Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waar mediwiet kopen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    waar mediwiet kopen ?

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Jointjedraaien.nl is geweldig!

    Ik heb een paar vragen, wie heeft ervaring / kennis en zou mij willen adviseren?

    Omdat ik ziek ben, eindeloze jaren altijd pijn van rugpijn en bijna alle gewrichten en spieren, net zo lang stress en slapeloosheid, faalangst, en depressiviteit, die soms ernstig is langdurig en soms meer op de achtergrond, astma met allergie, opgezette klieren, ging ik naar de dokter om medische wiet te vragen.
    Hij wilde geen medewerking verlenen.
    Hij wil alleen maar gevaarlijke medicijnen voorschrijven, waaronder anti depressieva, die ik niet slik, en het ziekenhuis sneed alleen klieren weg.

    Nu wil ik graag weten of iemand een echt goede shop weet waar ik betrouwbare veilige en ook gezond gekweekte mediwiet kan kopen.

    Na veel lezen op internet, ben ik 200% onder de indruk van de kracht van deze geweldige plant, en wil ik de thee gaan proberen, het roken en de wiedolie maken of kopen.

    Ik wil zo gauw mogelijk beginnen met de thee, ook tegelijk voor iemand die al oud is en veel pijn heeft van o.a. reumapijn en vooral handen/polsen/vingers.
    Ik wil zeker nu ook de olie gaan maken.
    Dan is medi wiet roken ook een mogelijkheid, hoewel het, vanwege slechter werkende longen niet zo aantrekkelijk lijkt.
    En eventueel het verdampen, maar eerst ergens beginnen.

    Welke soort zou het beste zijn voor de thee?
    De soorten voor de olie zag ik op de site Phoenix Tears van zeer dappere Rick Simpson.

    Al vast veel dank voor de moeite te reageren.
    Met vriendelijke groet Ellen.

    #2
    Re: waar mediwiet kopen ?

    Beste Ellen,
    Alvorens in te gaan op de gestelde vragen wil ik een aantal zaken verduidelijken:

    Je haalt eigenlijk een tweetal zaken door elkaar: mediwiet is verkrijgbaar op doktersvoorschrift in een apotheek. Deze wiet wordt onder stringente voorschriften geteeld Vandaar dat deze wiet zo duur is.
    Toch zijn er shops die aan mediwiet gebruikers, mits in het bezit van een doktersverklaring, tegen gereduceerde prijzen shopwiet (dat is dus geen mediwiet) verkopen.
    Je voldoet aan geen van beide criteria: dus je bent aangewezen op reguliere shopwiet of eigen kweek. Zonder in details te treden: mediwiet en shopwiet hebben grotendeels het zelfde effect. Omdat ik weinig weet van de genezende werking van wiet -ik ben recreatief gebruiker- zal je best wel van anderen positieve feedback krijgen op dit forum. Moeder overste, Belladonna (dat is is een compliment Bella, want ik dacht dat je inmiddels 40 jaar oud bent)), zal je waarschijnlijk er meer over kunnen vertellen dan ik. (Terzijde: een klein eigen kweekje voor je eigen geestelijk en lichamelijk welzijn kan ook therapeutisch werken). Als Bella mij -na mijn reactie over haar leeftijd- Methusalem noemt -ik ben 61 jaar- dan heb ik daar vrede mee.
    Last edited by Xtreme; 13 March 2011, 17:09.

    Comment


      #3
      Re: waar mediwiet kopen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Beste Ellen,
      Alvorens in te gaan op de gestelde vragen wil ik een aantal zaken verduidelijken:

