Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Het einde van de growshops.

    Bij het UWV geen werk te vinden? Dan heb je kennelijk de uitzending over het Westland gemist. Het UWV heeft 600 langdurige bijstandsgerechtigden aangeschreven voor een voorlichtingsbijeenkomst over het werk in de kassen. Er kwamen 300 mensen opdagen. Die werden vervolgens uitgenodigd om een kijkje in de kassen te nemen. Uiteindelijk bleken 200 mensen bereid om daar rond te gaan kijken. Ik ben benieuwd bij hoeveel mensen dat tot een (permanente) baan leidt: het zou me meevallen dat het er uiteindelijk 60 gaan worden. Als dat zo is dan is slechts 10 % van die lieden bereid zijn uitkering in te leveren voor betaalde arbeid.
    Al het werk dat thans aldaar door Polen worden verricht, zou dat ook niet door bijstandsgerechtigden kunnen worden uitgevoerd? Of is de bijstandsuitkering, eventueel aangevuld met wat zwarte klusjes, lucratiever dan de beloning voor eerlijk werk?

    Comment


      #17
      Re: Het einde van de growshops.

      probleem met werken in het westland,is het openbaar vervoer,want als het warm word in de kas,moet je vroeger beginnen dan het ov rijd.ook is er sprake van pieken in het werk,dus soms heel veel werk en soms niks.dit is geen goede basis om van te leven,zeker niet in een duur land.voor dit soort werk is ook het minimumloon uit gevonden,zodat jongeren dit goedkoop konden doen.als de tuinder alleen kan rondkomen als ie van polen moet gebruikmaken zou ie ook kunnen stoppen.

      Comment


        #18
        Re: Het einde van de growshops.

        Je argumenten vind ik niet steekhoudend: de tuinders zorgen met bussen voor het personeelsvervoer. Ze stellen zelfs een gratis wekker ter beschikking: kennelijk zijn veel uitkeringstrekkers niet in het bezit van zo'n ding.
        En ik vermag ook niet in te zien waarom het niet mogelijk is tijdelijk betaald werk te verrichten en in periodes wanneer er geen werk is een uitkering aan te vragen. Trouwens in het Westland zijn het vaak permanente banen: de bloementeelt loopt het hele jaar door.
        Kijk, veel mensen klagen over de hoogte van hun uitkering. Maar werken voor het minimum loon, dat nauwelijks hoger is dan hun uitkering, believen ze ook niet. Dus als je kan werken, maar je wilt het niet dan moet je ook niet klagen over de hoogte van je uitkering.
        Wat denk je tumble, wat zou er gebeuren als de uitkeringen worden gehalveerd? Zouden er dan niet meer mensen bereid zijn om tegen het dubbele betaald werk te gaan verrichten?
        Voor de goede orde: in de regio Westland genieten 60000 mensen een uitkering. Waarom moeten we Polen importeren voor werk dat deze uitkeringsgerechtigden wel kunnen maar kennelijk niet willen verrichten?
        Last edited by Xtreme; 29 March 2012, 13:01.

        Comment


          #19
          Re: Het einde van de growshops.

          hoe willen ze de coffeshops bevoorraden dan ?

          Comment


            #20
            Re: Het einde van de growshops.

            Gasten, dwalen we niet een beetje te ver af van 't oorspronkelijke onderwerp..............
            We hebben straks geen growshops!! Dat vind ik veel kwalijker dan dan een JD'er die geen job kan vinden.
            Hoe gaan we dat nou zo doen?

            Wel ben ik er zo goed als zeker van dat we hiervoor een reeks nieuwe afleveringen voor terug krijgen van Alberto Stegemans 'Undercover in Nederland'
            Hoor 'm al ................'Ik heb nu dus een afspraak gemaakt met de lampendealer, waar ik zo 20 illegale lampen ga halen. Ja dat kan gewoon, 20 levensgevaarlijke illegale kweeklampen via 't internet.....'
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #21
              Re: Het einde van de growshops.

              'Dit is toch ongelovelijk, deze meneer verkoopt lampen terwijl er kinderen op straat lopen levensgevaarlijk!'
              sigpic

              Comment


                #22
                Re: Het einde van de growshops.

                Oorspronkelijk geplaatst door showtime View Post
                hoe willen ze de coffeshops bevoorraden dan ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                  Comment


                    #24
                    Re: Het einde van de growshops.

                    Misschien lekker Nederland ontvluchten, zijn zat landen om ons heen die wel coulant zijn hierin.
                    Frappant is het wel......dat je een 'rijk' en 'souverein' land moet ontvluchten als je een beetje in vrijheid wilt leven.
                    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                    Comment


                      #25
                      Re: Het einde van de growshops.

