Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer guerilla farming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste keer guerilla farming

    Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
    misschien ook wat kippengaas rond zetten! kleine plantjes zijn nogal fragiel voor grote beestjes met honger (zoals konijnen)
    Nu ja zonder gaat ook maar zijn ze kwetsbaarder.
    De kleintjes zien er toch al goed uit !

    Omdat het hier wel wekelijks regent op het moment ben ik zelf nog geen een keer water gaan bijvoegen, ik ben van het principe dat het onkruid is en tenzij het extreem droog is zullen ze wel water vinden , het is en blijft onkruid ! Dus ik zou ook zeggen laat moeder natuur haar ding maar doen .

    Chrs
    Ja kippengaas is zeker een goed idee, dat ga ik ook doen.
    Hier hebben we best een lange droogte periode gehad en het zaadje heeft toch vocht nodig om te kunnen ontkiemen vandaar dat ik een aantal keren water ben wezen geven.
    Ook kan je dan op een simpele manier bij voeden voor een goed wortelgestel natuurlijk.
    Nu is het wat vochtiger en laat ik ze lekker even met rust, ze moeten zich zelf kunnen redden natuurlijk en dat gaat ook wel lukken als eraf en toe een buitje valt.

    Greetzz..
    Last edited by cannabiscoen; 17 May 2011, 19:19.

    Comment


      #32
      Re: Eerste keer guerilla farming

      Oorspronkelijk geplaatst door Pugistix View Post
      Ziet er leuk uit .

      Ik heb ook een plaats die er op zich veel op lijkt.
      Doe alles hetzelfde, alleen ben ik op het moment bezig met ontkiemen en aansterken. Wil toch zeker weten dat ik alleen vrouwtjes in de grond duw, en dat de dames al aangeslagen zijn.
      Ik ben voor Double Fun gegaan. Schimmel en vorst bestendig. Leek me de beste optie aangezien ik persoonlijk denk dat we geen geweldige zomer zullen krijgen (hoop dat ik er langs zit ).

      Succes! Ik kom ook af en toe kijken .
      Leuk dat je af en toe even komt kijken wie weet kunnen we wat van elkaar leren.
      Ik denk dat voorkiemen en aansterken zeker de voorkeur verdient.
      Maar vertel, jij zegt dat je eerst zeker wilt weten of het wel vrouwtjes zijn die je plant.
      Maar hoe zie je dat dan voordat ze in de bloei staan?
      Goede keuze trouwens double fun.

      Greetzz…
      Last edited by cannabiscoen; 17 May 2011, 19:20.

      Comment


        #33
        Re: Eerste keer guerilla farming

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Neem wat pep flessen sijn die door midden dop af halen en ze al mini kas om je plante heen zetten houd ook de beestjes weg en beschermt je plant.
        Daarnaast is kippen gaas altijd slim om tedoen en kost ok niet veel
        Ja ik zat ook al aan flessen te denken, echter ben ik bang dat daar toch een paar nadelen aan zitten.
        Het blijft te vochtig in de fles, zeker met dit weer type.
        De blaadjes van een aantal plantjes waren bij mij donkerdoorweekt groen in plaats van fris en fruitig groen omdat ik er omgekeerde plastic bierglazen op had staan.
        Ook denk ik dat ze te veel kunnen gaan strekken omdat ze geen wind vangen op deze manier en dat kan in de toekomst problemen op gaan leveren.
        Mijn voorkeur gaat daarom ook uit naar kippengaas.
        In ieder geval bedankt voor de reactie en de tip, altijd leukom reacties en tips te krijgen natuurlijk.

        Greetzz..
        Last edited by cannabiscoen; 17 May 2011, 19:21.

        Comment


          #34
          Re: Eerste keer guerilla farming

          Oorspronkelijk geplaatst door cannabiscoen View Post
          Leuk dat je af en toe even komt kijken wie weet kunnen wewat van elkaar leren.
          Ik denk dat voorkiemen en aansterken zeker de voorkeurverdient.
          Maar vertel, jij zegt dat je eerst zeker wilt weten of hetwel vrouwtjes zijn die je plant.
          Maar hoe zie je dat dan voordat ze in de bloei staan?
          Goede keuze trouwens double fun.

