijk van elkaar vastgesteld door de UR te Wageningen en door DGGL. Voorts zal, door het ontbrekende verrood, dat synergie oplevert met rood, het zogenaamde "Emerson Enhancement Effect", de plant niet of pas na zeer lange tijd afbloeien. (net als bij de Ufo's van Lohuis en de lampen van Lioris) De stelling dat IR noodzakelijk is voor de fotosynthese, is eveneens ongegrond. IR is niet meer of minder dan warmtestraling, die ook op andere wijze kan worden verkregen. Dat IR op een andere manier en wellicht voor de plant beter werkt dan gewone verwarming laat deze stelling onverlet. Voorts is het volstrekt irrelevant dat UV-a insecten aantrekt. Dit staat volkomen los van het feit dat UV-a nodig is voor een efficient proces en vormt dus een probleem van geheel andere orde. Alle door Trentino ingenomen standpunten zijn apert onjuist.
                Uit het stelselmatig negeren van relevante vragen blijkt dat het spreekwoord "hij heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel is" hier op zijn plaats is.
                Een aantal foto's van de door in opdracht van Trentino in China vervaardigde prototypes van de lampen zouden de gerezen twijfel over het waarheidsgehalte van zijn pennevruchten kunnen wegnemen.
                Ik vermoed dat we hierop, net zoals de antwoorden op de door mij gestelde vragen, lang zullen moeten wachten.
                Het lijkt me, net zoals is voorgekomen in andere topics, bijvoorbeeld stellingen dat 2 verschillende golflengten naast hun eigen golflengte ook nog een gezamenlijke golflengte hebben die bestaat uit de gemiddelde golflengten van beide, of een andere medegrower, die beweert dat hij de golflengten van nagenoeg monochromatisch licht kan doen veranderen met een computerprogramma, wederom een "broodje aap verhaal".

                Xtreme
                Last edited by Xtreme; 29 July 2010, 11:52.

                Comment


                  #23
                  Re: LED TL groei en bloeilamp

                  Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
                  Bukake...versta der geen kloten van
                  Zit er sperma in je oor?

                  @extreme

                  idd hoog broodje aap gehalte.

                  Grtz.

                  Comment


                    #24
                    Re: LED TL groei en bloeilamp

                    Killing Fields en Afghaan NYCD.jpg

                    Deze gaan denk ik eind van de week onder de lampen, zal er een topic over maken.

                    Comment


                      #25
                      Re: LED TL groei en bloeilamp

                      Naamswijziging...Wist het mail account niet meer.

                      Comment


                        #26
                        Re: LED TL groei en bloeilamp

                        gaafmooie plantjes heb je daar staan.

                        Comment


                          #27
                          Re: LED TL groei en bloeilamp

                          22juliompot.jpg

                          Ik zorg wel voor een goede basis.

                          Comment


                            #28
                            Re: LED TL groei en bloeilamp

                            Verschillendekleuren.jpg

                            Mijn hok is schoon...Nu nog bedenken hoe ik de tijd zal instellen van de verschillende lampen.

                            Verschillendekleuren1.jpg Heb ook nog ff een 90w led erbij gehangen.
                            Last edited by Prestin; 31 July 2010, 13:42.

                            Comment


                              #29
                              Re: LED TL groei en bloeilamp

                              ligt het nu aan mij of zijn je lampen niet te zien op de foto,s

                              Comment


                                #30
                                Re: LED TL groei en bloeilamp

                                lampen.jpg

                                Het ging om de kleuren..
                                Ik heb inmiddels verschillende lampen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X