Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Wiet boter maken

    Kan ik al komen eten pietjee?

    Comment


      #92
      Re: Wiet boter maken

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirkkkuit View Post
      Kan ik al komen eten pietjee?
      Haha nee, heb er eerlijk gezegdt nog geen tijd voor gehad, ben een beetje druk geweest.
      Als ik het ga maken dan laat ik het wel weten

      Comment


        #93
        Re: Wiet boter maken

        Dag allemaal!

        Wat zijn de verhoudingen als ik hasj gebruik?

        Alvast bedankt!

        Comment


          #94
          Re: Wiet boter maken

          Hehe, even door alle reacties gevlogen
          Erg interessant, Dank voor alle reacties haha hoef ik niks meer te vragen.
          Denk dat me cake wel moet lukken.
          Natuurlijk terug te vinden hoe het gelukt is in mijn topic als het eenmaal zo ver is
          Groene vingers

          Comment


            #95
            Re: Wiet boter maken

            Hoi The Bird eet nou nie gelijk je halve cake op
            want dan weet ik zeker dat er iemand het licht uit komt doen bij je .

            Comment


              #96
              Re: Wiet boter maken

              eens proberen lijkt me leuk om te doen en lekker.... haha

              Comment


                #97
                Re: Wiet boter maken

                Eergisteren heb ik een spacecake gemaakt en deze samen met 3 anderen opgegeten. We waren allemaal beginners (met uitzondering van 1) en we merkten allemaal (helaas) niets van de spacecake. Ergens heb ik dus iets verkeerd gedaan, maar ik weet niet wat. Op internet is er best veel te vinden over het maken van spacecake en ik dacht dit juist goed te hebben opgevolgd. Ik omschrijf dus maar wat ik gedaan heb en hopelijk kan iemand dan zeggen wat er hier mis ging:

                - We hebben 1,8 gram wiet heel fijn gesneden met een kruidenmes;

                - We hebben de wiet uit de boter gefilterd middels een theedoek;
                - De resterende boter hebben we gemixed met een Dokter Oetker mix voor chocolade brownies en dit hebben we (volgens de instructies) ~30 minuten in de oven gestopt;
                - De brownie hebben we in 6 stukken verdeeld. In ieder stuk zat dus de THC uit 0.3 gram wiet. Volgens meerdere bronnen was dit een goede hoeveelheid om mee te beginnen;
                - Ieder nam vervolgens 1 stuk brownie. Na anderhalf uur wachten (en geen effect) hebben 2 man de resterende 2 brownies opgegeten. Ook dit leverde geen effect;

                Al met al hebben we een leuke avond gehad, maar van de brownies merkten we niets. Ziet iemand een fout of heeft iemand tips voor de volgende keer?

                Comment


                  #98
                  Re: Wiet boter maken

                  Geen idee. Ik gebruik 25 gram bladafval vol trichomen op 1 pakje boter van 250 gram. Kruimel volgende keer is 0,3 gram in zo'n microgolf brownie recept?

                  Comment


                    #99
                    Re: Wiet boter maken

                    Ik denk dat tijdens je uur durende au bain-marie actie alle thc de lucht in is verdwenen...

                    Van smulweb:
                    Bereidingswijze
                    Breng de benodigde hoeveelheid boter in een pannetje op laag vuur aan de kook. Voeg per persoon een 1/2 gram wiet toe. Laat dit minimaal 10 min. rustig doorborrelen. Je kunt i.p.v. wiet ook overblijfselen van de wietplant gebruiken (afval). Dit is net zo goed. Hierna giet je de boter door een theedoek of zeef. Zet de boter in de koelkast en laat 'm daar staan totdat de boter weer hard is. Daarna kunt u de THC-boter gebruiken in cake, muffins of ieder ander gerecht waar boter in nodig is.

                    Comment


                      Re: Wiet boter maken

                      Denk dat die thc bij het "heel fijn snijden met een kruidenmes" al verdwenen is.
                      Was het wel wiet ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Comment


                          Re: Wiet boter maken

                          wietboter maken

                          voor 100g droog knipafval gebruik je 300 g echte ongezouten boter-200g dus 600g enz afhankelijk van de kwaliteit van je knipafval kun je de hoeveelheid boter verhogen of verlagen , het is namelijk de bedoeling om de actieve bestanddelen te binden met de boter , beter wat meer boter dan te weinig.

