Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

vliegjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vliegjes

    Korting op 420shop
    Hey, heeft iemand enig idee wat deze vliegjes kunnen zijn?
    Ik trof er enkele aan in de kamer. Ik had al gelezen over varenrouwmug. Daarom ben ik wat gaan graven in de aarde, zon 7 cm diep maar ik heb voorlopig geen vreemde dingen gezien die leken op maden of cocons. Er liep zo'n vliegje op de bovenkant van de aarde :/
    Vroeger stonden mijn bakken bier wel in die kamer, en ik weet dat zulke vliegjes vaak voorkomen rond lege flesjes. Ik weet niet of dit dezelfde vliegjes zijn.
    Ik heb er 1tje platgespoten met water, zodat ik er een foto van kon trekken. Met een geplet vliegje kan ik niet veel aanvangen





    Duidelijkere foto's kon ik er niet meer van nemen.
    Greetzz

    #2
    Geen idee wat voor vliegje het kan zijn. Heb zelf in mijn tent ook een paar kleine snelle zwarte vliegjes maar doen bij mij niet echt kwaad. Niets in mijn aarde en niets op of aan de bladeren in ieder geval. Het enige is dat ze soms op een topje blijven plakken of verzuipen in het water van mijn mistmaker. Volgens mij komen ze op ruimtes af met een wat hogere luchtvochtigheid. Hang een paar van die gele plakstrips in die kamer zou ik zeggen.

    Greetz!

    Comment


      #3
      Volgens mij zijn het fruitvliegjes, je kan doen wat ijscoman zegt over die gele plakstrips hangen.

      Grtz

      Comment


        #4
        thx, ik zal er straks wat halen
        De grond zal ik wel nog regelmatig wat controleren, je weet maar nooit.

        ***edit***

        zo, de gele plakstrips hangen er 5 zal wel volstaan denk ik
        Last edited by Painkiller; 29 October 2008, 16:29.
        Greetzz

        Comment


          #5
          De kleine,snelle,zwarte vliegjes zullen fruitvliegjes zijn.Die op de foto lijkt me meer een kleine mug Je kan ook zo een elektrische vliegenvang lamp in de buurt zetten,ze zullen dan eerder naar de lamp gaan ipv in je kast en je kan nog eens lachen als je een vlieg gegrilled hoort worden.

          Comment


            #6
            lol. Ik weet niet van waar ze komen, of wat het zijn. Maar ze blijken daar toch goed te kweken ^^ Was ik gisteren zo wat alles aan het bekijken kwam ik er plots meer tegen :o
            Ik dacht, ik leg nog wat gele strips. Dat was gisterenavond rond 10 uur. het is nu 6:45 en er hangen er nu 11 van die dingen in 1 strip o.O
            Nuja, dat zijn er weer 11 minder op mijn planten he
            Greetzz

            Comment


              #7
              That's a fact Wat je misschien ook eens kan proberen is je kast eens uitkuisen met dettol,dit dood alle bacterieen.Nadat ik mijn planten eens per ongeluk had besproeid met een mengsel van dettol en water was ik toch wel een beetje in paniek en ben ik hier op onderzoek gegaan.Nu wist iemand mij te zeggen dat er ook kwekers zijn die dit doen om van vervelende beestjes en bladproblemen af te geraken,het zou geen effect hebben op de plant (bij mij toch niet).Check deze anders even http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...iek-t2447.html Maar nu ook niet alle dagen je planten gaan besproeien met dit goedje he Vraag anders nog een beetje rond over dettol en planten Peace Out
              Last edited by StevOOOhh; 25 November 2008, 10:10.

              Comment


                #8
                fruitflieg of varenrouwmug

                Ik begin toch te vrezen voor varenrouwmug. De "vliegjes" komen almaar groter in aantal. Ik zou ergens een vergrootglas moeten vinden om de vleugels te bekijken. Er zitten er al heel veel op mijn gele strips.
                Als ik zo wat foto's bekijk op het internet ziet een fruitvlieg er eerder bruinachtig van kleur uit, en een varenrouwmug eerder zwart. Het zijn dus allemaal zwarte vliegjes-mugjes hier.

                Ik zie ook het volgende op de vleugels, waardoor ik haast zeker ben dat het die mug is. (foto niet hier genomen, wegens niet scherp genoeg om vleugeltekening te zien)



                Weet iemand een geschikt bestrijdingsmiddel voor deze creaturen. Ik wil nl niet dat mijn wortels worden opgegeten door zulke maden. Ik wil ervan af voordat het te laat is
                Greetzz

                Comment


                  #9
                  plant je plantjes anders over naar andere potten kan je zien of er wat in de aarde zit bv: made...

                  Grtz Reub

                  Comment


                    #10
                    Ik heb ze 4 dagen geleden pas overgepot Toen was mij niet direct iets opgevallen. Ik was enkele weekjes terug al eens in de aarde gaan graven toen ik ze voor het eerst zag. De gele strips deden hun werk goed, doen ze het nu nog beter. Ik heb er in 1 dag evenveel gevangen als in 2 weken
                    Ik heb trouwens nog de zak met afvalaarde, zal daar ook eens in neuzen ^^
                    Greetzz

                    Comment


                      #11
                      veel geluk
                      ik ga het wel ff volgen

                      Grtz Reub

                      Comment


                        #12
                        Enkele dagen terug heb ik gesproeid met Pyrethro-Pur. Dit heeft redelijk gewerkt aangezien er heel wat mugjes her en der verpreid liggen op de grond Iemand stelde mij voor om dit in het water meegegeven, maar dat heb ik dus niet gedaan aangezien ik nematoden besteld heb. Die zouden waarschijnlijk ook sterven.
                        Ik heb nematodes speciaal tegen varenrouwmuggen besteld, en normaal gezien komen die morgen aan Het heeft wat lang geduurd, maar ze moesten die zelf ook nog bestellen omdat je ze niet kunt bewaren.

                        ***EDIT***

                        Ik heb ze dus ontvangen. Ze zijn met zn 5 miljoenen

                        Ik ga hier de handleiding overtypen, is altijd interessant

                        Varenrouwmug, Biologische bestrijding met NematodenToepassingsvoorwaarden en voorzorgsmaatregelenBewaringVerpakkingBereiding en toepassing

                        1. Voorbereiding van de te behandelen oppervlakte:
                        De nematoden zijn maar effectief, indien zij in de grond kunnen dringen. Boomschors of andere obstakels die dit verhinderen, dienen eerst verwijderd te worden.

                        2. Bereiding van het concetraat:
                        Controle

                        De Steinernema-System-nematoden dringen via natuurlijke lichaamsopeningen de larven van de varenrouwmug binnen. Eeen specifieke bacterie komt vrij en veroorzaakt de dood van de varenrouwmuglarve. De nematoden vermenigvuldigen zich in de dode larve. Bij ontbinding van de larve verlaten de nematoden de gastheer en gaan op zoek naar een nieuwe prooi.
                        Last edited by Painkiller; 3 December 2008, 17:37. Reden: product ontvangen
                        Greetzz

                        Comment

                        Bezig...
                        X