Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mediwiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: mediwiet

    Wiet is volgens mij niet meer of minder dan dood, gedroogd plantenmateriaal met thc. Eventuele (levende) schimmels zullen door de gammastraling worden gedood. Maar iets wat dood is kan door gammastraling niet nogmaals gedood worden. Volgens mij tast gammastraling alleen levende organismen aan.

    Comment


      #17
      Re: mediwiet

      Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
      Dat dacht ik niet!

      Heb je een monopoly op het gebied van mediwiet?

      Trouwens de url niet duidelijk, medicinale cannabis is heel wat anders dan mediwiet. En ja, wat is mediwiet?

      Comment


        #18
        Re: mediwiet

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Maar iets wat dood is kan door gammastraling niet nogmaals gedood worden. Volgens mij tast gammastraling alleen levende organismen aan.
        Gammastraling tast atomen en moleculen aan, door een electron uit z'n baan te kegelen. Zonder dat electron is het atoom of molecuul positief geladen ("geioniseerd") en reageert daardoor veel sneller met een ander atoom. Een molecuul kan in tweeen breken op zo'n moment.

        Ioniseren en breken zijn helemaal niet erg: Het zijn hele normale verschijnsel in de chemie, die je bijvoorbeeld ook kan bereiken door moleculen te koken of op te lossen. Reageren is wat atomen en moleculen doen; ze doen het al miljarden jaren en gaan er gewoon mee door. Dat is helemaal niet erg - tenzij het de moleculen van je eigen lichaam zijn. Ik advies dan ook om niet jezelf te bestralen, te koken of te verzuipen.

        Hoe groter de moleculen, en hoe complexer de samenhang, hoe groter de kans dat er iets onherstelbaar beschadigd raakt door koken, oplossen of bestralen. Vandaar dat een levende cel (een ongelofelijk complex apparaat) vrij vlot overlijdt door zo'n behandeling, terwijl de meer simpele moleculen (zoals THC) dan nog grotendeels intact zijn.

        Straal je lang genoeg door, dan krijg je die natuurlijk ook wel allemaal kapot, maar zolang moet je dan ook niet doorgaan met stralen, koken of verzuipen.

        Comment


          #19
          Re: mediwiet

          Ik heb nog zo'n 20 kilo U235 in de aanbieding: zou Iran die tegen 20 autoflower zaden willen ruilen?

          Comment


            #20
            Re: mediwiet

            Hier is een heel medicinaal deel op het forum ook een een deel waar alleen medicinaal gebruikers posten

            Groetjes
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: mediwiet

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Ik heb nog zo'n 20 kilo U235 in de aanbieding: zou Iran die tegen 20 autoflower zaden willen ruilen?
              Ik zou inderdaad maar om zaden vragen, want als je hasj vraagt voor je uranium overtreedt je de forumregels.

              Comment

              Bezig...
              X