Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische guerilla beginner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Belgische guerilla beginner

    Oorspronkelijk geplaatst door shiningsilverhaze View Post
    Hey leuk dat je ook gaat proberen met growen , ik ben trouwens ook een belg en ben vrij actief op dit forum , als je het stengeltje heb afgebroken van het zaadje en het was nog klein gaat het zeker en vast dood ik heb dat voorval ook paar weken geleden gehad en had het geprobeert maarna een week was die nog geen mm meer gegroeit dus zou er niet echtop hopen , beter zo , als je jou zaadjes hebt kan je beter in de aveve voor 6 euro of 5 euro zaai en stekgrond halen , die doe je in potjes en als de grond er in zit neem je jou pink als je die hebt ik hoop het wel en je duwt een halve cm in het potje dan leg je dat zaadje in dat kuiltje beetje met je vinger van de oppervlakte wat aarde nemen en over het kuiltje doen dat dit toch wel goed bedekt is beetje aandrukken niet te hard zodat er nog lucht in je grond zit , en dan neem je water en giet het in het midden van je potje zeer rustig dat je zaadje niet naar boven komt ook niet te veel water geven , en dan afwachten ontkiemen kan best wel lang duren heb hier zaadjes gehad die op 2 dagen al blaadjes hadden , heb ook al zaadjes gehad die na 12 dagen pas begonnen ontkiemen ,dus kan vrij verschillend zijn ik weet dat ik best wel wat laat ben met die informatie ik hoop dat je er wat aan hebt voor je volgende kweek , vergeet vooral geen slakkenkorrels te kopen en een soort van kippengaas rond je plantje te zetten als je die op de guerilla spot zet kan snel opgegeten worden door konijnen en andere dieren , ook kan je best de slakken korrels in een circel strooien juist tegen je kippengaas niet te dicht bij de steel want die slakkenkorrels lokken slakken en er zou er altijd 1 tussen de korrels door kunnen gaan zonder een slakkenkorrel op te eten en die zal jou plantjes dan vast en zeker lekker vinden
    Maar veel suc6 met je kweek ik zal af en toe eens een kijkje komen nemen , zorg ook voor een paar fotos als je die optie hebt groetjes shining
    Het lastige is dat ik mijn zaadjes al in gewone potgrond heb geplant, maar kan ik ze nog steeds overplanten in zaai en stekgrond? die slakkenkorrels ga ik zeker halen zijn deze ook te koop in de aveve? ik zal eens foto's nemen van mijn spots en ik zou liefst zo snel mogelijk mijn zaadjes overplanten in volle grond, gaat dit?
    Maar er is nog geen stengeltje boven de grond.

    Comment


      #17
      Re: Belgische guerilla beginner

      Ik heb goed nieuws, 1. Ik was totaal vergeten dat een van mijn vrienden ervaring heeft met guerilla groeien en 1 van mijn zaadjes is al met een steeltje boven gekomen, ik ga waarschijnlijk morgen er een foto van uploaden want ik zit momenteel op mijn ipod touch.

      Comment


        #18
        Re: Belgische guerilla beginner

        Ik ga bijna mijn planten in volle grond planten, maar om terug te komen op de slakkenkorrels een vriend van mij heeft vloeibaar slakkengif een soort van zout dat vast wordt als je het op de grond doet en als de slakken er over kruipen sterven ze is dit een goed alternatief?

        Comment


          #19
          Re: Belgische guerilla beginner

          nou weet niet man , ik ken die vloeistoffen niet ik denk dat er vooral in die vloeistoffen stroep zit en dat bodemschimmels kan veroorzaken , weet niet zo een slakkenkorrels daar mag het op stormen dat gaat niet zomaar weg gewoon om de 3 weekjes bijstrooien en der komt geen slak aan , ik heb 1 kilo kunnen kopen van die korels voor 15 euro in de tuincentra grtz

          Comment


            #20
            Re: Belgische guerilla beginner

            Heb net mijn plantjes in de volle grond gaan zette ik heb uiteindelijk toch maar van dat vloeibaar slakkenmiddel gebruikt en een bierval gezet ik ga ook nog wat knoflook leggen en ik ga ook zowiezo nog gewone slakkenkorrels halen maar had gewoon geen zin en tijd op het moment hier volgen wat foto's (sorry dat ze zo wazig zijn)IMG_0418.JPGIMG_0420.JPG

            Comment


              #21
              Re: Belgische guerilla beginner

              De plantjes staan wel dicht op elkaar. Als je met regulier zaad werkt kan die voor problemen zorgen, als een van je plantjes een mannetje is
              Eerste guerillakweek Royal dane

              Comment


                #22
                Re: Belgische guerilla beginner

                Ja ik weet het maar dat komt omdat ik ze heb voorgegroeid in 1 pot en ik zag pas na een week dat dat niet slim was :p maar als er een mannetje tussen zit bam direct ga ik hem afmaken :p

                Comment


                  #23
                  Re: Belgische guerilla beginner

                  WTF mijn plantjes zijn magisch verdwenen! mijn slakkenval werkte zeer goed, er zaten 7 slakken ofzo in, maar mijn planten zijn gewoon weg zonder enig spoor of de grond lag er ook niet anders bij ofzo?!!IMG_0421.JPG

                  Comment


                    #24
                    Re: Belgische guerilla beginner

                    Lol
                    Sorry..

                    Opgegeten? Misschien staat er nog een heel klein steeltje?

                    Comment


                      #25
                      Re: Belgische guerilla beginner

                      volgende keer best een omheininkje maken zodat konijn en zo niet aan de plant kunnen
                      Eerste guerillakweek Royal dane

                      Comment


                        #26
                        Re: Belgische guerilla beginner

                        Jep van fouten leer je maar geen steeltje er is gewoon niets meer

                        Comment

                        Bezig...
                        X