          Greetzz…
          Als je een stressbestandige soortje heb hebt kan je ze even op 12/12 zetten dacht ik tot ze haar geslacht laat zien, en daarna terug op 16/8 en 18/6, dan zou ze gewoon doorgroeien na een paar dagen! Maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd

          Chrs
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #35
            Re: Eerste keer guerilla farming

            Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
            Als je een stressbestandige soortje heb hebt kan je ze even op 12/12 zetten dacht ik tot ze haar geslacht laat zien, en daarna terug op 16/8 en 18/6, dan zou ze gewoon doorgroeien na een paar dagen! Maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd

            Chrs
            Kijk eens aan weer wat geleerd, ik vraag me echter wel af of er mensen zijn die met deze werkwijze ervaring hebben.
            Dus een ieder die dit leest, reageer.
            Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
            Mijn ervaring is wel dat je vaak al na 5 tot 6 dagen 12/12 het geslacht kan bepalen.

            Greetzz..
            Last edited by cannabiscoen; 17 May 2011, 19:21.

            Comment


              #36
              Re: Eerste keer guerilla farming

              Ja ik heb het zelf ook maar gelezen gehad, een week op 12/12 en dan gewoon terug in de groei zetten! Natuurlijk kan dit bij sommige soorten tot hermas geleiden wat niet echt de bedoeling is

              CHrs
              --------------------------------------------
              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
              ik voel me een geurillaboer

              Comment


                #37
                Re: Eerste keer guerilla farming

                Even een kleine update, ik ben nog steeds niet bij mn plantjes wezen kijken.
                Ik moet zeggen het kriebelt wel hoor haha.
                Maandag denk ik dat ik wel weer even langs ga om polshoogte te nemen, dan ben ik er een hele week niet geweest ik ben benieuwd hoe het er dan bij staat.
                Water geven is niet nodig geweest de afgelopen dagen, nu wordt het weer wat mooier weer vinden ze wel lekker.

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste keer guerilla farming

                  DRAMA, DRAMA, DRAMA, PFFFFFFFFFFFFFFFFF

                  Vandaag weer ff wezen kijken, en ja het zag er niet goeduit.
                  Slechts 2 van de 10 zaadjes zijn nu nog maar plantjes, endan nog eens zeer matige plantjes ook.
                  Zoals op de foto’s te zien is hebben de plantjes een zeerlange slanke steel, zelfs zo lang en slank zodat het plantje over de grond heenligt.
                  Ik heb ze voorzichtig uitgegraven en daarna weer diep in degrond gezet, het ziet er al meteen wat beter uit.
                  Nu maar hopen dat het nog iets wordt.
                  Dit versterkt alweer mijn voornemen voor het volgendeseizoen.
                  Gewoon eerst voorgroeien en aansterken voordat de plantgeplaatst wordt.

                  De vraag is natuurlijk, waar zijn de andere plantjes dangebleven, nou ik denk dat er een aantal van mijn platjes ergens in een tuinstaan.
                  Ik heb sporen gevonden die niet van mij waren, en de doormij achter gelaten sporen (plastic bekertjes) waren verplaatst of verdwenen.
                  BALUHHH maar dat is wel het risico van het vak zal ik maarzeggen.
                  Voor volgend jaar zit ik ook te denken aan autoflouwer, deplant blijft kleiner en is voordat het te nat wordt uitgebloeid.
                  Wellicht kunnen er ook meerdere oogsten per seizoen uit gaankomen dan.
                  Weet trouwens iemand hoe het zit als je een autoflower wiltstekken?
                  Kan dat?
                  En wat veel belangrijker is, gaat de stek dan eerst weer inde groei voordat ze begint te bloeien?
                  Over een weekje ga ik weer even kijken en ik hoop dan tochwat beter nieuws te hebben over mijn 2 over gebleven plantjes.



                  05-23C.jpg05-23D.jpg
                  05-23A.jpg05-23B.jpg
                  Last edited by cannabiscoen; 23 May 2011, 19:26.

                  Comment


                    #39
                    Re: Eerste keer guerilla farming

                    Dat is balen !
                    Ik zou ze op een andere plek even gaan zetten dan, Kans heb je dat ze terugkomen kijken of ze geen plant vergeten zijn !
                    Ik denk dat deze het wel goed gaan maken hoor!

                    Ik dacht dat autoflower niet goed te stekken was omdat deze direct in de bloei ging. Maar ik kan hier fout zitten.
                    Ik heb deze week ook nog wat plantjes laten boven komen, dus als je nog zaden over hebt is het nog niet te laat, gewoon een andere plaats zoeken !

                    ChRS
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      #40
                      Re: Eerste keer guerilla farming

                      Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
                      Dat is balen !
                      Ik zou ze op een andere plek even gaan zetten dan, Kans heb je dat ze terugkomen kijken of ze geen plant vergeten zijn !
                      Ik denk dat deze het wel goed gaan maken hoor!

