Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

water geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    water geven

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben bezig met mijn eerste kweek en heb een vraag. Voor velen onder jullie zal dit waarschijnlijk een belachelijke vraag zijn maar toch. Als je je planten water geeft moet je dat dan doen als de lamp aan of uit is? En dezelfde vraag over sproeien ( luchtvochtigheid). Het zou leuk zijn moest iemand me daar een antwoord kunnen op geven.
    Groetjes
    Greetz

    #2
    Re: water geven

    Water geef je best "s'morgens" wanneer je plantjes wakker zijn.
    Zo kunnen ze dat heel de dag door gebruiken. Snachts "slapen" je planten dus verbruiken ze niet veel water.


    Peace

    Comment


      #3
      Re: water geven

      Bedankt voor het antwoord. Mag ik de bladeren van de plantjes besproeien wanneer de lamp aan is of niet?
      Greetz

      Comment


        #4
        Re: water geven

        dat kan je beter doen als ze uit staan want anders gaan ze verbrande

        Comment


          #5
          Re: water geven

          Oorspronkelijk geplaatst door kanonierke
          Bedankt voor het antwoord. Mag ik de bladeren van de plantjes besproeien wanneer de lamp aan is of niet?
          Ik zelf zou het niet proberen...
          Dan heb je het risico dat de bladeren gaan verbranden.

          Of heb ik het mis?

          Grtzzzz

          Take a look at my Ice-Cold-Killers!

          Comment


            #6
            Re: water geven

            Hangt er vanaf welke lamp je gebruikt.
            Onder TL/spaarlamp verbranden je bladeren niet maar onder HPS denk ik wel.

            Soms zit er na het besproeien van dat wit op je bladeren, dat is van de kalk.

            Peace

            Comment


              #7
              Re: water geven

              Bedankt voor de tips. Water geven als de lamp juist aan is en sproeien als de lamp uit is. Roger that.
              Greetz

              Comment


                #8
                Re: water geven

                Besproeien doe je het best vlak voor de lampen aangaan ongeveer een kwartiertje ervoor, zorg er voor dat je een fijne nevel achter laat op het blad. de nevel word uitgedrukt in micron, bij 2 a 3 micron heeft de plant het meeste baat en neemt ze het meeste water via de huidmondjes op. Het blad nat sproeien zodat het er afdruipt heeft geen enkele zin. De beste manier is een 40 tal cm boven je plant even te sproeien en de nevel laten neer dwarrelen op je plant .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: water geven

                  Met alle respect, bobo, maar volgens mij draai je nu eea aan volgorde om...

                  1. Vermijdt Bewateren direct nadat de lichtcyclus start; plantjes eerst ongeveer anderhalf uur laten ontwaken;
                  2. Benevelen is doorgaans "best practice" te doen vlak na het uitschakelen van de belichting- doch zo kort mogelijk erna, om stress te voorkomen,,,

                  Ik bestrijdt jouw betoog niet, maar in de praktijk is de kans op schade door te vochtig blad wanneer je HPS al op dreef is (tenzij je de discipline hebt om tegelijk met je plantjes op te staan)
                  Wellicht ten overvloede wil ik er toch ook nog even aan toevoegen dat besproeien - komt altijd licht bij kijken - zeker in de bloeiperiode na een te lange periode van lichtuitschakeling eveneens onherroepelijk tot schade zal kunnen lijden...

                  Comment


                    #10
                    Re: water geven

                    Je besproeit gewoon - niet - in de bloeiperiode.
                    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                    Comment


                      #11
                      Re: water geven

                      Harryvg, ff naar de datum kijken voor je een topic van 6-7 jaar geleden gaat omhoog bumpen

                      Comment


                        #12
                        Re: water geven

                        Lol heerlijk, had er zelf niet eens opgelet
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #13
                          Re: water geven

                          Anyway... Gedateerd betekendt toch niet automatisch irrelevant....

                          Comment


                            #14
                            Re: water geven

                            Ik vind t ook een beetje apart van Bobo, heb veel van je gelezen maar deze reactie vind ik ook wat minder, ik geef nooit water op de bladeren als de lamp aangaat dat is vragen voor verbranding van blad, ik doe het direct als de Lampe uitgaan

                            Met vriendelijke groet,

                            Comment

                            Bezig...
                            X