Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 vragen over mijn plantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 vragen over mijn plantjes

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal (alweer)

    Ik heb 2 plantjes buiten staan en afgelopen zondag overgepoot in grotere potten. Hier veel potgrond in gedaan en beetje stek en zaaigrond, erna een hele gietemmer water verspreid in allebei de potten gedaan en merk nu dat de blaadjes zijn gaan hangen. zie:

    hangend.jpg
    Volgende vraag is dat er kleine zwarte vliegjes op zitten aan de onderkant van de bladeren. Kan dit kwaad? zo ja wat kan ik er tegen doen? Ook heb ik op een aantal bladeren de volgende symptonen (zie foto). Donkere stipjes, kan dit door de zon of teveel water? ze hebben afgelopen par dagen volop in de zon gestaan..
    bladprobleem.jpg
    Ook heb ik als ik van boven op kijk is het in het midden bruin.. is dit normaal of kan dit ook misschien komen door teveel water/zon? allebei de plantjes hebben dit..

    toprot.jpg

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: 2 vragen over mijn plantjes

    de plant op foto 1 heeft wat last van het overpotten,geef haar ook eens flink water langs de stam en vernevel water over t blad.
    de wortels moeten nu ff settelen,morgen staat ze wss alweer fier rechtop.

    Comment


      #3
      Re: 2 vragen over mijn plantjes

      Plant moet even wennen aan het overpotten, geef het een nachtje en dan is alles weer oke! Heb je ook duidelijk foto van de beestjes?

      Comment


        #4
        Re: 2 vragen over mijn plantjes

        die hangende blaadjes komt waarschijnlijk doordat het donker is, als ik het goed zie is het donker op de foto's en dan gaan de planten slapen,
        ik kijk nu net ff naar buiten en die van mij hangen nu ook een beetje(ze slapen) morgen als ze weer ff in de zon staan zal je het ware probleem zien ,als dat er uberhaubt wel is.
        succes

        Comment


          #5
          Re: 2 vragen over mijn plantjes

          Bedankt voor de informatie allemaal!

          De foto's waren niet geknipt in het duister maar rond 8 uur s'avonds. Maar geen water gegeven aangezien ze (denk ik) teveel hebben gehad.

          Net weer gekeken (rond 11:00) en het plantje is volgens mij al wat rechter gaan staan . zie:
          Hangend volegnde dag1.jpg

          Ook de "vliegjes" zijn weg, zag wel een spinnenweb dus denk dat er een spinnetje lekker heeft liggen smullen op m'n dames

          Het bladprobleem is er nog wel,, of wel. Het zijn puntjes op de bladeren. Denk dat dit komt omdat met het overpoten (zondagmiddag in de zon) meteen water heb gegeven en de druppels er niet vanaf heb geveegd, zullen wel verbrandplekjes ofzo zijn.

          Comment

          Bezig...
          X