                      Ik dacht dat autoflower niet goed te stekken was omdat deze direct in de bloei ging. Maar ik kan hier fout zitten.
                      Ik heb deze week ook nog wat plantjes laten boven komen, dus als je nog zaden over hebt is het nog niet te laat, gewoon een andere plaats zoeken !

                      ChRS
                      Ja ik ben bang dat autoflower inderdaad niet goed te stekkenis, maar het is wel iets dat de moeite van het bekijken waard is.
                      Deze 2 planten die ik nog heb staan staan op een andere plekdan de rest, dat zak dus ook de rede zijn dat ze niet verdwenen zij,verplaatsen heeft dus geen zin wat dat betreft.
                      Het is mij wel duidelijk geworden dat guerilla farming nietzomaar even een paar zaden in de grond stoppen is.
                      In de tuin komen een paar witte weduwen en een lemon skunk,deze plantjes zijn al wat groter op het moment en leven half binnnen halfbuiten, eind van de maand gaan ze de volle grond in.
                      05-22-20.00.jpg

                      Comment


                        #41
                        Re: Eerste keer guerilla farming

                        Guerilla is inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb geprobeert om aan alles te denken en toch zijn er 5 voorgegroeide planten, waarvan ik dacht dat ze sterk genoeg waren, verdord. Dat was echt balen.

                        Als je genoeg planten zet op vele locaties heb je al meer kans om iets te oogsten en ik spreek niet over 10 planten maar over meerdere. Natuurlijk moeten die locaties ook bestaan waar je woont. In stadsgebied lukt dat natuurlijk niet. Als er mensen op de plek geweest zijn kun je er van uitgaan dat ze wel eens alle bosjes in het gebied kunnen uitkammen. Als je een soort hebt die 4 maanden nodig heeft is het eigenlijk een kwestie van tijd voor ze alle locaties vinden (denk ik...) Daarom liggen mijn plekken ver uit elkaar. Zeker 5km. Wel handig als je op het platteland woont.

                        Autoflowers zijn wel handig in guerilla maar de zaden zijn wel duur in aankoop. Jammer genoeg heb ik nog geen ervaring met autoflowers maar binnen enkele weken zou ik er graag 10 kweken. Zo kan ik het verschil met late afbloeiers met mijn eigen ogen zien en leren van de resultaten.

                        Comment


                          #42
                          Re: Eerste keer guerilla farming

                          Ja er vallen helaas veel plantaardige slachtoffers in de guerilla, ik ben vanmening dat men leert van de fouten die men maakt.
                          Dus als het goed is zal het de volgende keer al weer een stuk beter gaan haha.
                          Hier is ook genoeg ruimte en als je je er een beetje in verdiept vallen er best wel leuke plekken te vinden.
                          Vooral aardappelvelden trekken mij op het moment, langs de aardappelvelden loopt vaak water, deze waterkant is een ideale plek voor een niet al te grote plant.
                          En daar komt de auto flouwer heel goed tot zijn recht denk ik.
                          zo precies tussen de aardappels en het riet in keurig op het zuiden.
                          Als je ervaringen hebt met auto flouwer deel ze dan gerust met mij.

                          Greetzz..
                          Last edited by ceBep; 26 May 2011, 19:23. Reden: verkeerd qouten

                          Comment


                            #43
                            Re: Eerste keer guerilla farming

                            Tjongejonge, je hebt geen geluk. Bij jou kwamen er wel meer zaden boven de grond uit, ik heb ook gezaaid onmiddellijk op de plek, maar door tijdsgebrek geen extra water kunnen geven. 4 zijn er bovengekomen, maar deze zien er wel redelijk deftig uit.

                            Morgen proberen om de kippengaas er rond te zetten.
                            Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                            Comment


                              #44
                              Re: Eerste keer guerilla farming

                              ze strekken nogal, ze zijn opzoek naar meer licht, als zo door gaat vallen ze om en verpieteren!

                              Comment


                                #45
                                Re: Eerste keer guerilla farming

                                Ja klopt ze strekken veel te veel, het is ook lastig om een goed beschutte plaats te vinden die ook nog eens volop zonlicht heeft.
                                Mijn voorkeur gaat daarom ook uit om de volgende keer eerst voor te groeien en te sterken onder T.L.
                                Ook zijn er hier genoeg akkers aanwezig die de hele dag zon hebben, daar ga ik me goed in verdiepen.

                                Greetzz..

                                Comment

                                Bezig...
                                X