Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Het einde van de growshops.

    Mijn politieke voorkeur wordt niet bepaald door het partijstandpunt over cannabis maar door de totale politieke agenda. Standpunten op sociaal-economisch gebied wegen bij mij zwaarder dan het standpunt over cannabis. Lastenverzwaringen kun je niet omzeilen, een cannabisverbod wel.

    Comment


      #77
      Re: Het einde van de growshops.

      Dat is dan voor iedereen weer anders/persoonlijk, maar via je stem kun je een bepaalde, zij het relatieve, invloed uitoefenen.
      Lastenverzwaringen, belastingen, worden ook flink omzeild trouwens. ;p

      Wij omzeilen de belachelijke regeltjes rond de wietplant wel.. maar.... ^^

      Comment


        #78
        Re: Het einde van de growshops.

        Oke dan stoppen we allemaal toch
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #79
          Re: Het einde van de growshops.

          Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
          Dat is dan voor iedereen weer anders/persoonlijk, maar via je stem kun je een bepaalde, zij het relatieve, invloed uitoefenen.
          Lastenverzwaringen, belastingen, worden ook flink omzeild trouwens. ;p

          Wij omzeilen de belachelijke regeltjes rond de wietplant wel.. maar.... ^^
          Hierin heb je groot gelijk Buizerd. Maar wie kunnen nu echt belastingen en heffingen ontgaan? Dat zijn vermogende particulieren en multi-nationals. Als de belastingdruk in Nederland te hoog wordt emigreren de particulieren en verplaatsen de mulinationals hun activiteiten. Dus de gewenste hogere opbrengst wordt een ongewenste lagere opbrengst gepaard met banenverlies door de vertrekkende bedrijven. Ik kan me geen enkel land voor de geest halen dat met torenhoge belastingen algehele welvaart heeft bereikt. Het enige wat bereikt wordt is algehele verarming.

          Comment


            #80
            Re: Het einde van de growshops.

            Elke zwartwerker omzeilt de heffingen al. Dat zijn niet altijd de vermogende mensen.
            Mijn mening is dat multi-nationals, wapenindustrie, olie en pharma etc aan de touwtjes trekken.
            Hiervoor zit de VVD er, CDA zorgt voor de agrariers met bio-industrie/varkensflats en de PVV is onze eigen Likud. Oorlog (koud of warm, tegen Joden, Moslims of wietplantjes) genereert miljarden winsten.

            Alle regels, of het nou belasting is, of in de illegaliteit duwen van het wietplantje treffen de gewone mensen het hardst. De rijken malen niet om wat duurdere benzine en zorgpremie. En de hoge prijzen van wiet komen bepaalde mensen erg goed uit.

            En de kleine man werkt en betaald zich suf, om de (lucht)kastelen van de elite in stand te houden.

            Imho dan. ;p

            Lijkt wel op jouw mening uiteindelijk? Op alle fronten treedt verarming op. De aarde beroofd van natural resources, mensen steeds armer van geest, gevoel, hart, het meeste geld is in handen van een beperkte club, enzovoort.

            Mja zinloos om het hier over te hebben? Ik vind van niet, het houdt mij in ieder geval wakker.

            Fijne dag,
            B.

            Comment


              #81
              Re: Het einde van de growshops.

              En de kleine man werkt en betaalt zich suf, om de (lucht)kastelen van de elite in stand te houden?

              De kleine man geniet huurtoeslag, zorgtoeslag en wellicht nog andere toeslagen. De (lucht)kastelen van de elite bestaan uit een belasting tarief van 52 % over niet eens zo'n buitensporig hoog inkomen. De "elite", die bestaat uit 20 % van de Nederlandse bevolking, betaalt 80 % van alle belastinginkomsten, die onder meer worden aangewend om de kleine man van toeslagen te voorzien.
              Waar ter wereld heeft de kleine man het beter in materieel opzicht dan in het West-Europees cultuurgebied? Economische gelukzoekers uit alle windrichtingen komen naar Nederland omdat ze in het land van herkomst nog geen fractie van onze lage uitkeringen kunnen verdienen met werken.

              Vandaag nog een berichtje in de krant gelezen: door het UWV werd aan 1027 "werkzoekenden" werk aangeboden in de kassen van het Westland. Uiteindelijk bleken 73 mensen bereid het aangeboden werk te aanvaarden. De rest nam genoegen met zijn of haar (veel te lage) uitkering. Dus er is weer werk voor ruim 950 Polen. Dan hebben die 950 Nederlandse werkweigeraars tenminste tijd om zich met "Occupy-aangelegenheden" bezig te houden.
              Last edited by Xtreme; 12 April 2012, 16:11.

              Comment


                #82
                Re: Het einde van de growshops.

                Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                Je kan gvd op elke straathoek coke uit n colombiaanse aars kopen, maar n hps van ons aller phillips zou ineens een probleem worden??
                Op zich niet zo gek; een dozijn HPS uit een aars kopen is volgens mij nog niet zo gemakkelijk
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                Comment


                  #83
                  Re: Het einde van de growshops.

