Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    QnQ's kweekkelder 2011

    Korting op 420shop
    Welkom..
    ...bij m'n eerste verslag op dit forum.
    Omdat we toch een flutzomer hebben, was het niet te warm om de kelder weer helemaal schoon te maken, dus, emmer heet water, halve fles dettol erin, en alles boenen en afnemen.
    Nou heb ik tijdens vorige kweek een paar keer lekkage gehad tijdens het noodweer, maar ik kan de zin niet vinden om de hele 'raam-cover' eraf te halen om te zien hoe het ervoor staat.
    Later meer over de inrichting, en foto's van de ruimte.

    Affijn, gewoon goed schoongemaakt, muren, vloer, plafond en alles wat nog in de ruimte aanwezig was. Fingers crossed dat we geen zondvloed meer krijgen.

    Eindelijk aan de slag.plant-tabletten van Xardin.
    QNQ001.jpg QNQ005.jpg QNQ002.jpg QNQ003.jpg QNQ004.jpg
    Potten (18L?) goed gevuld, en absoluut niet aangestampt. Het zakt later vanzelf in, en wortels hebben ook zuurstof nodig.
    Normaal halen ze dat uit het water, maar een beetje extra door een luchtig medium kan geen kwaad.

    QNQ006.jpg QNQ007.jpg
    Ik heb vorig jaar een mooie kist gemaakt met een laag zand op de bodem. Verwarmingskabeltjes erin en thermostaatje erbij.
    De bedoeling is om de wortelzone boven de 18 graden te houden. Zoals je ziet is dat de start-temperatuur.
    Eerst maar eens de potten erin, temperatuur ingesteld, en een paar daagjes broeien om het bodemleven op gang te brengen.

    Nieuwsgierig geworden ?
    De rest van de info volgt dit weekend, dus even geduld.

    -wordt vervolgd-
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: QnQ's kweekkelder 2011

    kom op met die foto,s

    Comment


      #3
      Re: QnQ's kweekkelder 2011

      Volg ik zkr
      Dat ze maar snel groeien, dat we foto's zien :p

      grtz

      Comment


        #4
        QnQ's kweekkelder 2011

        Het vervolg..
        Vorige week de Hotbox nog een paar uur laten draaien, en eigenlijk wil ik 'm nog een paar uur doen, maar de omstandigheden zijn niet goed.
        De zwaveldamp wordt namelijk niet geneutraliseerd door een koolstoffilter, dus niet handig als er veel volk buiten is.
        Ik had gehoopt op nog een nachtje of desnoods een dag storm en regen, maar het zit er nog niet in. Hopelijk krijgen we nog zoiets.

        QNQ012.jpg QNQ013.jpg QNQ014.jpg QNQ015.jpg QNQ019.jpg QNQ023.jpg

        volgende foto zie je m'n watervaatje. Daar gaat alleen water in, zonder voeding, die ga ik apart geven. Verder zie je m'n filter, daaronder de afzuiger, met Variac...en nog een hoop zilverkleurig spul op de muur. Het is niet best te zien, maar daar zit dus een grote box om het raam, waar de lucht enigszins gekoeld en geluidsgedempt naar buiten gaat. Geen futuristisch apparaat, gewoon een houten kist, met een hoop schotjes erin, vol met filterwatten en gaas.

        Dan hebben we op de foto daarnaast de stroomvoorziening. Spreekt voor zich denk ik, en dan de evsa's van Lumatek. Beide 250W op een stuk betonplex.
        Vlak voor de deur, de inlaat, hangt de Mabo, voor een goeie nachtrust van het baasje.
        De twee kappen moet ik nog even schoonmaken, lampjes erin en goed hangen.

        De juveniles.
        En voila, hier een eerste kijkje op het jonge grut dat in de voorgroei staat.
        De grote zijn stekken van eerdere zaailingen, Vanilla Kush, Red Cherry Berry, Acapulco Gold en White Widow.

        QNQ029.jpg QNQ026.jpg QNQ027.jpg

        Beschadigingen op het blad zijn mijn schuld. Ik liet een Tneon naar beneden vallen. Die dingen zijn toch knap warm voor een plantje, zo te zien
        Mgoe, geeft niks, ze zijn nog klein, en blad genoeg.

