Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED TL groei en bloeilamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED TL groei en bloeilamp

    Korting op 420shop
    Hallo


    Ik wil ook proberen een plant te kweken, alleen heb ik het nog nooit eerder gedaan!
    Ik heb veel forums afgezocht naar informatie, en ik heb al een aardig overzicht van hoe het ongeveer werkt.


    Nu zit ik met het volgende probleem de keuze van de lampen, ik heb 2 lampen gevonden : LED TL groeilamp en de LED TL bloeilamp
    is er iemand die ervaring met dit soort lampen? ik heb wel een site gevonden met specificatie's. en nog wat algemene informatie:


    Algemene informatie Led groeilampen:
    De meeste kweeklampen geven wit licht. Bij groeilampen heeft het witte licht een koude witte kleur. Wanneer je alle lichtkleuren (van de regenboog) samenvoegt ontstaat wit licht. De witte lichtkleur van groei kweeklampen bestaat voor een groot deel uit de lichtkleur blauw. Hierdoor krijgt het witte licht zijn koude witte kleur en wordt daarom ook wel cool white genoemd. Deze cool white wordt uitgedrukt in graden Kelvin en meet een kleurtemperatuur van ongeveer 6500K. Ter vergelijking, warm wit licht geschikt voor de bloei bevindt zich op circa 2100K.

    stuurlicht.




    Maar het is mij niet duidelijk of ik nu kan beginnen vanaf het zaadje met de LED TL groeilamp 90Watt en dan vervolgens met de LED TL bloeilamp of heb ik een andere lamp nodig? wat vaak meer Watt betekent en deze led tl buis is maar 90 Watt, of is dit te weinig voor een succesvolle kweek? want 2100k voor de bloei en 6500k voor de groei is toch best redelijk veel?


    Ik heb allemaal vragen en ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen, Suggestie's of tips zijn welkom

    Alvast bedankt
    Diablo
    Last edited by Diablo; 23 July 2010, 04:46. Reden: extra info

    #2
    Re: LED TL groei en bloeilamp

    Ik raad je aan om het topic van Dokkie "vragen over me ledgrows" eens door te lezen. Waarschijnlijk zul dan ook tot de conclusie komen dat enkel blauw en rood een veel te smal spectrum is. Wellicht werken de lampen wel in combinatie met gewone TLgroei- en bloeilampen als stuurlicht om bepaalde delen van het spectrum te benadrukken. Of hang er desnoods 10 spaarlampen bij van 20 watt met als kleurtempersatuur 2700 K. Met dit aantal watts kun je toch nog bescheiden oogsten. Vergeet het in ieder geval maar dat 90 watt monochromatisch licht van leds de opbrengst van een 400 watt HPS-lamp benadert. Het is niet voor niets dat Dutch Green Growlights leduinits van 696 watt en zelfs 1200 watt op de markt zet. Ik probeer dit niet negatief te benaderen, maar wil je slechts een teleurstelling besparen.

    Groet van Xtreme
    Last edited by Xtreme; 26 July 2010, 09:56.

    Comment


      #3
      Re: LED TL groei en bloeilamp

      Dankje, het heeft mij inderdaad een teleurstelling bespaard

      Comment


        #4
        Re: LED TL groei en bloeilamp

        600 watt is genoeg voor een tentje van 120cm bij 100cm en 400 watt is genoeg voor een tentje van 100 cm bij 100 cm.daar kan je als het heel erg goed gaat 600 gram en 400 gram vanaf halen kijk maar op het internet, met leds?staat het niet zo erg vol van zal wel ze redenen hebben.ps zij meer dan een paar rozen kwekers in nl en die hebben ook geen led,s hangen het zou ze erg veel geld besparen als led,s echt al zo goed waren als hpslampen

        Comment


          #5
          Re: LED TL groei en bloeilamp

          Het voornaamste is dat je een goed spectrum hebt..
          Je kunt wel 600 watt led nemen maar als het spectrum niet klopt heb je niks.
          Ik zelf heb met verschillende lampen gewerkt ( eigen samenstelling ) en de resultaten vallen me beslist niet tegen..
          Ik gebruik de opbrengst alleen voor mijn varporizer .voor commerce zijn ze niet geschikt, tenzij je echte chemievoeding gebruikt..
          Maar ik ga liever gewoon dood.

          Succes met het verder zoeken...

          Comment


            #6
            Re: LED TL groei en bloeilamp

            Hallo Prestino,

            Wat is naar jouw oordeel een goed spectrum?
            Welke golflengten heb je zelf aangewend om een goed spectrum te verkrijgen?
            In welke verhoudingen (aantallen en watts) heb je diverse golflengten in je armatuur verwerkt?
            Hoe zijn/waren je schakelingen?
            Welke weerstanden heb je gebruikt?
            Welke chemievoeding moet je niet gebruiken teneinde niet dood te gaan?
            Op grond van je ervaringsregels kunnen de meeste forumleden nog veel van je leren. Als forumlid ben je moreel gehouden om je kennis met ons te delen. Vandaar dat een inhoudelijke reactie op de gestelde vragen zeer op prijs wordt gesteld.

            Groetend,

            Xtreme
            Last edited by Xtreme; 28 July 2010, 19:16.

            Comment


              #7
              Re: LED TL groei en bloeilamp

              Op dayled.eu zijn 7w led spots in verschillende kleuren verkrijgbaar (uv-a, koelwit, blauw, ver rood), zo kan je het spectrum uitbreiden.

