Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet boter maken

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu liggen de verwachtingen hoog haha. Was van plan om zo nu en dan een klein theelepeltje door een mok thee te mengen. Kan niet wachten om te testen, maar dat doe ik morgenavond. Lijkt me niet heel wenselijk dat het verkeerd valt, ik alles eronder spij en morgenochtend moet werken

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      gewoon voor uw werk, dan vliegt het zo voorbij!

    Ja, dat kan wel eens van boter en zeker als ze zo donker ziet. Ik gebruik denk ik nog geen 30 gram bladafval voor 2 pakjes boter en dan is het soms met 1 brownie al nipt. Ik hou ook totaal niet van de smaak, dus ik kook het blafafval eerst 2 minuten en giet dan af. Dan is het meeste chlorofyl weg en proef je het zo niet. Je verliest wsl wel wat trichomen, maar da's niet erg.

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Als je je bladafval decarboxyleert heb je normaal gezien ook minder doorsmakende boter, das toch mijn ervaring :p

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Nog nooit geprobeerd. Heb nog wel een paar 100 grammen bladafval liggen om mee te experimenteren

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      wohohoho nice, daar kunde al wa mee het is echt wel het proberen waard!

    Ziet goed uit

    Comment


      Thanks. Leuke tips in de thread

      Comment


        Overgebleven zeer rijke knipafval aangevuld met wat popcorn topjes tot een totaal van 15gr,

        De oven in voor 30min op 115 graden

        160gr boter in een pannetje,

        Afgekoelde product erbij, klein beetje vergruist,

        Op het laagste vuur net niet tegen het borrelen aan gehouden voor een uur en flink in lopen roeren en persen tegen de bodem.

        Panty over het kommetje gespannen en de boter daardoor gezeefd.

        Even uurtje in de koelkast en 150gr eind product.

        Maak eigenlijk altijd zo, de hoeveelheid wiet is maar net de kwaliteit die je gebruikt en in hoeveel consumpties je het eind product op eet.

        Ik verwerk het eigenlijk altijd in een brownie mix, daarvoor is er 50 gr boter nodig, waar dus omgerekend 5gr "afval" in verwerkt zit, (al vind ik afval een naar woord, er zit onderhand meer trichomen in me "afval" dan op me top zelf..) en daar komen dan 6 brownies uit een vormpje. Ik eet er dan 2 van op een avond na het avond eten en voel me altijd lekkere ontspannen 😬✌️

        Denk dat deze toch wel zeeeer potent gelukt is 👌
        20230111_145931.jpg

        ​​



        ​​

        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


          Meteen maar eentje gemaakt ​​​​​​

          20230111_182351.jpg

          Even afkoelen... Straks lekker met een bolletje vanille ijs erbij genieten
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • TegridyRandy
            TegridyRandy commented
            Editing a comment
            da ziet er goed uit!

          20230111_193255.jpg bonnnn a petite
          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Greyvol, niets gaat hier ongezien 😅 dat werd al nauwlettend in de gaten gehouden sinds het beslag uiteraard 🤣🤣

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Heb trouwens echt als een blok geslapen 😅👌 goed cakeje. Nog 4 stukken in de vriezer voor af en toe (duurt geen 2 weken).

          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Goed bezig, ik mop de wietboter zo in mijn warme chocomelk, stuk minder werk
        Bezig...
        X