Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

    Korting op 420shop
    Mensen dit jaar is het dan zo ver.

    ik heb besloten een heuze guerrilla kweek op te starten ergens in de bossen.
    eerst zullen de plantjes binnen starten en later met pot en al naar buiten of overplanten in de volle grond.

    ik heb gekozen voor een vijftal PowerPlanten (mannelijk en vrouwelijk gemixed)
    en een aantal vrouwelijke autoflowers te weten:
    2x sweet mazar
    2x blue berry
    2x big northern
    2x ak47
    2x amnesia
    2x santa maria

    de PP zaadjes heb ik gratis gekregen en deze zijn inmiddels aan het ontkiemen en zullen morgen geplaats worden in kweekbakjes. (welke ik nog moet aanschaffen even als de potgrond. beide verkrijgbaar bij de betere tuinwinkels lijkt mij?)
    binnenkort zal ik dan ook de autoflowers ontvangen en deze zullen dus hetzelfde proces door gaan. (ontkiemen>kweekbak>buiten)

    voor het ontkiemen heb ik de PP zaden gewoon in een glas water op kamertemperatuur gedaan. na 1 dag kwamen de eerste 2 al uit en hopelijk vandaag of morgen de andere 3.
    voor de autoflowers ben ik hetzelfde van plan maar dan in 6 verschillende glazen aangezien ik ze anders niet uit elkaar kan houden.

    ik wil de plantjes dus eerst binnen 'rustig' de tijd geven en ik kan ze dan ook mooi in de gaten houden.
    wanneer het weer het toe laat wil ik ze halverwege mei naar buiten verplaatsen. wat kan ik verwachten van mijn plantjes zo'n 2-3 weken na het plaatsen? (wellicht moeten/kunnen ze al eerder naar buiten.) omdat het mijn eerste kweek is gaat het me niet zo zeer om allerlei Ph waardes, verduisteren of maximale opbrengst.

    ik ben al lang blij als er wat leuke topjes af komen en het grootste gedeelte van de planten tot bloei komt.
    ik heb voor de autoflowers gekozen vanwege hun relatief korte levensduur en bloeitijd. en omdat ze klein blijven zijn ze ideaal voor een guerrilla kweek lijkt mij.
    misschien weet iemand hier wel wat ik kan verwachten per soort wat betreft de opbrengst en dergelijken.

    heb al verhalen gehoord van PP's in volle grond die zo'n 350 gram op brachten en wel 2.5 meter hoog waren.

    verder ben ik me er van bewust dat je met guerrilla kweken kans loopt om alles te verliezen. maar met goede spots (in de zon uit het zicht en het liefst goede grond) en voorbereiding (kippengaas, voorkweek, lichte extra voeding aan de bodem, koperdraad) hoop ik toch een heel end te komen. en deze zomer een lekker voorraadje te kunnen oogsten.

    ik zal proberen om hier regelmatig te posten met foto's en updates.

    Tips zijn uiteraard altijd welkom.
    als jullie nog vragen of onduidelijkheden hebben hoor ik het ook graag.

    Groet, Skaf




    #2
    Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

    Klinkt interessant, ben benieuwd naar het resultaat.
    Weet hier ook nog wel een leuk plekje dus is misschien een idee om volgend jaar ook een guerrilla te doen
    Succes iig en zal eens vaker komen kijken hoe het gaat

    Grzz
    ..:: Smoke Weed Everyday ::..

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

      Ik ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat. Het is ook meer een experimentje om te kijken hoe en wat.
      je zou volgens mij dit jaar al wel kunnen beginnen met je kweek. meeste planten kun je perfect plaatsen eind mei/ begin juni. als je besluit om dit jaar al te beginnen moet je het maar even laten weten, dan zal k je verslag ook in de gaten houden!

      Groet, Skaf

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

        Pas wel op met je net-ontkiemde zaadjes in gewone universele potgrond te steken, het kan namelijk zijn dat je zaadjes 'opbranden' vanwege het teveel aan voeding in de grond. Beter zet je ze eerst in kiem- en stekgrond (ook verkrijgbaar in de betere tuincentra).
        Voor de rest wens ik je veel succes. Ben benieuwd naar al je AF's

        Cheers

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

          toevallig zei vanmiddag iemand hetzelfde tegen me, heb ze vanmiddag in stekgrond gestoken. Zal binnenkort even de eerste foto's online gooien. Heb vanmiddag ook maar gelijk een kweekkasje van de intratuin gekocht voor in de vensterbank. Als iemand ervaring heeft met kweken in dit soort kasjes hoor ik het graag!

