Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste guerilla kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste guerilla kweek

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, Ik en 2 vrienden zouden in 2012 onze eerste guerilla kweek willen starten.
    Het idee van een eigen kweekje liet onze groene vingers tintelen en we besloten het
    op de guerilla-manier te doen. Dit paste het best voor wat we wouden bereiken.
    Ik zou hier graag een verslag maken over het hele proces. (Beter te vroeg dan te laat.)

    Het idee is om zo'n 10 zaadjes te kweken op 1 of misschien meerdere plaatsen.
    We gaan op zoek naar die plaatsen als er weer tijd is, na de examens dus waarschijnlijk.
    De soort(en) moeten we ook nog uitzoeken, we weten nog niet precies hoe en waar we de
    zaden gaan halen.

    Hier een 'plan' van hoe het in ons hoofd zit.

    - 1 of meerdere spots zoeken:

    - Waar genoeg licht aan de plantjes kan.
    - Dat verborgen ligt, maar waar we wel bijkunnen.
    - Waar genoeg wind doorheen kan blazen.
    - Waar geen andere mensen lijken te komen.

    - Spot voorbereiden:

    - Voor elke plant een put uitgraven van 50X50X50.
    - Grond verbeteren met potgrond, kalk, mest,...
    - Rond elke put kippengaas tegen konijnen,..
    - Milieu/diervriendelijke korrels tegen slakken,... strooien.
    - Indien mogelijk krijgen de plantjes een soort afdakje tegen regen.

    - Kweken:

    - De zaadjes thuis laten ontkiemen.
    - Tot ongeveer 10 cm laten groeien op de vensterbank.
    - Meteen in de uitgegraven putten verpotten.
    - Wanneer mogelijk de spot checken en eventueel bijgieten met water en voedingstoffen.
    - Na 4 weken kijken of we te maken hebben met mannetjes of niet.. (We gaan misschien wel voor gefeminiseerde zaden)
    - Mannetjes verwijderen. (Eventueel thee van maken?)
    - Vrouwtjes enkel storen indien nodig en moeder natuur zijn gang laten gaan met de groei van de begeerde buds.
    - 2 weken voor oogst stoppen met de voeding.
    - 1 week voor oogst stoppen met water geven.
    - Oogsten, knippen, drogen,....

    Ik zou dit zo goed mogelijk willen bijhouden en updaten wanneer we eraan beginnen.
    In de tussentijd zou ik het erg op prijs stellen moest ik zoveel mogelijk tips krijgen van
    de ervaren (guerilla) growers.

    Chille groeten Diff ;d

    #2
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Eerste guerilla kweek

      Succes met de voorbereidingen en de daadwerkelijke guerrilla kweek

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste guerilla kweek

          En Renato ben je geslaagd voor je thesis ? voldoet die aan je vooropgestelde smaak ? HaHA....

          Zoals die al zei is voorbereiding het halve werk! Een goeie spot vinden is natuurlijk cruciaal !!!! Daar mag je best kieskeurig in zijn vind ik !
          Ik zelf zou zeker en vast voor gefeminiseerde zaden gaan met een korte bloei tijd van 6 tot 8 weken voor het je zelf niet te moeilijk te maken

          op deze site : www.wietzaadjes.nl vind je een ruim assortiment zaden + je krijgt er gratis vanaf een bepaald bedrag !
          Wat ik ook leuk vind aan deze site is dat er links een modifier staat waar je een aantal variabelen kunt ingeven en zo bekom je de genitica die het beste bij jouw past !
          Erg gemakkelijk

          Ik heb juist mijn eerste guerilla kweek achter de rug , dus Super ervaren ben ik (nog) niet !

          Een goeie plaats voor je planten is het ALLERBELANGRIJKSTE . Ik had al mijn planten op de zelfde plek , 1 ervan was 3 meter + geen kat die het ooit gezien heeft !
          Hou je plaats geheim ! neem nooit of te nooit iemand mee !!! En blijf weg van die dure autoflowering soorten
          Voeding geven en guerilla is een combinatie die heel moeilijk is ! Een volwassen plant in volle grond kan makkelijjk 60 liter water verbruiken om de drie dagen (als de zon schijnt) .. Ik wil je wel eens zien telkens op en af lopen met emmers voeding NOT DONE !!


          sccs
          Last edited by moriskeuh; 21 November 2011, 14:54.

          Comment


            #6
            Re: Eerste guerilla kweek

            Als je begin van 't jaar in de vensterbank gaat voorgroeien, zullen ze binnen een paar dagen al 10 centimeter spaghetti-stengels hebben.
            Misschien kun je iets verzinnen met een paar flinke TL-buizen boven een tafel ofzo ?
            med_gallery_6976_1104_145296.jpg
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Eerste guerilla kweek

              ik plan dit jaar ook een geurilla kweekje, veel success !!!!

              Comment

              Bezig...
              X