Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis is een groente??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Cannabis is een groente??

    Deze heb ik besteld : http://www.brouwland.com/shop/produc...&cat=792&dt=24

    en mijn kiempjesavontuur was clearly een gevalletje van diarree agv voedselvergiftiging, ik voelde z namelijk tegenspartelen toen ik een hap van de sla nam waar ze inzaten..alleen toen was dus het kwaad al geschiedt... Mits schoon zijn die zonnebloemkiempjes trouwens hardstikke lekker!

    ow, en ik zie net dat die hier ook te koop is, en iets goedkoper

    http://www.natuurlijkemolen.be/index...gietijzer.html
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #32
      Re: Cannabis is een groente??

      De diarree is geen teken dat iets los gespoeld wordt of dat het werkt, het is een teken dat je spijsverteringskanaal met iets te maken krijgt wat het niet gewend is.
      Ga als rauwe groente eter maar eens een big mac eten, dat word een plezierige ochtend op de wc.

      Het antioxidant verhaal is interessanter, loop eens je geheugen na en herinner je wanneer er zo gegooid werd met antioxidanten op tv. Dat is toch al een paar jaar geleden en nu zie je het bijna nergens meer.
      Het leuke is dat al die ongefundeerde marketing wat fact checking inspireerde. Wat er tot nu toe ontdekt is is dat het volpompen van je lichaam met antioxydanten net zo nuttig is als het drinken van 5 liter water per dag. Je hebt een bepaalde hoeveelheid nodig en die krijg je binnen met een gevarieerde voeding, meer is niet beter (zeer simpel, maar al te vaak zo waar).

      Het verheffen tot een religie van een levensstijl is mijn grootste probleem met het biologisch, rauw en veganistisch gebeuren. Er worden conclusies getrokken die altijd de vooringenomen mening van de persoon bevestigen zonder enig echt bewijs. Het valt in het kamp jezus op rotsen en tosti's. Het is ook vaak de achilleshiel van de cannabis community, mensen gaan de plant eren als een demi-god en gaan er dingen in zien die er niet zijn om hun 'geloof' kracht bij te zetten.

      Heb vooral plezier in het smoken van je sticky of het bedenken van rauwe gerechten, maar houd alsjeblieft beiden benen op de terra firma.

      ps. Ik heb ook een sap maker nodig! Die mango, cocos, chili smoothie lijkt me heerlijk!

      (Na het overlezen zie ik dat dit stukje nog al agressief over komt, dit is absoluut niet mijn bedoeling het is geen persoonlijke aanval gewoon een observatie van menselijk (waaronder ook mezelf) gedrag)

      Comment


        #33
        Re: Cannabis is een groente??

        vind het wel een goed stuk eigenlijk Helghast

        een heel erg belangrijke reden waarom die antioxidanten minder in beeld zijn is dat bekend is geworden dat antioxidanten uit potjes niet alleen niet werken, maar zelfs schadelijk zijn...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #34
          Re: Cannabis is een groente??

          Zo agressief is je stukje niet hoor Helghast en je maakt goede punten.

          Echt diarree heb ik zelf niet gehad in het begin maar ongemakken in de darm wel, en aan wat er uit kwam was duidelijk te zien dat er dingen los geweekt waren maar dat ga ik niet in geuren en kleuren beschrijven :p
          Wat betreft die Big Mac naar binnen werken heb je zeker gelijk al schijnt de kans dat het er van voren uitkomt ook zeer groot te zijn.

          Over de antioxidanten (ao) kan ik niet echt meepraten want heb me daar totaal niet over ingelezen, al vermoed ik wel dat Moreweed gelijk heeft wanneer hij zegt dat de ao uit potjes niet werken en zelfs schadelijk kunnen zijn. Net als dat bekend is dat veel vitaminen uit vitaminepillen niet of zeer slecht door het lichaam opgenomen kunnen worden.

          Over het verheffen tot religie van een rauw veganistische levenstijl kan ik het volgende zeggen. Ik ben mij vele malen beter gaan voelen sinds ik mijn voeding zo radicaal verandert heb, zo veel beter dat het nauwelijks voor te stellen is.
          Als iedereen zo lekker in zijn vel zat en gelukkig zou zijn als dat ik op het moment ben dan zou er een stuk minder ellende zijn in de wereld. Maar helaas kan je dat gevoel niet een dagje uitlenen en zullen mensen het zelf moeten ervaren om te zien waar ik het over heb. Veel rauw veganisten zullen hier hetzelfde over denken en daarom komen de meeste over als religieuze gekken.
          Zo dacht ik in het begin eerlijk gezegd ook over het hele rauw veganistisch gebeuren maar het zelf proberen is zonder twijfel de beste keus die ik genomen heb in mijn leven.

          Met het beide benen op de grond houden heb je zeker gelijk maar dat is natuurlijk iets dat eigenlijk voor iedereen wel geldt, ongeacht hun overtuigingen.

          Die mango, kokos, chilli pap kwam gewoon uit de blender
          Ik zeg pap omdat het toch zodanig stevig was dat het zeker geen smoothie meer was. Mocht je deze ook eens maken dan is het heel belangrijk dat je echt een jonge kokosnoot gebruikt. Het vlees van "oude" bruine kokosnoten is namelijk zodanig vezelig dat je onherroepelijk de diarree krijgt als je er daar 2 van naar binnen werkt
          Wat mint blad erbij zou eventueel ook nog kunnen.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #35
            Last edited by Xtreme; 10 January 2012, 10:30.

            Comment


              #36
              Re: Cannabis is een groente??

              man wat krijg ik opeens zin een ontzettende T-Bone vanavond
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #37
                Re: Cannabis is een groente??

                Maar dan wel vergezeld van bietensap en radijs?

                Comment


                  #38
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                  Comment


                    #39
                    Re: Cannabis is een groente??

                    @Ook kunnen we gemakkelijker energie uit gekookt voedsel halen" Waar baseer je deze uitspraak precies op? Om gekookt voedsel te verteren gebruikt ons lichaam namelijk veel meer energie dan bij het verteren van rauw voedsel.
                    Last edited by Xtreme; 10 January 2012, 12:31.

                    Comment


                      #40
                      Re: Cannabis is een groente??

                      Ik heb idd ook gelezen dat er antioxidanten zijn die giftig zijn bij bepaalde concentraties (wat mij absoluut niet verbaast). Dit vind ik opzich niet zo belangrijk als het feit dat het je gewoon niets helpt om een overvloed er van naar binnen te werken door een enorme lading groente te eten. Ik zie ook niet echt het nut van rauw eten, als iemand mij dit uit kan leggen dan ben ik enorm dankbaar want ik snap het echt niet.

                      ps. die pap verdun ik wel met een flinke scheut rum daarna in een holle kokosnoot met een paraplutje en een rietje genieten van de zomer anno 2012.

                      Comment


                        #41
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #42
                          Re: Cannabis is een groente??

                          Rauwe groenten geteeld op natuurmest, da's pas echt gezond. Leve de colli-bacterie.

                          Comment


                            #43
                            Re: Cannabis is een groente??

                            http://www.youtube.com/watch?v=qgEP9...layer_embedded

                            Comment

                            Bezig...
                            X