Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

jonge zaailingen wat is er mis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    jonge zaailingen wat is er mis?

    Korting op 420shop
    Na voorgaande jaren met stekken te hebben gewerkt, wou ik het dit jaar met zaadjes proberen.
    Heb 4 zaadjes van Spliff seeds Gold fast bud outdoor gekocht voor mijn buitenkweek.
    Het ontkiemen van de zaadjes heb ik in jiffys gedaan, in een propogator met een constante temperatuur van 24 graden. Lv van 82% en 2 tl van 55watt.
    Na 3 dagen staken alle kopjes boven. Na 9 dagen waren ze goed doorgeworteld en heb ik ze verplaatst in zaai en stekgrond in potjes van 7x7cm. De lamp op circa 50cm vanaf de propogator.
    Inmiddels is het 14 dagen geleden dat ik de zaadjes geplant heb en vertonen ze slechte blaadjes.
    PH is iets te hoog 6,7. Lv is 78%. Temp 24graden. Krijgen gewoon kraanwater, is volgens mij nog te vroeg om voeding te geven.

    Kan iemand mij advies geven, zodat de plantjes er bovenop komen. Alvast bedankt2012-04-30 12.54.03.jpg2012-04-30 12.54.15.jpg2012-04-30 12.54.22.jpg2012-04-30 12.54.33.jpg2012-04-30 12.54.41.jpg

    #2
    Re: jonge zaailingen wat is er mis?

    Als het echt zaai en stekgrond is, bevat het nauwelijks voeding. Lijkt op een N tekort.

    Comment


      #3
      Re: jonge zaailingen wat is er mis?

      Hmm ziet me eerder langdurig overwaterd uit. Bij een N tekort zou het blad in zijn geheel egalig geel worden.

      Comment


        #4
        Re: jonge zaailingen wat is er mis?

        Het is echte zaai en stekgrond gekocht bij growshop niet bij land en tuinbouw. Overwaterd zou misschien kunnen, ze krijgen iedere dag 25 ml water is dit tveel dan?

        Comment


          #5
          Re: jonge zaailingen wat is er mis?

          Drinken ze zoveel dan ?
          Til de potjes eens op, als ze licht aanvoelen pas wateren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: jonge zaailingen wat is er mis?

            Is 25ml per dag echt veel te veel dan? Hoeveel zou ik dan moeten geven volgens jullie? De potjes voelen niet echt zwaar aan.

            Comment


              #7
              Re: jonge zaailingen wat is er mis?

              Potje op tillen en als het wat zwaarder aan voel heeft je plant genoeg je voel dus als het heel licht is dan heeft je plant dorst
              Planten drinken niet elke dag 25 ml dat verschil elke dag weer
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                Dank julliewel voor de reacties. Ik zal er de volgende x beter op letten. GR

                Comment


                  #9
                  Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                  Die verbranding enzovoorts, komt dat echt door teveel water? Nog nooit meegemaakt. Binnen komt teveel water bij mij dan ook niet voor. Maar buiten heb ik het wel eens gezien. Maar zie dan geen verbranding edoch wel verbleking en vergeling.

                  Met zoveel in water in arme grond krijgen de planten in ieder geval bijna geen voeding binnen. Voedingstekort door waterblokkade?

                  Comment


                    #10
                    Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                    Buiten planten hebben een veel groter worteloppervlak en een rijk bodemleven, binnen niet.
                    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                    Comment


                      #11
                      Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                      Kwatsch, buitenplant die in een slecht gedraineerde pot staat en regen in zn nek krijgt.....
                      Je kan geweldig bodemleven en groot worteloppervlak hebben, als dat vol water staat heb je er weinig aan vriend.

                      Comment


                        #12
                        Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                        ik heb hetzelfde probleem!

                        Comment


                          #13
                          Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                          Buizerd heeft gelijk ,dit komt niet door te veel water dan worden de bladeren egaler geel
                          Het is een te kort en of dat door ph is of anders ?
                          Hou je de deksel op die prop ? Zaailingen hebben niet zo'n hoge LV nodig
                          Fantilator direkt op je planten ?

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                            Buitenkweek doe je buiten, weg met die lampen, pH, lv, prop e.d.
                            Naar buiten met dat spul....kan best!

                            Comment


                              #15
                              Re: jonge zaailingen wat is er mis?

                              De kap van de propegator heb ik er in het begin af en toe af gehaald voor verse lucht, sinds 2 dagen helemaal geen kap meer erop. Ventilator heb ik vandaag erbij gezet. Krijgen sinds 2 dagen wortelstimulator van canna, nu gaat het stukken beter. Denk dat het tekort aan voeding is geweest en iets te veel water. Voor ze nu al buiten neer te zetten vind ik het persoonlijk te vroeg voor, omdat ze nog niet goed genoeg geworteld zijn. Ze komen in een bos te staan.

                              Comment

                              Bezig...
                              X