                      TL buizen bij de gamma ook verbieden!

                      Zelfstandig nadenken wordt over 10 jaar ook verboden; dat is namelijk schadelijk voor de maatschappij

                      Overheid duld geen tegenspraak; Slikken die bukakke zult gij godverdomme, en nu voorover bukken.
                      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                      Comment


                        #26
                        Re: Het einde van de growshops.

                        Ontvluchten? Dat deden de welgestelden in de periode Joop den Uijl. En dat zullen ze opnieuw doen als Roemer en zijn linkse kornuiten Nederland naar de financiele afgrond loodsen.

                        Comment


                          #27
                          Re: Het einde van de growshops.

                          @ mito: je vergeet 1 handeling d'r tussen: eerst gaat de broek op de enkels

                          @Xtreme: Ja ontvluchten, al staat dat ontvluchten los van het financiele gebeuren. Ontvluchten omdat landen als Tjechie, Spanje e.d wel cannabisvriendelijk zijn.

                          Om toch even in te gaan op Roemer en zijn gang: Of links of rechts aan de macht komt maakt geen ene zak uit, zolang de banken de macht (het geld dus, dit is immers een machtsmiddel)
                          hebben word het er nooit -maar dan ook nooit- beter op. Dit is geen negatieve uber-pessimistische gedachte maar een simpele maar logische interpretatie van deze poppenkast.
                          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                          Comment


                            #28
                            Re: Het einde van de growshops.

                            Die banken zijn door toedoen van de overheid aan de macht geholpen. Als de overheid geen financieringstekort zou hebben dan hoeven ze ook niet de hand op te houden bij de banken. Banken ontlenen hun macht aan het feit dat anderen zich door overconsumptie afhankelijk hebben gemaakt. Stel dat de banken pakhuizen vol met geld zouden hebben en niemand heeft de behoefte om dat geld te lenen dan is dat geld toch niet rendabel te maken?

                            In de loop der jaren heb ik de sentimenten nogal eens zien veranderen:
                            kocht je een woning van je eigen geld: dan waren sommigen jaloers,
                            kocht je een woning met geleend geld en de rente steeg dan hadden huurders met kunstmatig laag gehouden huren leedvermaak,
                            verkocht je je woning met winst dan was er sprake van afgunst, leed je verlies dan kwam het leedvermaak weer om de hoek kijken,
                            nu word je zo ongeveer als een aso aangemerkt als je een hypotheek hebt en dreigen de spelregels tijdens het spel veranderd te worden.
                            Overigens maakt het me geen fuck uit: ik heb een eigen huis, zonder hypotheek en hoef daardoor geen eigen woning forfait aan te geven (dat zal eerlang ook wel als aso worden aangemerkt). En die kelderende waarde van mijn huis? Ik eet er geen boterham minder om en draai er geen jointje minder door. Mijn kinderen kunnen hun eigen broek wel ophouden en zijn niet afhankelijk van een toekomstige erfenis.

                            Comment


                              #29
                              Re: Het einde van de growshops.

                              De titel van dit topic is bij voorbaat al fout en de discussie over wat er mogelijk kan gaan gebeuren is koffiedik kijken.... waar maak je je druk om terwijl niks vastgelegd/ verboden is?
                              Dat het kabinet van alles wil verbieden is aan de orde, maar ook daar ligt nog niks vast.
                              Speculeren is net zo erg als speculaas, je krijgt er brandend maagzuur van.
                              Zie van beide het nut niet, nee, zelfs niet ter wille van de "leuke" discussies die daar uit voortvloeien.

                              Nutteloze ophef om; ja, waarom eigenlijk?
                              Omdat je bang bent dat je geen lamp meer kunt kopen? Of wat dan ook? Eerst zien dan geloven!
                              En tegen die tijd is er wel een oplossing voor het probleem gevonden door een of andere vaag snuggere figuur ergens op het internet of ergens in Nederland of ergens in de wereld.....

                              Comment


                                #30
                                Re: Het einde van de growshops.

                                Het inderdaad een storm in een glas water Vale. Vergelijk het maar met de coffeeshops. Vroeger mocht je 30 gram kopen en nu 5 of 3 gram. Zet me maar neer in om het even welke middelgrote stad in Nederland dan ook en ik kan binnen een paar uur meer kilo's tegelijk kopen dan ik kan betalen. Dit terwijl wiet in principe in het geheel verboden is.
                                Bij lampen en filters, die door anderen wel regulier mogen worden gebruikt gaat handhavend optreden niet werken.

                                Comment

                                Bezig...
                                X