                  Al die toeslagen zijn hard nodig. We kunnen niet allemaal directeur zijn, er moet ook gewerkt worden. Als topman van KPN 52% betaald heeft ie nog steeds een paar miljoen per jaar. Niet zielig doen daarover.

                  Zelf ook in dat tarief gezeten en als die 52% goed besteedt wordt heb ik er geen problemen mee. Maar we steunen er graaiende bankiers mee, betalen dure JSF vliegtuigen, onnozele betuwelijnen, bommen op Afghanistan, Westerse fabrieksschepen die met subsidie de wereldzee-en leegvissen etc.

                  Maar owee om er minder bedeelde mensen mee te steunen, dat is stout. Kort op zorg en onderwijs, de rijken kunnen wel een goede priveschool betalen, they dont care. Stop de ontwikkelingshulp want het gaat hier zo slecht..

                  Dit systeem heeft zn langste tijd gehad. Er mag best verschil zijn, maar ik heb echt geen medelijden met miljonairs die terecht meer afdragen, ten gunste van anderen.

                  Arme VVD-ers toch.



                  Gr
                  B.

                  Comment


                    #84
                    Re: Het einde van de growshops.

                    Hoeveel mensen met een uitkering en allerlei toeslagen rijden er auto? Is een auto een eerste levensbehoefte?
                    En nogmaals, als de veelverdieners te zwaar worden belast dan vertrekken ze gewoon naar een land met lagere tarieven. En dat geldt ook voor vestigingen van buitenlandse ondernemingen.
                    In een Zwitsers canton loopt thans een wetsvoorstel om de belasting degressief te maken: met andere woorden boven een bepaalde schijf gaat het belastingtarief omlaag. Dat is een beter systeem om de algemene welvaart te vergroten dan wegnivelleren.
                    We hebben op te grote voet geleefd en doen dat nog steeds. We schreeuwen moord en brand als de lonen en de uitkeringen gedurende 1 of 2 jaar op de nullijn worden gezet. Het alternatief is Griekse toestanden: die krijgen de rekening gepresenterd van jaren op de pof leven. Daar is geen sprake van een nullijn, maar van kortingen op de uitkeringen en het minimum loon van zo'n 20 tot 30 %.
                    Stel dat er in Nederland niet wordt bezuinigd: thans betalen we op staatsleningen 3 % rente en dat rentebedrag bedraagt ruim 10 miljard euro. Als Nederland de triple A-status kwijtraakt en de rente loopt op tot 6 % dan betalen we 20 miljard aan rente. En moet dat dan ook maar weer bijgeleend worden?
                    Kortom, hogere belastingen leiden tot een lagere economische groei (en kaptitaalvlucht) en dus tot minder belastingopbrengsten. Kijk eens wat Griekenland, Ierland, Spanje, Portugal en Spanje is overkomen of nog gaat overkomen. Dat is het resultaat van langdurig op de pof leven.

                    Comment


                      #85
                      Re: Het einde van de growshops.

                      Er blijven wel steeds minder leuke landen om naar uit te wijken over, inderdaad.

                      Probleem is misschien dat dit allemaal te ingewikkeld is voor veel mensen.
                      Dat ze minder overhouden aan het eind van de maand kunnen ze nog wel bijhouden, maar als je over staatsleningen gaat praten en daar dan weer rente over en aan wie we dat dan precies schuldig zijn, dan zijn velen het pad al lang kwijt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #86
                        Re: Het einde van de growshops.

                        Als je niet de elementaire kennis over de materie bezit dan is het niet wijs om een standpunt in te nemen en nog onwijzer om dat standpunt uit te dragen. Maar ik zal het zo uitleggen dat een ieder het begrijpt: als je aan het eind van de maand niet uitkomt met je centen dan heeft het geen zin om de onbetaalde rekeningen in de brievenbus van de buurman te stoppen, want die betaalt ze toch niet, ongeacht zijn rijkdom. En als je dat net als de overheid op een of ander manier zou kunnen afdwingen, dan gaat de buurman verhuizen of emigreren. Die is namelijk niet bereid om schulden aan te zuiveren voor mensen die niet in staat zijn de tering naar de nering te zetten. Dus aan het eind van de maand zit je met een restschuld, want de buurman betaalt toch niet. Als je de maand daarop weer te kort komt dan loopt de schuld alleen maar op. Dus dan maar gaan kopen op afbetaling bij Wehkamp of Neckerman: dan heb je weliswaar spullen, maar je schuld loopt nog verder op. Voor je het weet zit je in de schuldsanering voor natuurlijke personen en mag je 3 jaar op een houtje bijten.
                        Een verstandig mens koopt nu eenmaal geen auto met geleend geld, maar gaat pas tot de aanschaf van 1 auto over als hij van eigen geld 2 auto's kan kopen. Een verstandig mens koopt geen rookwaar, drank of cannabis als hij/zij daardoor dingen die echt noodzakelijk zijn niet meer kan aanschaffen. Let wel, ik gun een ieder zijn genotmiddelen, mits hij die uit eigen zak betaalt en niet uit aanvullingen op zijn inkomen in de vorm van huur- of zorgtoeslag. Een mens met een beetje zelfrespect moet niet willen teren op andermans zak. Daarbij laat ik uiteraard de echte WAO-ers en Wajongers buiten schot. Alleen vraag ik me af, waarom in Duitsland met soortgelijke regelingen, procentueel gezien 80 % minder mensen beroep doen op zo'n uitkering. Zijn wij in Nederland zo veel zieker, zwakker en misselijker dan onze oosterburen of zijn de toelatingscriteria en de hoogte van de uitkeringen in ons land hier debet aan?

