Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invloed voeding op ec en ph waarden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Invloed voeding op ec en ph waarden

    Korting op 420shop
    Mijn planten staan in bloei en ze staan op aarde.
    Mijn vraag is als ik voeding toevoeg (bloei), ik gebruik Dutch Pro A en b bloeivoeding voor aarde, neemt dan door het toevoegen van de voeding de pH waarde toe of af?
    Wordt het water dan zuurder?
    Last edited by ceBep; 4 September 2011, 11:27. Reden: "no need to shout", dus text aangepast!

    #2
    Re: Invloed voeding op ec en ph waarden

    Dan moet je kijken welke ph op de voeding staat aangegeven en vergelijken met je huidige ph.
    Als de ph van de voeding hoger is dan de ph van het normale, dan zal dit gehalte stijgen.
    Als je kant en klaar voedingswater hebt waar je de voeding aan toevoegt, kan het zijn dat de ph verhoogt wordt. Dit moet je eigenlijk ter controle ook ff meten.
    Indien de ph dan toch omhoog is gegaan, kan je ph- toevoegen om het weer wat omlaag te krijgen.

    succes en groeten

    Fender

    Comment


      #3
      Re: Invloed voeding op ec en ph waarden

      neemt dan door het toevoegen van de voeding de pH waarde toe of af?
      Wordt het water dan zuurder?
      Dit is per merk voeding anders. Sommige merken werken met een PH buffer andere weer niet. Je mengt eerst je voeding tot de juiste ec en dan zuur je aan of af tot de juiste PH.

      Comment


        #4
        Re: Invloed voeding op ec en ph waarden

        Met Dutch Pro voor de bloei "A + B" neemt de pH AF, met iets minder dan de aangegeven dosis daalt de pH tussen 5.5 en 6.5 .........................het water word zuurder.

        Comment

        Bezig...
        X