Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voeding maken

    Korting op 420shop
    Hallo beste medekwekers.
    Zoals jullie al kunnen zien gaat dit topic over zelf voeding maken voor onze geliefde cannabis plant.
    We weten allemaal dat voeding een vrijwel duur produt als je weet dat je het even goed zelf kan maken.
    hier zijn een paar recepten voor de belangerijkste voedingen.

    Stikstof(N):
    brandenetels bevatten veel stikstof:hoop brandnetels plukken vervolgens hakken we deze fijn of mixen kan ook. dit gooi je in een emmer met water zodat de brandnetelsnet bedekt zijn. dit 3 dagen laten trekken en als laatste filteren door een doek en opslaan in flessen.
    De verdunning hangt af van de hoeveelheid brandnetels maar probeer 1/10 dus 1liter brandnetelaftreksel met 9liter water en zie wat het geeft.

    Ook bruikbaar: kippe/duivenmest.
    best gedroogd gebruiken: anderhalve kofielepel op 1.5liter dit 1 dag laten trekken.

    Paardenmest: anderhalve soeplepel op 2liter water.
    Koeienmest: idem

    Fosfor(P):
    Afval van vis fijn mixen in water en 1 dag laten staan: filteren en 1 a 1.5 soeplepel per 1.5 liter.

    Kalium(K):
    Houtas: natuurhout(dode tak van loofboom) verbranden. 1 koffielepel as op 1.5 liter water en 1 dag laten staan.

    Mineralen:
    Heermoes (Equisetum arvense). Ook paardestaart genoemd (NIET paardebloem).
    Plant groeit overal als onkruid in het wild en bevat zeer veer mineralen. Fijngehakte delen 1uur laten koken dan filteren. en dan 1liter van dit op 6 liter water.
    Het aftreksel van heermoes is prima geschikt als plantenwater voor zwakke planten en werkt tegen MEELDAUW

    Grtz

    #2
    Re: voeding maken

    Super handige thread!

    Alleen dit snap ik niet: "hoop brandnetels plukken vervolgens hakken we deze fijn of mixen kan ook" Hakken? Gewoon in stukken knippen denk ik.
    Maar wat bedoel je met mixen? Met een mixer er doorheen gaan?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: voeding maken

      In stukjes hakken...


      Of in de mixer he. Valt niet veel aan te begrijpen.

      Goed topic man!

      peace

      Comment


        #4
        Re: voeding maken

        zoals smokey het zegt. maakt niet uit hoe zolang het maar klein is

        Comment


          #5
          Re: voeding maken

          Oh zo, okay
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: voeding maken

            je mag ze ook voorkauwen :p als maar klein is..
            http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...etels_eten.xml

            Comment


              #7
              Re: voeding maken

              Oorspronkelijk geplaatst door ashdra
              je mag ze ook voorkauwen :p als maar klein is..
              http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...etels_eten.xml

              ZOT! geef mij maar 3 meter joint!

              Comment


                #8
                Re: voeding maken

                en hoeveel moet je daar dan van gebruiken en hoe vaak

                Comment


                  #9
                  Re: voeding maken

                  Oorspronkelijk geplaatst door ayhan View Post
                  en hoeveel moet je daar dan van gebruiken en hoe vaak
                  Ja dat wil ik eigenlijk ook even weten.

                  ik heb dan strax wel liters voeding maar hoeveel daarvan ga/moet ik gebruiken?

                  we wachten af op een reactie

                  als ''ayhan'' na 1 jaar en 6 dagen nog onder ons is.

                  Comment


                    #10
                    Re: voeding maken

                    Kan je ook mensenpoep gebruiken?

                    Comment


                      #11
                      Last edited by monty; 15 May 2010, 12:36.

                      Comment


                        #12
                        Re: voeding maken

                        oke dan ffe een vraagje over het brandnetelaftreksen wand die mensenpoep lijkt me niks sry

                        ik had een aantal flessen staan maar hoelang is die troep houdbaar als je het niet in de ijskast doet want het stinkt als de tyfus echt neit normaal maar schijnt nog wel te werken op de babies.

                        ik wacht op een reactie

                        Comment


                          #13
                          Re: voeding maken

                          Normaal spreekt men van een 'brandnetel aftrekse' of extract na zowat 24 uur weken. Als je het mengsel langer laat trekken, treedt er gisting op en spreekt men van 'brandnetel gier'. De vloeistof gaat dan stinken. In tegenstelling tot de gier hoeft het aftreksel niet te gisten. De werkzaamheid berust op de brandende stoffen uit de brandnetels. De werkzame stof (Mierezuur) is een sterk breedwerkend gif maar is vluchtig en snel afbreekbaar. Binnen 24 uur na bereiding is er geen mierzuur meer aanwezig in het aftreksel.

                          Brandnetelgier is een gegist aftreksel van brandnetelbladeren en -stengels dat nuttig is in de biologische tuin. Het bevat stikstof en mineralen en bevordert het bodemleven en stimuleert de groei van de planten. Een ongegist aftreksel van brandnetels kan bladluizen en andere zuigende, schadelijke dieren verdrijven.

                          Om brandnetelgier te maken doet u 1 kilo niet-bloeiende brandnetels bij 10 liter water in een open vat. Dit moet tweemaal daags worden omgeroerd. Het mengsel zal beginnen te gisten (om de gisting te versnellen, kan ook wat suiker worden toegevoegd). Het goedje zal gaan stinken. Bij het besproeien of begieten van de tuin moet het mengsel 1 op 10 verdund worden. Door het gisten van de brandnetels krijgt het goedje al gauw een vieze geur. Wat gesteentemeel bind de gierstank en vermindert de geur.

                          Een andere manier is het koken van een goeie bos brandnetels gedurende een twintigtal minuten. Bij het sproeien moet je het nog eens vijf keer verdunnen.


                          Heermoes-knoflook-brandnetel-aftreksels-maken
                          Last edited by Jointjedraaien; 10 June 2010, 04:01.

                          Comment


                            #14
                            Re: voeding maken

                            goede topic man ik ga meteen aan de slag, maar wat is gesteentemeel? en waar haal ik het?

                            Comment


                              #15
                              Re: voeding maken

                              moet je nu alles bij elkaar doen of kan je ook gewoon alleen van brandnetel gebruiken?

                              Comment

                              Bezig...
                              X