Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paarse wietplanten en Flavonoïden..schimmelresistentie???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paarse wietplanten en Flavonoïden..schimmelresistentie???

    Korting op 420shop
    Omdat monty en ondergetekende een interessant onderwerp hebben aangesneden, maken we een topic aan waar er verder op gefilosofeerd kan worden.
    Of zelfs feiten kunnen aandragen om te bewijzen of ontkrachten dat paarse wietplanten resistenter zijn tegen schimmelinfecties en aanverwante ziektes.

    Komt het eerste stukje informatie als begin.
    Ik wou het graag simpel houden, dus zoveel mogelijk in lekentaal a.u.b., zodat iedereen er iets aan heeft.
    Al die moeilijke begrippen zijn niet bij iedereen bekend, zekers niet bij mij.... dus uit elk stuk text kun je wetenschappelijke blabla overslaan en alleen de bruikbare info eruit pikken.




    Hun structuur is relatief simpel, ze bestaan uit twee zes-koolstofringen verbonden met een drie-koolstofring. In cellen komen ze voor in de vacuole, een met water gevulde zak die ook afvalstoffen, suikers en pigmenten kan bevatten. ze zijn oplosbaar in water en staan onder invloed van zuur, zodat een moleculaire constructie kan zorgen voor een hele verzameling kleurvariaties afhankelijk van de zuurgraad van de celvacuole waarin het anthocyaan zich bevindt. Anthocyanen komen ook voor in knoppen en bladeren.

    herbasanitas

    #2

    Comment


      #3
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Kun je misschien er meer over vertellen waarom juist die meeldauw resistent zijn? Ik hoor dit voor het eerst....

          Comment


            #6
            paarse, gele, rode, oranje en een aantal groene pigmenten, remmen zij een aantal enzymatische reacties, beschermen zij tegen oxidatie onder invloed van licht en straling en hebben zij antivirale eigenschappen. Bron:http://www.vitamineonline.nl/faq_details.asp?fid=65

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Groet

                Comment


                  #9
                  anthocyanen geven een blauwe, paarse of rode kleur aan bloemen, ze zijn oplosbaar in water en staan onder invloed van zuur, zodat een moleculaire constructie kan zorgen voor een hele verzameling kleurvariaties afhankelijk van de zuurgraad van de celvacuole waarin het anthocyaan zich bevindt. Anthocyanen komen ook voor in knoppen en bladeren.
                  De flavonolen herfstkleur aan bladeren door te veranderen in anthocyanen terwijl ze ook ultraviolet licht reflecteren die indirect zorgt voor de kleurverandering.

                  Verder controleren ze de groei van planten en ze beschermen tegen schimmels en virussen.De medicinale werking van flavonoiden is afkomstig van hun vermogen om infecties te bestrijden

                  bron


                  grtz

                  Comment


                    #10
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      interessant stuk tegen.

                      Ze benoemen daar dat isoflavones, phenolcarboxylic acids en dihydrochalones een schimmelwerende werking hebben. Om het hele verhaal hier neer te zetten was me iets te ingewikkeld ik moet dat ook nog eens goed herlezen. Heel de website is erg interessant vind ik. Heb er alweer veel opgestoken maar veel gaat ook nog aan me voorbij. We studeren door.

                      Comment


                        #12
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Simpel:
                          Is een paars wietje schimmelbestendiger dan een groene?

                          Uitgebreid:
                          Flavo's of oestrogenen, enz?

                          Hoe:
                          Mag oppervlakkig Zonder lab of diep Met lab.

                          En:
                          Dit alles gebaseerd op (eigen) bevindingen en onderzoeken van waar dan ook...

                          En ook mag je het zelf verder ook invullen als je wenst... we leven in een relatief vrij land

                          Comment


                            #14
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X