Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk wietsoort is geschikt? ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk wietsoort is geschikt? ...

    Korting op 420shop
    Goedemiddag

    Ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen...
    Vanwege mijn reumatische aandoening is me aangeraden om eens een joint te proberen om te kijken of de pijn daarmee minder wordt.
    Ik heb op internet gezocht voor informatie en weet inmiddels dat ik een Indica soort moet nemen met een hoog CBD gehalte... Ik heb een hoop Indica soorten gevonden waarvan ook de THC waarde erbij staat maar nergens kan ik het CBD gehalte vinden en in de coffeeshop weten ze helaas ook niet welk soort ik dan het beste kan nemen.

    Heb een paar soorten gevonden die wel geschikt lijken maar ik weet niet welke hiervan uiteindelijk de beste optie zijn.
    Het is de bedoeling dat de wiet dus pijnstillend werkt maar dat ik er niet high van wordt of dat hij zo extreem zwaar valt dat ik daardoor minder goed kan functioneren.

    Dit zijn de soorten die ik heb gevonden:
    - Blue Berry
    - Crystel White
    - Cheese
    - Papaya
    - Ice
    - Double Fun

    Welke soorten zouden wel geschikt zijn en welke hiervan juist niet?
    Alvast bedant!

    #2
    Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

    Double Fun wordt vrij vaak aangeraden. Echter, je blijft afhankelijk van de manier waarop deze wietsoort is gekweekt. Double Fun is Indica-dominant, maar het CBD-gehalte is afhankelijk van de manier van afrijpen. Te snel geoogst: weinig CPB, lekker laten afrijpen, zodat de trichomes bruin/amber worden levert een stoned wietje op. Overigens zal elke wietsoort wel verlichting brengen: immers als je je na het blowen prettig voelt is dat toch mooi meegenomen, nietwaar? Richt je via een p.m. tot Belladonna: die weet er echt veel van.

    Comment


      #3
      Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

      Bedankt voor je reactie en uitleg
      Als hij wat erger inslaat omdat het sterker is dan verwacht vindt ik het natuurlijk niet heel erg, maar heb liever geen wietsoort waar je high en daardoor mischien wel onrustig wordt, gezien mijn paniekaanvallen

      Heb ook Belladonna een berichtje gestuurd.

      Comment


        #4
        Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

        Het beste is te zoeken naar een afghaan afstammeling , daar zit over het algemeen redelijk wat CBD in
        Ik heb zelf veel baat bij de Ice , zeer makkelijke plant die ook goed tot z'n recht komt met 12/12 verlichting en een hoop voeding kan hebben maar wat Xtreme ook schrijft , wel goed afrijpen

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #5
          Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

          Dan moet je niet kiezen voor een haze -"sativa"-, maar voor een "indica". Terzijde: ik heb de voorkeur voor een goed gerijpte indica. "Rauwe wiet" maakt me onrustig! "Oh jee, de telefoon gaat, Oh jee, er wordt aangebeld". Vandaar dat ik nooit wiet rook voor 22.00 uur (tien uur 's-avonds). Echter, een ieder heeft zijn considerans om cannabis te gebruiken. Bij mij en mijn vrouw is het recreatief en bij jou wellicht curatief. Dus: "trial and error" voor een zoektocht naar het evenwicht. En voor de goede orde: als je wiet gaat kopen: bij de meeste coffeeshops staat heel duidelijk aangegeven dat het "haze" betreft. Haze kost meestentijds 1 tot 2 euro per gram meer dan indica's.
          Succes,
          Xtreme

          Comment


            #6
            Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

            lekker langs een paar coffeeshops met een goeie vriendin, indica-tjes ruiken
            Last edited by moreweed; 4 August 2011, 02:14.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

              Hoiihoii

              Dit kun je het beste zelf bepalen door een paar verschillende soortjes te kopen.
              En dan eens na te gaan bij jezelf welke soort/soorten de beste uitwerking op jou heeft.
              Want niet iedereen reageert het zelfde op een bepaalde soort.
              En tevens zul je dan ook de verschillende smaken proeven.
              En na verloop van tijd zul je ook weer overstappen op een ander wietje. ( keuze genoeg)
              Ik weet niet of je er veel last van hebt en hoeveel je dan eventueel zou willen gaan roken.
              ik neem aan dat dat aan de pijn ligt.