                        ---------- Post added at 20:12 ---------- Previous post was at 19:18 ----------

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Er blijven wel steeds minder leuke landen om naar uit te wijken over, inderdaad.

                        Probleem is misschien dat dit allemaal te ingewikkeld is voor veel mensen.
                        Dat ze minder overhouden aan het eind van de maand kunnen ze nog wel bijhouden, maar als je over staatsleningen gaat praten en daar dan weer rente over en aan wie we dat dan precies schuldig zijn, dan zijn velen het pad al lang kwijt.
                        Toch hebben die mensen stemrecht en mogen "meedenken en beslissen" over zaken waar ze geen flauw benul van hebben. Iemand die niet kan voetballen of hockeyen zal nooit mee mogen doen in het 1e elftal. De stemmen van mensen met een beperkt geestelijk bereik tellen echter in de politiek even zwaar als de stem van mensen die wel compos mentis zijn.
                        Ooit orakelde iemand op dit forum dat door toedoen van de Amerikaanse banken de wietteelt in Amerika verboden is geworden. De wiettelers zouden namelijk hun belastingschulden bij de overheid met wiet kunnen betalen. Omdat de banken hier niets aan zouden kunnen verdienen, zouden ze dat verbod bewerkstelligd hebben. Zo iemand mag net als andere grote mensen toch zijn stem uitbrengen, terwijl ik op grond van zijn uitlating toch moet constateren dat de beste man vermoedelijk een verstand heeft dat achter blijft bij dat van een garnaal.
                        Last edited by Xtreme; 12 April 2012, 20:19.

                        Comment


                          #87
                          Re: Het einde van de growshops.

                          Anyway het ging over verbod op growshops, maar dat was geen probleem volgens sommigen.
                          Nou ik vind al die regelnichterij de grootste lulkoek.

                          Over geldverslindende wietoorlog gesproken... Kunnen een hoop huurtoeslagen van worden betaald, of Hummers voor de VVD-ers, whatever. ;p

                          Maar ach zo hebben de uniformen weer werk en is de een zn dood de ander zn brood.

                          Wij redden ons wel, TL-etje hier, HPS-sje via omweg daar. Maar het principe deugt niet.

                          Overigens jammer dat de enige KPI waar ons 'blij zijn' aan wordt afgemeten de euro is. Armoe troef zou je bijna zeggen...

                          Laturrrr
                          B.

                          Comment


                            #88
                            Re: Het einde van de growshops.

                            Ik begrijp je manier van argumenteren niet goed Buizerd. Alle departementen krijgen jaarlijks een budget, waaruit alle kosten moeten worden voldaan. Dus als de politie met een budget moet uitkomen dan moeten daar de personele kosten van betaald worden. Het personeel -de politie dus- wordt vervolgens ingezet naar de prioriteitstellingen. Als ze zich met de opsporing van cannabis bezig houden, dan kunnen ze tegelijkerijd zich niet buigen over fietsendiefstallen. En of de agent zich nu met drugs of fietsen bezig houdt, zijn uurloon blijft het zelfde.
                            Dus de opsporing van drugs gaat ten koste van andere te onderzoeken zaken die blijven liggen, maar kost dus geen extra geld. Ik zie dus nergens een besparing die kan worden aangewend om huurtoeslagen toe te kennen.

                            Kun je aan de hand van een rekenmodel aangeven hoe volgens jou die besparing tot stand komt?
                            Last edited by Xtreme; 13 April 2012, 16:19.

                            Comment


                              #89
                              Re: Het einde van de growshops.

                              Daarnet op het nieuws op tv,: " Nederland werkt aan een wet om de verkoop van wietzaden te verbieden".
                              Eerst de smokepas, dan de growshops sluiten en uiteindelijk gedaan met gedogen, en zullen ze alles wat
                              met cannabis te maken heeft verbieden.

                              Comment


                                #90
                                Re: Het einde van de growshops.

                                Eerst zien dan geloven, de wietpas is er nog niet ondanks de introductie ervan....

                                Comment

                                Bezig...
                                X