Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klonen/stekken maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Klonen/stekken maken

    Hallo Misty,

    Zonder meer, ik ken geen plant die zo gemakkelijk aan de wortel gaat als cannabis. Ik heb overigens nooit stekpoeder gebruikt. Ik heb een stekkenboer gesproken die zijn stekken in papje van water en talkpoeder doopte om ze vervolgens in pluggen te zetten. Ik heb de zelfde methode toegepast bij stekken in grond. Het werkte inderdaad. Nadien heb ik de stekken zonder meer in de grond gezet. Dit werkte evengoed. Ik vraag me nog steeds af of de stekken dankzij of ondanks het talkpoeder gewordteld zijn.

    Xtreme

    Comment


      #17
      Re: Klonen/stekken maken

      Hi extreme,
      Ik vroeg het me af omdat de planten op dat moment al in bloei gezet zijn/staan.
      Is nog niet helemaal duidelijk,een zegt niet aankomen i.v.m. "bloeden"van de plant,ander zegt alles onder het net weghalen wat geen/weinig licht krijgt.

      Wat de talkpoeder betreft,als een tuinder het doet....
      Heb me er niet echt in verdiept,maar volgens mij is talkpoeder iets van kalk...
      Alleen wat ze er bijgooien aan parfummetjes en zo?zal zeker een zuivere talkpoeder moeten zijn,weet trouwens niet of kalk in dat stadium welkom is?
      Gewoon ff nazoeken,is vast wel ergens te vinden.

      Tnx voor het antwoord.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #18
        Re: Klonen/stekken maken

        Heb je toevallig een foto hoe en waar je de stekken er van af knipt.
        Ook krijg je dan ongeveer een idee hoe groot de stek ongeveer moet zijn.
        Heb het nu al een paar keer geprobeerd van verschillende planten
        tot nu toe nog zonder resultaat helaas...

        Comment


          #19
          Re: Klonen/stekken maken

          De stekken haal je uit de "oksels" van de plant.
          Hier een linkje met foto's van hoe het er ongeveer uit moet zien,
          en wat extra info in het verslag.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...r-kloonverslag

          Grts
          Daniella
          Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 18:42.
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #20
            Re: Klonen/stekken maken

            weet jij toevallig watvoor temperatuur ik nodig heb , ik heb een slaapkamer omgebouwd maar nu moet wel weten welke temperatuur moet instellen.
            groeten Frank

            Comment


              #21
              Re: Klonen/stekken maken

              26 graden is perfect

              28 en hoger wordt kritiek en lager dan 18 zal ik ook niet gaan in de donker periode

              misshien dat je dan nog met verwarmings matten moet werken voor 's avonds

              Comment


                #22
                Re: Klonen/stekken maken

                dank je wel voor jouw snelle reacties groeten Frank

                Comment


                  #23
                  Re: Klonen/stekken maken

                  Oorspronkelijk geplaatst door DJFrank View Post
                  weet jij toevallig watvoor temperatuur ik nodig heb , ik heb een slaapkamer omgebouwd maar nu moet wel weten welke temperatuur moet instellen.
                  groeten Frank
                  propagator kopen en temp rond de 25 graden houden voor goede wortelontwikkeling!
                  Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                  Comment


                    #24
                    Re: Klonen/stekken maken

                    Hoe kweek ik een goede stekplant onder wat voor lamp?
                    zet ik hem in bloei of waneer? of maakt het helemaal niet uit?

                    Comment


                      #25
                      Re: Klonen/stekken maken

                      hoe kweek ik een goede stekplant
                      wat voorlamp?
                      zet ik haar in bloei of waneer ?
                      moet ik haar toppen of dieven

                      Comment


                        #26
                        Re: Klonen/stekken maken

                        Een stekplant (moederplant) zet je niet in de bloei. Stekken van bloeiende planten wortelen moeilijk, omdat ze van de generatieve groei worden teruggezet in de vegetatieve groei. Voor de kleurtemperatuur moet je maar op dit forum rondsurfen.

                        Comment


                          #27
                          Re: Klonen/stekken maken

                          voor het maken van de stekken neeem je best gewone neonlampen
                          gewoon daglicht , kleurcode 33 is dat
                          eens die stekken geworteld kun je dan eventueel overschakelen naar hpi ,
                          ge laat je plant wat groot worden( lichtcyclus18/6) daaronder zodat ge daar dan weer stekken kunt nemen

                          van die plant die we moederplant noemen en zo is de cirkel rond
                          Na verloop van tijd kun je de oorspronkelijke moeder eens in bloei smijten en een van haar dochters ( stekje)
                          terug opvoeden tot moeder en ge zijt weer rond
                          Last edited by pele; 29 December 2009, 19:38.
                          Ganja is my medication , ganja is my cure ;
                          smoking marihuana for sure !!!

                          Comment


                            #28
                            Re: Klonen/stekken maken

                            moet je een moeder plant dieven of op een bepaalde hoogte toppen ?
                            zet je haar 18/6 24 uur

                            Comment


                              #29
                              Re: Klonen/stekken maken

                              dieven zou ik niet doen, je bent niet bezig met een maximale cola op te kweken maar zoveel mogelijk gezonde goed ontwikkelde zijtakken te krijgen.
                              Dus toppen, en ikzelf doe dat al heel snel. Denk daarbij aan als de eerste echte wietblaadjes van een zaadje ontvouwen zijn en het stengeltje erboven aan het strekken is (je moet er wel bij kunnen komen natuurlijk .
                              Voor hen die niet vies zijn van wat experimenteerwerk: Als je dat topje wat je eruit trekt nou niet met je vingers eruit haalt maar met een scherpgepunt en schoon schaartje heb je daar een waanzinnig enthousiast eerste stekje te pakken! Ik las elders op dit forum weinig positieve verhalen over "top"stekjes, mijn eigen ervaringen zijn nagenoeg allen zeer positief, zowel qua snelheid van wortelontwikkeling als later qua plantontwikkeling en -opbrengst. Daar moet wel bij gezegd worden dat er dan ontzettend schoon gewerkt dient te worden > schaartje ontsmetten(en zorgen dat er geen alcohol aan is blijven hangen), superschone stekblokken(ik gebruik steenwol, voor dit soort projectjes worden ze gesteriliseerd), je stekkenbak moet zo goed als kiemvrij zijn en water uit een millipore-apparaat(maar wel met een meetbare ec-waarde anders "ontploft" je stek of loopt 'tie juist leeg). Ja ik weet het, ik ben (soms) een freak...
                              Maar goed : dat is als je nog nooit stekjes hebt gemaakt misschien nog wat enthousiast. Zorg er eerst maar voor dat de normale stekken die je snijd blijven leven
                              Veel plezier !
                              Last edited by moreweed; 30 December 2009, 21:59. Reden: niet compleet
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30
                                Re: Klonen/stekken maken

                                oke bedankt hier heb ik wat aan

                                Comment

                                Bezig...
                                X