        De kleintjes aan de rechterkant zijn zaailingen. Die komen van regulier zaad, en hebben nog geen voorbloei.
        Het zijn Santa Maria F8, Bubblegum en Jackberry.

        Ik heb in gedachten al een selectie gemaakt welke ik ga afbloeien, maar ik moet nog even wachten tot de zaailingen 1e gen hun geslacht tonen.
        Ik kan vier planten kwijt dus die keuze stel ik nog even uit.

        Meer voorbereidend werk..
        Gisteren de Blumats geplaatst en de Tensio-meters.
        Toen ik ze erin had zitten bedacht ik dat het misschien handiger is om de volgende keer eerst de planten erin te zetten, en daarna de rest,
        maar ik wil de vochtigheid van het medium in de gaten houden, dus het moet maar.
        Blumats vullen met water, onder water dus, om zo weinig mogelijk lucht in de buisjes te hebben.

        QNQ032.jpg QNQ033.jpg QNQ034.jpg QNQ035.jpg
        Alles in de potten geduwd en aangegoten. Die schuine heb ik inmiddels wat rechter gezet
        Dan nog het watervat vullen. Pft..drie keer heen en weer lopen met een volle emmer.
        Met de natte vinger een scheut Bionova citroenzuur erbij gegooid, en hij is best redelijk zo. Eens zien hoever, en hoe snel de Ph oploopt komende dagen.
        Toch handig zo'n verslag. Over een paar dagen kijk ik even hier, en ik weet weer dat het 6.34 was. Zonder verslag ben ik dat in anderhalve minuut alweer vergeten.

        QNQ036.jpg
        Tot slot nog een totaaloverzichtje van de couveuse, die al lekker op temperatuur is.

        Wordt vervolgd..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: QnQ's kweekkelder 2011

          ziet er strak en nettjes uit daar

          met namen de couveuse zeer intresand

          zal je zeker vaste klant van je topic worden als het zo blijft met de info

          succes met de kweek
          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

          Comment


            #6
            Re: QnQ's kweekkelder 2011

            Ziet er netjes en verzorgt uit ga zo door
            Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

            Comment


              #7
              Re: QnQ's kweekkelder 2011

              Goodluck, mooi keldertje! Toevallig pics van de gehele ruimte?!

              Cheers!

              Comment


                #8
                Re: QnQ's kweekkelder 2011

                wel veel moeite voor een kweek van 2 keer 250 watt.een tentje van 120 cm bij 120 cm bij 2 en een 600 wattert en 5 keer 29 liter pot,gaat stuk makkelijker.

                Comment


                  #9
                  Re: QnQ's kweekkelder 2011

                  Ziet er een indrukwekkend begin uit, ik weet amper wat te zeggen.
                  ***

                  Comment


                    #10
                    Re: QnQ's kweekkelder 2011

                    Ziet er netjes uit.

                    Maar waarom geen 2x 400W? heb je een betere lumen output en meer licht rendemend dan die 250Wtjes.

                    En als ik jouw was zou ik je bodem temp. wat naar benee halen, zo rond de 19C inplaats van die 24C.

                    Veel succes met kleintjes!!!!

                    Grtz

                    Zal regelmatig langs wippen, ben idd nieuwschierig geworden

                    Comment


                      #11
                      Re: QnQ's kweekkelder 2011

                      indrukwekkend , zeer mooie set-up
                      boordevol informatie
                      een genoegen om te volgen

                      groei ze

                      greetz
                      Last edited by member10463; 5 September 2011, 22:27.

                      Comment


                        #12
                        Re: QnQ's kweekkelder 2011

                        ziet er een deftig geinstalleerd kelderke uit. dit gaan we zeker proberen te volgen. GOOD LUCK

                        Comment


                          #13
                          Re: QnQ's kweekkelder 2011

                          lekker daar!

                          Comment


                            #14
                            Re: QnQ's kweekkelder 2011

                            suc6 Q, staat er weer gelikt bij......

                            Grtz.

                            Comment


                              #15
                              Re: QnQ's kweekkelder 2011

                              Gaat deze ook volgen, suc6
                              She gives me the Blues ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X