          Skaf

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

            Succes ik volg je

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

              Hier de eerste foto's:

              ipv 5 zijn het 7 PP zaadjes geworden, heb er nog 2 bij gekregen.

              IMG_0199.jpg
              hier de 7 kweekbakkies met 7 x PP
              IMG_0200.jpg
              deze had ik al eerder geplant en doet het erg goed zo te zien.
              3 dagen geleden ontkiemt en nu toch al een cm of 3-4.

              IMG_0196.jpg
              in de 'vensterbank kas'

              volgende week hoop ik de autoflower soorten te ontvangen. Wanneer ik tijd heb (moet de gehele week werken) zal ik die dan ook volgende week ontkiemen en planten.
              mocht dit niet lukken dan zullen ze in het weekend daarna de grond in gaan.

              nog even een vraagje: deze hele week werk ik in de omgeving van Doetinchem en ben ik dus niet bij mijn stekjes, kan het erg veel kwaad als ze geen water krijgen van maandag tm vrijdag? dus zondag nog en volgende week zaterdag dan weer.

              en is er misschien een manier om dit probleem op te lossen? iemand anders water laten geven is geen optie. wellicht iets van een home made druppelaar?

              nouja we zijn in ieder geval van start!

              Skaf

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                Het lijkt me wel een groot probleem om ze zo lang zonder water te laten, helemaal omdat ze nog zo klein zijn, je kan even google voor een druppelaar ofzo

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                  Denk dat dit wel werkt als je een week weg bent, alleen voeding geven gaat misschien een beetje lastig worden http://www.blumat.nl/page/210815_kam...ter-geven.aspx
                  ..:: Smoke Weed Everyday ::..

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                    de stekkies hebben de 'droge periode' overleefd! ze stonden er een beetje sprieterig bij en een beetje slapjes, maar na een dagje waren ze alweer bij getrokken gelukkig. baal er wel van dat er slechts 2 zaden zijn uitgekomen van de 7... de autoflower soortjes liggen sinds gisteren te ontkiemen en deze zal ik vanavond of morgen ook maar gaan planten. en dan nog even wachten tot de hollandse zomer van start gaat want met dit weer durf ik het toch nog niet helemaal aan.. foto's volgen nog!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                      Mooi!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                        zo, maar weer eens tijd voor wat foto's.

                        van de autoflower soortjes zijn er nu 6 omhoog gekomen.
                        2x AK47
                        2x SantaMaria
                        2x BlueBerry

                        ook staan er nog 2 pp stekkies leuk bij.

                        Dit was na ongeveer 1,5 week
                        IMG_0225.jpg

                        zo staan ze er nu bij.
                        IMG_0268.jpg

                        hopelijk schieten de autoflowers redelijk vlot de lucht in.
                        wellicht heb ik na dit weekend al wel wat leuke foto's, k zal deze dan zsm online gooien.

                        Groet Skaf

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                          Verpotten en naar buiten ermee! Ze zijn hard aan het strekken kerel
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                            Naar buiten!

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag 2012 PP en Autoflower mixje

                              Maar weer eens een update, vooral veel foto's.

                              De PP's zijn inmiddels verpot en staan er mooi bij. 1 vd 2 ruikt alleen al erg sterk naar wiet en de andere niet.. is dit wellicht een vroeg teken van het geslacht vd plant?

                              ook de autoflowertjes staan er inmiddels mooi bij.

                              maar ik laat de foto's wel voor zichzelf spreken...

                              IMG_0318.jpgIMG_0315.jpgIMG_0318.jpgIMG_0319.jpgIMG_0320.jpgIMG_0322.jpgIMG_0324.jpgIMG_0334.jpg




                              de autoflower soortjes 2x SM 1x AK47 2x BlueBerry

                              IMG_0325.jpgIMG_0326.jpgIMG_0327.jpgIMG_0328.jpgIMG_0329.jpgIMG_0330.jpg



                              deze week gaan ze naar buiten, kunnen ze eindelijk volop genieten van de hollandse zomer!

                              Greetz Skaf.
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X