      Je haalt eigenlijk een tweetal zaken door elkaar: mediwiet is verkrijgbaar op doktersvoorschrift in een apotheek. Deze wiet wordt onder stringente voorschriften geteeld Vandaar dat deze wiet zo duur is.
      Toch zijn er shops die aan mediwiet gebruikers, mits in het bezit van een doktersverklaring, tegen gereduceerde prijzen shopwiet (dat is dus geen mediwiet) verkopen.
      Je voldoet aan geen van beide criteria: dus je bent aangewezen op reguliere shopwiet of eigen kweek. Zonder in details te treden: mediwiet en shopwiet hebben grotendeels het zelfde effect. Omdat ik weinig weet van de genezende werking van wiet -ik ben recreatief gebruiker- zal je best wel van anderen positieve feedback krijgen op dit forum. Moeder overste, Belladonna (dat is is een compliment Bella, want ik dacht dat je inmiddels 40 jaar oud bent)), zal je waarschijnlijk er meer over kunnen vertellen dan ik. (Terzijde: een klein eigen kweekje voor je eigen geestelijk en lichamelijk welzijn kan ook therapeutisch werken). Als Bella mij -na mijn reactie over haar leeftijd- Methusalem noemt -ik ben 61 jaar- dan heb ik daar vrede mee.
      Goedemiddag,
      Dank voor de fijne snelle reactie uw ervaring te willen delen.
      Ja ik begrijp het, ik noem het dus verkeerd, dat is verwarrend.
      Ik bedoel dus een gezonde wiet voor medisch gebruik, (alhoewel niet voorgeschreven door de arts).
      Nogmaals alles wat ik wilde weten is:
      een betrouwbaar adres voor een gezond gekweekte wied
      en advies welke soort te gebruiken gezien de klachten
      iemand die zijn ervaring misschien wil delen.
      Alvast bedankt, met groet Ellen

      Comment


        #4
        Re: waar mediwiet kopen ?

        Hallo Ellen,

        Het zou natuurlijk makkelijk zijn als de mensen weten in welke omgeving je woont. In mijn regio heb je 2 betrouwbare shops. Alleen als je in Groningen woont moet je wel 300 km rijden. Kijk overigens eens rond op dit forum. Er zijn een aantal topics over goede (en minder goede) shops. Wellicht wordt er een shop besproken bij jou in de buurt. Overigens, voor pijnbestrijding wordt veelal de voorkeur gegeven aan indica's. De duurste daarvan zijn ongeveer 10 euro per gram. De betere sativa's gaan snel richting 12.50 de gram.

        Comment


          #5
          Re: waar mediwiet kopen ?

          Hoi Ellen,

          wat is precies de reden dat je huisarts niet wil meewerken aan gecontroleerd medisch wiet gebruik ?
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Hallo Ellen,

            Het zou natuurlijk makkelijk zijn als de mensen weten in welke omgeving je woont. In mijn regio heb je 2 betrouwbare shops. Alleen als je in Groningen woont moet je wel 300 km rijden. Kijk overigens eens rond op dit forum. Er zijn een aantal topics over goede (en minder goede) shops. Wellicht wordt er een shop besproken bij jou in de buurt. Overigens, voor pijnbestrijding wordt veelal de voorkeur gegeven aan indica's. De duurste daarvan zijn ongeveer 10 euro per gram. De betere sativa's gaan snel richting 12.50 de gram.
            Inderdaad, ik heb verzuimd de locatie te noemen , daar ik vaak onderweg ben van Groningen naar Amsterdam is dus eigenlijk heel Noord Nedeland geen probleem , vanaf Amsterdam omhoog .

            Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            Hoi Ellen,

            wat is precies de reden dat je huisarts niet wil meewerken aan gecontroleerd medisch wiet gebruik ?
            Hallo,Dank voor de reactie,
            Het is alweer een tijd terug dat ik het vroeg, maar zover ik mij herinner gaf hij niet echt een specifieke reden voor z'n weigering ; hij wilde dat ik de reguliere medicatie ging gebruiken. bijv. Seroxat een antidepressant , een potentieel rikant middel als je pech hebt, in ieder geval heel wat gevaarlijker dan wiet.
            Trouwens ik las hier: http://www.depers.nl/buitenland/4802...r-Amerika.html
            Last edited by Weedy; 13 March 2011, 21:05. Reden: Dubbelpost (= niet toegestaan)

            Comment


              #7
              Re: waar mediwiet kopen ?

