Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Tornado?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke Tornado?

    Korting op 420shop
    Hey, nu mijn microhokje klaar is zou ik graag de lampjes hangen. Ik had gedacht aan 4x Philips Tornado, en 1 klein TL lampje Cool White dat hier ergens lag rond te slingeren. Gaat dit werken? En welke kleurencode van Tornado's moet ik nemen (wat is de prijs van een tornado trouwens?) En ik moet dus wel met AF's kweken, (ben eigenlijk niet zo'n voorstander ervan, maar heb niet echt andere keus in dit hokje) dus moet je daarvoor ook aparte groei en bloeilamp gebruiken?
    Iemand ook nog tips voor welke AF zaden? Denk elke keer 2 plantjes te zetten, 1 sativa (feestwiet) en 1 indica (slaapwiet), iemand leuke soortjes?

    Grtz!
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Welke Tornado?

    heb zelf 3 tornadotjes hangen
    2 x warmwit
    1x coolwhite & gaat perfect groeit traag maar licht waarschijnlijk eerder aan het feit dat het sl zijn
    & je hoeft geen af te hebben je kunt ze toch op 12/12 zetten waneer je wilt?
    die sativa kun je beter laten omdat deze nogal groot kunnen worden en hard doorgroeien
    nog op 12/12 alvast succes
    groetjes

    Comment


      #3
      Re: Welke Tornado?

      Maar welke kleurcodes dan? En me hokje is echt niet zo hoog, dus zal het echt wel een AF moeten worden... En dus nogmaals, moet je daarvoor 2 verschillende soorten lamp hebben? Zou graag er woensdag eens tijd van maken
      Grtz!
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #5
        Re: Welke Tornado?

        Warmwit (bloei) is 827, koudwit (groei) 865. Een autoflower kun je ook de hele cyclus onder warmwit zetten. Echter als je zolang ze in de groei is koudwit geeft zal ze gedrongener van bouw blijven. Ik meen dat een 23 wat tornado 7 euro kost.

        Comment


          #6
          Re: Welke Tornado?

          hier zitten mensen met een hokje van amper 40 cm hoef
          je heus geen af voor hebben hha, denk dat een auto flower gemakkelijk
          35 cm wordt niet dan ? gewoon buigen en alles komt goed
          denk maar aan low stress training bv
          groetjes & kleurcodes, is idd handig
          gewoon de kleur al wete is ook al iets natuurlijk

          Comment


            #7
            Re: Welke Tornado?

            Normaal ging ik 4 tornado's kopen, maar de mini tornados stonden in promotie , 2 voor €9, dus heb ik zo'n 3 promotiepakjes gekocht (in totaal 6 minis dan) en daarbij ga ik dan nog 1 18 watt cool blue TL hangen, gaat dit werken denken jullie?
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #8
              Re: Welke Tornado?

              Wat staat er op het doosje dan ? Wattage, kleur, lumen ?
              Welke geschikt zijn heb je kunnen lezen aan de hand van eerdere reacties.
              Wat je nu hebt zal best een plantje onder kunnen neem ik aan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Re: Welke Tornado?

                Stond geen kleurcode op het doosje, enkel Warm White. Zijn blijkbaar deze dus. Nu enkel nog wachten op de zaadjes en ik kan gaan testen (en ahja, nog even me fans erin steken hehe).
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #10
                  Re: Welke Tornado?

                  12 Watt, 2700K en 740 lumen. zijn die.
                  De TL is dan kleurcode 840 denk ik ? Die is zo'n 1110 lumen.
                  Totaal kom je dan op 5550 lumen en 6x 12W + 18W TL = 90W.
                  Als je dat netjes vlak naast elkaar monteert moet daar wel een plantje onder te maken zijn hoor.

                  Met scroggen benut je het licht het meest effectief, omdat er natuurlijk wel weinig dieptestraling is.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11
                    Re: Welke Tornado?

                    Is niet voor niets Microkweekje he En als ik merk dat deze te slap zijn, doe ik volgende ronde gewoon de normale Tornado's .

                    ---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 20:05 ----------

                    Na de lampjes te hebben uitgepakt denk ik ook wel dat ik er iets te kleine heb uitgekozen... Maar ze gaan toch deze kweek mee hoor, volgende kweek ietsje zwaardere tornados nemen dus
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #12
                      Re: Welke Tornado?

                      Ga 1 keer een testronde doen, en vanaf volgende kweek komen hier verslagjes . Ga deze keer alle 3 soorten AF proberen dat ik hebben lig, (of lig hebben, maar hebben lig klinkt beter) AK-Snow, Sour 60 en LR2. Vandaag is Sour60 geplant, daarnet is het worteltje van LR2 al komen piepen (maar planten word voor morgen) en AK-Snow heeft nog even tijd nodig
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #13
                        Re: Welke Tornado?

                        Kijk ff mee dan
                        Bekende soortjes, dus wel ze wel ff zien groeien.

                        Comment


                          #14
                          Re: Welke Tornado?

                          Om een oppervlakte van 1 m2 effectief te belichten wordt een HPS-lamp van 600 watt gebruikt met een output van ruim 75.000 lumen. Teruggerekend naar jouw oppervlakte heb je dus onder optimale omstandigheden ongeveer 13.000 lumen nodig. In jouw opstelling kom je nog niet aan 1/10 deel van de optimale belichting. Dus (veel) meer spaarlampen of een 100 of 150 watt HPS-lamp zullen een beter resultaat opleveren. De kleurtemperatuur 2700 Kelvin van spaarlampen is zowel voor de groei als de bloei te gebruiken. Overigens hebben HPS-lampen een kleurtemperatuur van 2100 K. Ook met deze lampen kun je zowel groeien en bloeien.
                          Terzijde: een lamp met een opgenomen vermogen van 18 watt kan nooit een output hebben van 85 watt. Immers, als een energieverbruiker 18 watt energie aan het net onttrekt kan dat nooit een hoeveelheid energie van 85 watt opleveren. Als dat mogelijk zou zijn dan is de energiecrisis gelijk opgelost. Volgens de wetten van de thermodynamica kan er geen energie verloren gaan en uit het niets kan geen energie ontstaan. Het positieve verschil tussen input en output zou dus uit het niets ontstane energie inhouden: dat is absoluut onmogelijk. Om energie op te wekken heb je nu eenmaal massa nodig. Zie Einstein: E=mc2
                          Last edited by Xtreme; 29 December 2011, 11:30.

                          Comment


                            #15
                            Re: Welke Tornado?

                            Merci. Leer elke minuut weer wat bij zo. Ga me zo even verder laten informeren en actieplannetje.
                            Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                            Comment

                            Bezig...
                            X