Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In bloei zetten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    In bloei zetten?

    Korting op 420shop
    Beste growers,

    Ik ben nu een kleine drie weken op gang en vraag me af of ik mijn planten de bloeifase in mag sturen. Zojuist las ik dat iemand vanuit zaad na 9 dagen de plantjes in bloei zette. Mijn voedingsschema geeft aan dat ze na 2 a 3 weken groei in bloei kunnen. Dan lees ik ook vaak dat de eerste week wortelvorming niet als groei meegeteld moet worden.

    Zo zien mijn planten eruit. Ze zijn exclusief 11 liter pot 20 CM hoog. Ik heb inclusief deze pot maximaal 115cm.
    Afbeelding 022.jpgAfbeelding 023.jpg

    Kan iemand mij adviseren of ik ze in de groei moet zetten en telt de eerste week groei ook echt als groeifase? Alvast bedankt.

    GrZ Quattro

    #2
    Re: In bloei zetten?

    Ik heb die van mij ook na drie weken groeifase omgeschakeld. Maar als ge rekent hoeveel ruimte je overhoud mag je ze toch naar 12 omschakelen...(spatie tussen bulb en toppen ook meerekenen als je zonder cooltube werkt)
    Bij mij begonnen ze na drie weken pas door te schieten...3 tot 3,5cm per dag! Welk indica soortje is het trouwens?


    yow

    Comment


      #3
      Re: In bloei zetten?

      Hey Lange,

      Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad inderdaad de ruimte van mij lamp vrijgehouden. Anders zou ik 140cm hebben.

      Ik ben begonnen met een White Widow. Was een redelijk makkelijke plant heb ik me laten vertellen dus vandaar.

      GrZ Quattro

      Comment


        #4
        Re: In bloei zetten?

        Nadat de knop op 12/12 staat schieten ze nog 2 a 3 weken als gekken de lucht in.
        Santa Maria uit zaad, direct op 12/12, kan zo 60/80 cm worden. Ok daar zit dan wel sativa in, maar met 3 weken voorgroei kunnen ook indicas lang worden. Als ze dicht opelkaar staan strekken ze ook meer. Hoeveel heb je er staan?

        Je kan ook overwegen om te toppen als je ze op 12/12 zet.

        grtz
        B.

        Comment


          #5
          Re: In bloei zetten?

          Hey Buizerd,

          Ik heb er 5 maar 1 groeit minder hard.(60x60x140) Wanneer ik ruimte gebrek heb gooi ik deze om. Verder heb ik er net 2 getopt. Durf het niet aan om ze allemaal te toppen omdat ik er nog geen ervaring mee heb. Of zou het geen ernstige schade op leveren wanneer het fout gaat?

          GrZ Quattro

          Ik heb de lampen omgeschakeld op 12/12 per 29 januari om 0700uur. Ik ben benieuwd!

          GrZ Quattro
          Last edited by Quattro; 29 January 2011, 08:26. Reden: Aanvulling

          Comment


            #6
            Re: In bloei zetten?

            Toppen kan wel degelijk fout gaan dan heet het fim-men , f*ck i mist , dit kan ook weer voordelen hebben
            Zoals een wijs man ooit zei elk nadeel heb z'n voordeel

            Als je een verslag bij houd dan kijken we met z'n alle mee of het goed gaat en kunne we je adviseren als er problemen komen

            Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment


              #7
              Re: In bloei zetten?

              Bedankt Ventje,

              Ik houd een verslag bij maar er wordt helaas weinig op gereageerd. Vandaar dat ik de vraag zo even stelde. Gaat uiteindelijk een stuk sneller.

              Ja, had inderdaad ook veel gelezen over fimmen. Leek mij moeilijker vandaar dat ik voorzichtig maar twee van de 5 planten heb getopt. Of misschien gefimd Mijn kweek heet Rookie Kweek!

              GrZ Quattro

              Comment


                #8
                Re: In bloei zetten?

                'T is omgekeerd. Als fimmen mislukt heb je ze getopt (als je te veel weghaalt) of heb je een misvormde hoofdtop en misvormd blad (als je te weinig weghaalt). De eerste fim's waren inderdaad mislukte toppingen, maar omdat men daar op exact het juiste punt had afgenepen zag men dat er meerdere hoofdstengels uit de stam kwamen. De kans dat een mislukte topping toevallig op een fim uitdraait is heel klein.

                Grtjs,
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment


                  #9
                  Re: In bloei zetten?

                  Hmm, ik hoop in ieder geval dat wat ik heb gedaan goed is Ik zal over een paar dagen foto's maken van de getopte plantjes.

                  GrZ Quattro

                  Comment


                    #10
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment


                      #11
                      Re: In bloei zetten?

                      @Mod,

                      Topic mag gesloten worden. Ik heb de lampen op 12/12 gezet. Iedereen bedankt voor jullie hulp.

                      GrZ Quattro

                      Comment

                      Bezig...
                      X