Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgrond beschimmeld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potgrond beschimmeld

    Korting op 420shop
    Goeiedag,

    ik heb enkele weken geleden mijn potgrond gemengd met perliet, nbeetje turf, grondverbeteraar voor groenten en wormenmest..
    de bedoeling was dit alles 2 weken te laten inwerken
    mijn kweekruimte was weliswaar nog niet helemaal op punt en dit is uitgelopen tot 4-5 weken
    inmiddels staat er een beetje schimmel op die grond, is deze nog goed te gebruiken?
    dank

    #2
    Re: potgrond beschimmeld

    Hoi, als die schimmel wit is zou ik ervoor gaan

    Grtz Hash
    Geniet nooit met mate !

    Comment


      #3
      Re: potgrond beschimmeld

      Tevens ontstaat schimmel meestal doordat er teveel water gegeven wordt, of dat het water niet weg kan. (Heb je gaten aan de onderkant van je pot zitten?)
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: potgrond beschimmeld

        'n beetje schmmel is geen probleem, en trouwens niet te vermijden. Wat je eventueel kan doen is sturen welke schimmels zich gaan ontwikkelen, maar dat is al snel hogere kweekkunde (alhoewel, met bijv "effectieve micro organismen" -een mengseltje wat commercieel verkrijgbaar is onder die naam kan iedereen wat sturing verzorgen).
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: potgrond beschimmeld

          Mocht je het nou toch niet vertrouwen, kan je de schimmelplekker weghalen en de rest gewoon laten zitten.
          Maar schimmel is voor mij nog nooit een probleem geweest.

          Comment

          Bezig...
          X