Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water geven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    water geven

    Korting op 420shop
    hej ik ik zit met een vraag kan je je lieve dames water geven dmv een schaal onder de pot (en dan die schaal opvullen ) ?

    #2
    Re: water geven

    Ja. Is zelfs beter dan via de bovenkant wateren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: water geven

      Is niet beter dacht ik, je voedingszouten blijven zo in je pot hangen

      Comment


        #4
        Re: water geven

        Overtollige voedingszouten worden in de toplaag afgezet. (het wit worden van de aarde)
        Als je langs boven watert, spoel je die naar de wortels en heb je kans op verbranding door een te hoge EC.

        Die overtollige zouten moeten in de toplaag blijven. Je krijgt ze er niet uit, behalve als je veel te veel water geeft, zodat het onder uit je pot komt. (drain)
        Een drain op aarde is niet goed. Dan staan je planten een aantal dagen te nat, met alle gevolgen van dien.
        Als je dus water geeft via een schaal, en je zorgt dat dit na een half uurtje opgezogen is, kun je een iets hogere EC meegeven en spoel je niet de oude voedingsstoffen door je medium.

        Met mapito/quantigo/cellmax etc.. kan dit wel, dit is wat met "spoelen" noemt.
        Net zolang wateren met lagere waarden, totdat men een acceptabele EC en PH meet in de drain.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: water geven

          Dus jij bent wel voorstander van 'langs onder' water geven? Blijft er dan niets hangen in het 'midden' van je pot?

          Comment


            #6
            Re: water geven

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...=onder+wateren

            Comment


              #7
              Re: water geven

              Nog niet gezien Monty, heeeeeel handig!!!! Bedankt

              Comment


                #8
                Re: water geven

                Aah, mooi topic Monty.
                Inderdaad ben ik wel voorstander van onder watergeven, of aangepast zoals in het topic van Monty.
                Als langs boven de enige mogelijkheid is, dan zo'n beetje het midden tussen de stam en rand/pot.

                Nu past de plant zich natuurlijk wel aan, als ze alleen van boven water krijgt, maar dat kost wat tijd.
                De 'drinkwortels' zullen zich boven in de pot gaan verzamelen, dus na verloop van tijd zal je geen verschil merken.

                Hier zie je bijvoorbeeld de toplaag vol met drinkwortels, ze komen zelfs boven de aarde uit vlakbij de Blumat :
                gallery_6976_1972_90082.jpg
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: water geven

                  vroeger had ik maar 10 potten staan deed ik gewoon met de haqnd op t gevoel ging altijd goed maar nu heb ik een secret jardin 3x1.5x2 met 60 potten en om dat nu elke keer met de hand te doen zie ik ook niet zitten dat systeem van monty werkt dat ook als je er een pomp tussen zet die om de zoveel tijd water geeft ? alvast bedankt
                  greetz


                  keep on growing

                  Comment


                    #10
                    Re: water geven

                    60 ?
                    Straffe roker ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: water geven

                      ja ik dacht doe t 1x goed kan ik tijdje door roken

                      Comment

                      Bezig...
                      X