Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over 12/12 methode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over 12/12 methode

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb 23 dagen geleden 12 Double Fun zaden in zaai- en stekgrond onder TL gezet met de klok op 12/12.
    Na 3 dagen waren ze allemaal opgekomen.
    Intussen zijn de plantjes bijna 3 weken oud en ze zijn ongeveer 7 centimeter hoog. Ongeveer de helft is aan de vierde internode bezig, de andere helft aan de vijfde.

    Deze methode is helemaal nieuw voor mij en ik ben behoorlijk onzeker.
    Wanneer zou ik redelijkerwijs mogen verwachten dat ze hun geslacht tonen? In mijn ogen zijn het eigenlijk nog maar baby'tjes. Kunnen ze dan toch al geslacht tonen?
    En is dat dan de voorbloei of meteen de echte bloei al?

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.
    Irman
    Attached Files

    #2
    Re: Vraagje over 12/12 methode

    Hoi Irman,

    De plantjes zien er gezond uit, het gaat nu niet zo lang meer duren eer je balletjes ziet gaan groeien, dat zijn dan de mannetjes.
    Als er geen balletjes groeien zijn het vrouwtjes. Zodra je daar dan de witte haartjes ziet is de bloei begonnen. Als je ook de No Mercy voeding gebruikt kunnen ze uitgroeien tot mooie cola's.

    Gaat goed, niet onzeker zijn.

    Comment


      #3
      Re: Vraagje over 12/12 methode

      Dankjewel, Weedje.

      Ik heb de eerste 2 weken alleen af en toe wat wortelstimulator gegeven en verder alleen regenwater.
      Ik heb nog Canna Flores staan voor de bloei.
      Ik wil niet dat ze te groot worden, is het dan verantwoord om de groeivoeding over te slaan of doe ik de plantjes dan tekort?
      Zodra ik het geslacht weet gaan de vrouwtjes in grotere potten en onder de bloeilamp.

      Irman

      Comment


        #4
        Re: Vraagje over 12/12 methode

        Gelijk op 12/12 heb ik 3 weken na het zaaien alle mannen er meestal al wel uit.
        Dus je zou nu met goed kijken al balletjes of hier en daar een bloemetje moeten kunnen zien.

        Zal niet lang meer duren in ieder geval.

        Gr,
        B.

        Comment


          #5
          Re: Vraagje over 12/12 methode

          meestal zie je het ook vanaf de 4e node beginnen, ze zijn/waren bezig met aanmaak
          4e en 5e node. waarschijnlijk nog 1 a 2 nodes wachten dan zal ze ook verder willen
          met haar leven en dus bloeibeginsel aanmaken.

          ze moet (ook al heeft ze 12/12 haar hele leven gehad) hoe dan ook een geslachtsleeftijd
          bereiken. Net als autoflowers. Deze leeftijd word bepaald door hormoon balans en nutrienten spiegel.
          dus beetje gedult. de bloemen komen als ze komen

          succes.

          Comment


            #6
            Re: Vraagje over 12/12 methode

            hey irman,
            je kan je plantje'(s) altijd toppen om ze klein te houden.
            en uw voeding blijven gebruiken naar gewoonte.

            Comment


              #7
              Re: Vraagje over 12/12 methode

              Yes!!

              De eerste tekenen zijn er. In de bovenste oksels begint zich wat te ontwikkelen.
              Bij eentje heb ik in ieder geval het sterke vermoeden dat het een man is, want er groeit ook iets aan de zijkant van het stammetje en niet alleen in de oksels. Ook de bladzetting in de top lijkt anders dan bij de meeste andere plantjes, iets wolliger, of hoe moet ik dat zeggen?

              Qua timing zit het goed. Als deze week de Lowryders naar buiten gaan, of voorlopig in de kas als het zo frisjes blijft, kunnen de Double Fun vrouwtjes meteen op de opengevallen plaatsen onder de bloeilamp.

              Groetjes,
              Irman

              Comment


                #8
                Re: Vraagje over 12/12 methode

                Ziet er mooi uit

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagje over 12/12 methode

                    Je kan de zaden toch altijd bewaren en dan weer opnieuw proberen te kweken Iedereen maakt veel fouten de eerste keer
                    Dit jaar is ook mijn eerste keer, en ik moet zoeken naar me wietplantjes dus haha

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagje over 12/12 methode

                      Het heeft niet veel zin om zaden te bewaren waarvan je al bij voorbaat weet dat de helft herma is. Dat is alleen maar frustrerend denk ik. En ik heb ook zeker niet de intentie om feminized zaad te kweken

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraagje over 12/12 methode

                        Zelfweten natuurlijk, ik had ze bewaart ^^

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraagje over 12/12 methode

                          Hoi,

                          Ik wil jullie eerst verzekeren dat ik broodnuchter ben en ook niets anders "gebruikt" heb, maar toch lijkt het alsof ik hallucinaties heb. Ik zie spoken, of ballen of bananen of zaadjes. Ik weet echt niet meer wat ik zie of wat ik er van moet denken.

                          Een week of vier geleden wist ik 99% zeker dat ik 5 Lowryder #1 vrouwtjes had. Vanmiddag dacht ik 1 late herma te detecteren en een paar zaadjes links en rechts.

                          Tegen dat het begon te schemeren zette ik de planten weer binnen en bekeek ze nog eens goed. Opeens zag ik dat er aan alle vijf de planten "dingen" zaten die ik nog niet eerder gezien had en ik houd ze toch normaal gesproken redelijk nauwkeurig in de gaten, vaak zelfs met een loepje.

                          Ik heb intussen uren zitten zoeken op het internet naar mogelijk vergelijkbare gevallen. Het ene moment lees ik dat er banaantjes kunnen komen als wanhoopsdaad van een vrouwtje om toch nog te proberen zich voort te planten. Het andere moment lees ik dat bij sommige soorten wietplanten er spontaan een minimale zaadontwikkeling kan ontstaan. Dan weer dat een vrouw in een laat stadium kan besluiten toch nog herma te worden onder invloed van genetica of stress. Allemaal verklaringen die me logisch lijken, maar wat het nou precies is wat hier in mijn eigen kastje gebeurt, blijft voor mij een raadsel.......

                          Als morgen de lichten weer aan zijn, zal ik eens proberen wat foto's te maken in makro-mode. Er zijn vermoedelijk wel forumleden die dan een vermoeden zullen hebben van wat er aan de hand kan zijn.

                          Groetjes,
                          Irman

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraagje over 12/12 methode

                            Mijn fotografeerkunsten zijn niet zo geweldig (net zomin eigenlijk als mijn wietkweekkunsten ), maar misschien ziet iemand genoeg om mij te kunnen verpletteren met het bericht dat mijn dames allemaal hermafrodieten zijn geworden en een geweldige orgie hebben gehad waarbij ze elkaar en zichzelf bevrucht hebben?

                            Ze hebben allemaal toppen, allemaal iets wat op zaad lijkt, iets wat op banaantjes lijkt en iets wat op een balletje lijkt met een witte of bruine draad eruit stekend ........
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraagje over 12/12 methode

                              Don't ask, Just Monty zou cplifje dan zeggen ....

                              Comment

                              Bezig...
                              X