              Je zou ook eens kunnen proberen om het roken te laten.
              en bijvoorbeeld een Koekje te nemen ( wiet-koekjes)
              dit heeft vaker een betere uitwerken dan Roken.
              en dit komt omdat je het volledige product dan binnen krijgt.
              bij Roken vergaan heel veel van de werksame stoffen.

              Hoop je ven genoeg geinformeert te hebben.
              Als je nog vragen hebt Stuur me even een berichtje Aub

              Fijne dag nog

              Gr Igi
              Last edited by Igipower89; 4 August 2011, 15:46. Reden: foutje

              Comment


                #8
                Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                Point of No Return, Mazar*White Rhino , Hammerhead kunnen je helpen. link
                Er zijn er nog vele andere die je kunnen helpen
                en de bubble-versie van gepaste soorten is nog beter.


                de groeten

                Comment


                  #9
                  Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                  Bedankt allemaal voor jullie reacties!

                  Ik ben eergister naar een coffeeshop gegaan en daar hadden ze niet heel veel, ze hebben me toen aangeraden om Skunk te proberen. Heb toen een voorgedraaide joint meegenomen en die was wel heel licht om te roken maar kwa werking deed hij weinig, werd er daarna wel misselijk van.
                  Hier zitten best wat coffeeshops in de buurt maar helaas hebben veel shops dezelfde soorten, en sommige zelfs maar 1 of 2 soorten wiet.

                  Vanmiddag ga ik naar een coffeeshop die Northern Light en Cheese verkoopt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                    @Igipower89: Het is niet de bedoeling om elke dag te gaan roken, maar op de momenten dat de pijn het ergste is.
                    Op de meeste dagen is de pijn wel uit te houden maar op andere dagen kan ik bijna niet bewegen van de kramp in mijn spieren en pijn, helaas halen pijnstillers alleen de scherpe randjes van de pijn af maar doen voor de rest weinig. Op dat soort momenten hoop ik dat een joint wat verlichting kan bieden.

                    Wordt je van wiet-koekjes niet heel erg snel misselijk? net als bij spacecake?

                    Comment


                      #11
                      Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                      nee hoor, alleen het punt bij het eten van dit kruidje is het een stuk moeilijker doseren dan met roken of vaporiseren. Dat komt omdat het een tijdje duiurt voordat het via je maag in je bloed komt, via je longen is dat bijna direct. Je kan dus veel meer eten dan je aan kan zonder dat direct in de gaten te hebben. Met roken of vaporiseren stop je gewoon als je genoeg hebt. Wat ook wel prettig is is een puur pijpje > een paar teugjes en klaar ben je, niks geen hele joints etc.

                      succes, ben benieuwd naar je ervaringen.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Last edited by member16666; 7 August 2011, 03:20.

                        Comment


                          #13
                          Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                          @B2N: Bedankt voor je uitleg, dat ga ik ook een keer proberen.

                          Ik heb Northern Light bij de coffeeshop gehaald en met een joint roller zelf de joint gemaakt, heb hem niet heel erg sterk gemaakt.
                          Hij was goed te roken niet heel erg scherp of zwaar en na een paar hijsen voelde ik mijn lichaam wat ontspannen zonder dat ik me raar ofzo in me hoofd voelde

                          Comment


                            #14
                            Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                            Kijk, dat was de bedoeling nietwaar ?

                            er staat hier op het forum wel wat over hoe je goeie wietboter kan maken van wat van die topjes.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Welk wietsoort is geschikt? ...

                              Neem niet meer dan 3 hijsjes en wacht dan uurtje ga lekker op de bank liggen tv aan en voel hoe je lichaam ontspan.
                              Als je misselijk word betekend dat je teveel gerookt hebt.
                              Mocht je gevoel hebben dat je teveel op hebt ga dan een sinas appel eten of iets van suiker dan zal het minder worden.
                              Als je lichaam ontspan dan zakt de pijn vanzelf ook deels weg.
                              Sorry kan nu niet veel info geven zit zelf met migraine nu

                              Groetjes bella
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X