              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: LED TL groei en bloeilamp

                Een welkome bijdrage, Poffertjesporum

                Xtreme

                Comment


                  #9
                  Re: LED TL groei en bloeilamp

                  graag gedaan

                  Comment


                    #10
                    Re: LED TL groei en bloeilamp

                    @Xtreme

                    Ik begrijp dat je heel veel info wilt verkrijgen...
                    t.a.v. voeding heb ik Bac gebruikt..en knutsel mijn eigen grond bijelkaar.
                    t.a.v. van de lampen heb ik verschillende lampen in China laten maken nadat ik er van overtuigd was dat 670 nm en hoger en uv.niet dominant aanwezig hoeft te zijn.
                    Daar kun je over discusseren...Maar ik ben maar een buitenstaander die voor zichzelf tot resultaten wil komen....door zelf het uit te vogelen i.p.v. ergens een lamp te kopen waar je geen invloed hebt op de samenstelling.

                    grtz.

                    p.s.
                    Vandaar dat ik hier een opmerking maakte, ik herkende deze beelden.
                    Wat strekken en laat in mijn ogen in de bloei komen.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-see..../page3
                    Last edited by prestino; 28 July 2010, 19:41.

                    Comment


                      #11
                      Re: LED TL groei en bloeilamp

                      @prestino,

                      Ben ook wel benieuwd welk spectrum jij gebruikte?

                      Ik zelf ga voor: 410nm, 462nm, koel wit(?nm), 615nm, 660nm, ver rood(?nm) + DS08 nachtverliching van DGGL(3 band ?nm).

                      Grtz.

                      Comment


                        #12
                        Re: LED TL groei en bloeilamp

                        @poffertjesporem
                        410nm, 462nm, koel wit(?nm), 615nm, 660nm,

                        Ja die heb ik er ook inzitten maar het zijn allemaal verschillende lampen ( 4 stuks).met 1 tot 3 chips in een led en verschillende wattages.
                        En probeer zo verschillende combies uit. en dat heeft heel veel tijd nodig..

                        ver rood(?nm) + DS08 nachtverliching van DGGL(3 band ?nm).dat gebruik ik niet.

                        Comment


                          #13
                          Re: LED TL groei en bloeilamp

                          Oorspronkelijk geplaatst door prestino View Post
                          @Xtreme

                          Ik begrijp dat je heel veel info wilt verkrijgen...
                          t.a.v. voeding heb ik Bac gebruikt..en knutsel mijn eigen grond bijelkaar.
                          t.a.v. van de lampen heb ik verschillende lampen in China laten maken nadat ik er van overtuigd was dat 670 nm en hoger en uv.niet dominant aanwezig hoeft te zijn.
                          Daar kun je over discusseren...Maar ik ben maar een buitenstaander die voor zichzelf tot resultaten wil komen....door zelf het uit te vogelen i.p.v. ergens een lamp te kopen waar je geen invloed hebt op de samenstelling.

                          grtz.

                          p.s.
                          Vandaar dat ik hier een opmerking maakte, ik herkende deze beelden.
                          Wat strekken en laat in mijn ogen in de bloei komen.
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-see..../page3
                          Hallo Trentino,

                          Je neemt wel een uniek standpunt in met je overtuiging dat licht boven de 670 nm niet dominant aanwezig hoeft te zijn. Je schuift dus "The Emerson Enhancement Effect" geheel terzijde. Op welke gronden ben je van oordeel dat deze algemeen aanvaardbare stelling, die bovendien reeds proefondervindelijk is bewezen thans niet meer van belang is? Kun je wellicht een literatuur verwijzing en/of practica aandragen die jouw stelling onderschrijven en/of proefondervindelijk bewijzen? Trouwens, op uit fundamenteel onderzoek van de UR in Wageningen is de theorie geboren dat UV-a absoluut noodzakelijk is. Buitendien is deze theorie in de fase Development and Research (in de praktijk dus) als juist ervaren. Kum je aangeven op welke onderdelen deze vooraanstaande wetenschappers er kennelijk toch naast zitten?

                          Groetend,


                          Xtreme
                          Last edited by Xtreme; 29 July 2010, 08:42.

                          Comment


                            #14
                            Re: LED TL groei en bloeilamp

                            @Xtreme

                            Mijn standpunt houd ik vast en respecteer andere ideen. Maar je trekt wel snel conclusies dat ik anderen niet zou respecteren.
                            Discusseren kan alleen wanneer je er van uit gaat dat een ander ook wel eens gelijk kan hebben..Verder het Wageningen verhaal is niet gebaseerd op wiet, tenzij men alle planten gelijk stelt.
                            Zal een dezer dagen wel eens een topic starten heb er nog een stel buiten staan die straks afgebloeid kunnen worden..

                            Comment


                              #15
                              Re: LED TL groei en bloeilamp

                              Oorspronkelijk geplaatst door prestino View Post
                              @poffertjesporem
                              410nm, 462nm, koel wit(?nm), 615nm, 660nm,

                              Ja die heb ik er ook inzitten maar het zijn allemaal verschillende lampen ( 4 stuks).met 1 tot 3 chips in een led en verschillende wattages.
                              En probeer zo verschillende combies uit. en dat heeft heel veel tijd nodig..

                              ver rood(?nm) + DS08 nachtverliching van DGGL(3 band ?nm).dat gebruik ik niet.
                              Main unit: rood oranje blauw 120w 7-1-1
                              2x 7w koelwit (1 chip)
                              2x 7w ver rood
                              1x 7w UV-A
                              1x 7w DS08

                              Ik probeer een compleet (led) spectrum te creeren voor zowel groei als bloei, laat het experimeteren (verlopig) wel aan de expers over.


                              Grtz.
                              Last edited by Poffertjesporem; 28 July 2010, 20:53.

                              Comment

                              Bezig...
                              X