Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke methode?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke methode?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Zeer binnekort wil ik mijn eerste kweek opzetten.

    Na eerst zo ongeveer het hele forum door te hebben gelezen vroeg ik me toch af wat het meeste resultaat oplevert.

    SoG methode of weinig planten die je dan tot een hoogte van 1-1,50m laat groeien?

    ruimte wss max 5m2 (iemand een idee hoeveel gr ik kan krijgen met die ruimte?)

    Als iemand weet wlke methode het meeste oplevert zou ik dat graag horen

    Alvast bedankt

    PS, wat is het minimale bedrag wat je toch wel moet investeren in een kweek ruimte?

    //
    Tano
    Last edited by Tano; 6 October 2008, 11:00.

    #2
    gm tano ik ben ook net begonnen.
    met de kosten van het bouwen van het hok zelf dus: hout,gipsplaten, enz.
    was ik ongv. 250 euro kwijt.
    en de kosten voor het aanschaffen van de apparatuur (zeil ,lampen,koolstoffilter,enz)
    was ik ongv 800 euro kwijt.
    en wat betyreft wat er meer opbrengt sea of green of weinig planten die de lucht in gaan . zou ik even aan bobo of smokey vragen ik hoop dat ik je wel een beetje heb geholpen met het tweede deel.
    greetz

    Comment


      #3
      Nogmaals dank voor je antwoord

      Nu weet ik waar ik rekening mee moet houden qua kosten.

      Hoe groot is je kast ong dan?

      //Tano

      Comment


        #4
        scrogg

        sea of green

        is een net gespreid over de toppen van je plant

        ten eerste je moet je plant zo goed mogelijk in de breedte te laten groeien
        dat doe je door middel van toppen

        je spant je net 30 boven je plant
        een maal ze bij je net zijn dan bint je je toppen heel voorzichtig af aan je netje en zo laat je die goed opvullen met toppen


        ps neem bijv een grove kippen gaas met cm van 3 bij 3
        dat zou voldoende moeten zijn

        als het goed is staat er een topic over scrogg maar dan moet je even de search gaan gebruikebn.

        peace

        Comment


          #5
          ik denk da je 2 methodes verwart Darkies

          SOG=SCROG???

          SOG= sea of green

          SCROG= screen of green


          ik dacht da SOG zonder net is en gewoon toppen en uw ruimte dicht laten groeien

          greetz
          stoonies

          Comment


            #6
            Idd Stoonies.

            Sea of Green (SOG) is de kweekruimte vol zetten met planten en deze direct (of kort na ontkiemen) in bloei zetten.


            Sea of Green (SOG) is een kweekmethode waarbij zeer veel kleine planten geoogst worden, die al vroeg geslachtsrijp zijn gemaakt om zo de snelste productie van bloemetjes mogelijk te maken. In plaats van slechts enkele planten lange tijd te laten groeien, worden in dezelfde ruimte vele kleinere planten gekweekt die sneller rijpen. Zo wordt de tijdsduur tussen oogsten verkort. Dat heeft belangrijke voordelen, vooral met het oog op de maandelijkse elektriciteitsrekening. Een groepje planten kan gekweekt worden terwijl een andere aan het rijpen is, waardoor je het hele jaar door kunt

            Peace

            Comment

            Bezig...
            X