              Beste Ellen,

              U heeft de quote-functie onjuist gebruikt.
              Zie voor de uitleg:
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Quoten-Citeren

              Met vriendelijke groet,
              vale

              Comment


                #8
                Re: waar mediwiet kopen ?

                Hoi Ellen

                Medicinaal cannabis van arts voor geschreven krijgen is bijna onmogelijk
                En als het je wel lukt dan ben je bij de apotheek duurder uit dan bij de coffyshop , want ook bij de apotheek betaal je zelf
                Maar mijn tip aan jou ga eerst is in en shop een gram wiet halen en maak er thee van en probeer het eens ...
                Want cannabis werk niet voor iedereen.
                Cannabis geeft je rust gevoel en ontspanning tijdelijk het lost niet je problemen op.
                En de beste wiet kweek je zelf in de zomer in de tuin zo natuurlijk mogelijk zaadje in de grond beetje water en zon
                Kijk hier Medicinaal Cannabis kweken

                Groetjes Bella
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: waar mediwiet kopen ?

                  Bella , Dat is precies wat ik wil doen ,maar aangezien ik totaal geen ervaring heb wil ik graag bij een goede shop terecht komen ; vandaar dat ik vroeg : "Nu wil ik graag weten of iemand een echt goede shop weet waar ik betrouwbare veilige en ook gezond gekweekte mediwiet kan kopen."
                  Een vermindering is ook welkom !

                  Ellen
                  Last edited by ceBep; 13 March 2011, 22:33. Reden: quote functie gebruik

                  Comment


                    #10
                    Re: waar mediwiet kopen ?

                    Ga gewoon naar een coffyshop in de buurt leg die gast uit dat het voor medicinaal gebruik is en dat je thee er van wil maken en hij zal je iets goeds mee geven.

                    Groetjes bella
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: waar mediwiet kopen ?

                      Excuses voor mijn onwetendheid ,de reden dat ik mijn vraag hier stelde is dat ik nog nooit in een coffeeshop ben geweest en er vanuit ga , dat er goede en minder goede zijn wat betreft kwaliteit van de waar , goede adviezen m.b.t. dosering en manieren van gebruik ;als ik je advies lees is het zo dat ze allemaal even goed zijn ?

                      Comment


                        #12
                        Re: waar mediwiet kopen ?

                        Beste vraag je gewoon in de shop en goed stoned wietje niet high dus en vertel dat het voor medicinaal gebruik is.

                        groetjes bella
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Last edited by Xtreme; 14 March 2011, 13:27.

                          Comment


                            #14
                            Re: waar mediwiet kopen ?

                            Bedankt voor de uitvoerige uitleg, ik ben de reviews aan het lezen, ik zie dat de Amsterdam Coffeeshop Directory ook aardig wat heeft, alhoewel sommige wat gedateerd.

                            Comment


                              #15
                              Re: waar mediwiet kopen ?

                              hoi ik weet niet of je deze informatie nog nodig hebt maar het is egt veel beter als je in je tuin een plantje zet en koop anders een micro kweektent als de mediwiet je bevalt ik zou deze aanradenhttp: //www.desjop.nl/index.php?item=kweektent-technisch-compleet&action=article&group_id=10000255&aid=1750 7&lang=N
                              en dan heb je nog een aantal soorten waarvan het CBD percentage erg hoog is en waarvan je dus niet zo stoned/high word maar waar je wel een goede pijnstiller en anti depresie medicijn hebt dit is de breeder waarvan de THC percentages net zo hoog zijn als de CBD percentages: http://cbdcrew.org/
                              hier staat alle info over CBD. De gelijke de percentages van CBD en THC verschillen tussen de 5 en de 6 procent. dus niet om high van te worden maar wel heel goede pijnstiller en als je naar een coffeeshop in Alkmaar wilt is de anytime op de laat een goede. ik zou voor de medicinale wiet dan de Northernlights nemen die is egt goed voor medicinale consuptie en je kan er ook een vaporizer uitproberen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X