                          zet gereed een vergiet en 2 grote kookpotten- 10 liter of meer en een gevulde waterkoker en ook een pureestamper

                          vul 1 kookpot voor ongeveer de helft met water en verwarm dit , voeg ondertussen het knipafval toe-let op dat de kookpot niet te vol is ivm overkoken
                          voeg de boter toe
                          laat anderhalf tot 3 uur zachtjes koken terwijl je af en toe roert

                          neem kookpot 2 en het vergiet en giet de inhoud van 1 in 2 door het vergiet , stamp nog wat met de pureestamper en giet er nog wat heet water uit de waterkoker over zodat alle boter van het afval is gespoeld

                          nu heb je kookpot 1 leeg die kun je nu afwassen
                          vergiet met gekookt knipafval dit kun je nu weggooien- niet het vergiet het gekookte afval
                          kookpot 2 met water en gesmolten boter die zet je op een koele plaats - niet in de koelkast en niet in de vriezer aub maar afgedekt buiten of in de kelder ofzo

                          je wacht tot alles afgekoeld is

                          nu kun je de gestolde boter uit de kookpot scheppen en verpakken , invriezen of verbruiken
                          het water gooi je weg
                          kookpot kun je nu afwassen

                          test de kracht van de boter zodat je niet voor verrassingen komt te staan
                          got brainwater in my boots

                          Comment


                            Re: Wiet boter maken

                            Ja, maar wat heeft-ie nou fout gedaan ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              Re: Wiet boter maken

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Ja, maar wat heeft-ie nou fout gedaan ?
                              neem aan dat dat slaat op diegene die 1,8 g wiet voor 6 personen gebruikt heeft ?

                              ieder is vrij om te experimenteren

                              persoonlijk vind ik de gebruikte methode niet zo handig en 1,8 g voor 6 personen veel te weinig


                              1,8 g dan rook je met 6 een paar lekkere jointen
                              18 g dan rook je met 6 een paar lekkere jointen en kun je met 15 g iets lekkers proberen maken
                              Last edited by toerist123; 28 September 2016, 17:14.
                              got brainwater in my boots

                              Comment


                                Re: Wiet boter maken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                                Ik denk dat tijdens je uur durende au bain-marie actie alle thc de lucht in is verdwenen...

                                Van smulweb:
                                Bereidingswijze
                                Breng de benodigde hoeveelheid boter in een pannetje op laag vuur aan de kook. Voeg per persoon een 1/2 gram wiet toe. Laat dit minimaal 10 min. rustig doorborrelen. Je kunt i.p.v. wiet ook overblijfselen van de wietplant gebruiken (afval). Dit is net zo goed. Hierna giet je de boter door een theedoek of zeef. Zet de boter in de koelkast en laat 'm daar staan totdat de boter weer hard is. Daarna kunt u de THC-boter gebruiken in cake, muffins of ieder ander gerecht waar boter in nodig is.
                                Ik zag in andere recepten dat je het zelfs 3 uur (!) kon laten staan om maximaal alle THC te absorberen in de boter. Dit is dus geen goed idee?

                                Daarnaast, je kunt de wiet dus beter gewoon rechtstreeks in de boter gooien zonder het eerst fijn te snijden?


                                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Denk dat die thc bij het "heel fijn snijden met een kruidenmes" al verdwenen is.
                                Was het wel wiet ?
                                Ja het was zeker wiet Fijn snijden is dus niet de bedoeling? Je kunt de wiet beter gewoon onverwerkt in de boter gooien?


                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist123 View Post
                                neem aan dat dat slaat op diegene die 1,8 g wiet voor 6 personen gebruikt heeft ?

                                ieder is vrij om te experimenteren

                                persoonlijk vind ik de gebruikte methode niet zo handig en 1,8 g voor 6 personen veel te weinig


                                1,8 g dan rook je met 6 een paar lekkere jointen
                                18 g dan rook je met 6 een paar lekkere jointen en kun je met 15 g iets lekkers proberen maken
                                Dus, feitelijk gewoon meer wiet gebruiken dus?

                                Comment

                                Bezig...
                                X