Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische guerilla beginner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgische guerilla beginner

    Korting op 420shop
    Hey,
    Ik ga beginnen met het guerilla groeien, ik heb al 9 random zaden en ik ben ze nu op het moment aan het ontkiemen.
    Enkel zit ik nog met wat vragen waar ik nergens echt een duidelijk antwoord op vind.
    Eens mijn zaden ontkiemt zijn kan ik ze in 1 keer in de grond steken of eerst voorgroeien (voorgroeien bedoel ik in een pot op mijn terras).
    ik kan geen speciale potgrond in een smartshop gaan halen en wil het graag low budget houden is dit mogelijk?
    En ik hoor altijd maar over slakkenkorrels, maar wat is dit juist en waar vind in deze.
    Morgen of overmorgen ga ik spots zoeken en zal ik de foto's uploaden.

    Peace

    #2
    Re: Belgische guerilla beginner

    - voorgroeien maakt je planten sterker zodat ze straks beter aan de start verschijnen voor het wilde guerillaleven. Doen dus als je er de mogelijkheid voor hebt. Zonder kan ook, maar betekend meer uitval.
    - lowbudget ? ja. Grond ergens uit een tuin scheppen, korrelmest mee in het plantgat op locatie, stevig water geven na poten en dan maar duimen
    - slakkenkorrels > plant in ouwe pot waar je de bodem uit haalt poten op locatie, zodat randje van zeg 5-10 cm boven de grond uitkomt. Randen dik insmeren met vaseline. Maar kan ook zonder (dan je totale aantal guerillaplanten wat omhoog ivm onvermijdelijke uitval)
    - geen foto's plaatsen van spots, daar komt alleen maar ongedierte op af
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Belgische guerilla beginner

      Voorgroeien moet dat dan onder lampen of is het ook goed om ze overdag buiten te zetten en 's nachts binnen (indien nodig)

      Comment


        #4
        Re: Belgische guerilla beginner

        lekker buiten, dat heet afharden
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Belgische guerilla beginner

          Bedankt voor de hulp tot nu toe!
          Ik zal de komende dagen wat updates geven hoe het met mijn plantjes gaat
          Moet ik dan ook gewoon aarde pakken als ik ze buiten groei?
          Last edited by Soovlas; 31 May 2012, 23:11.

          Comment


            #6
            Re: Belgische guerilla beginner

            werkt stukken beter dan gewapend beton ja

            doe gek, gooi er een handje van die grappige bruine hydrokorrels in mocht je die toevallig op je werk tegenkomen. Komen mooi vast te zitten in de kluit, en zorgen zo voor een beetje extra vasthoudendheid mbt water. Hoeft niet trouwens, wiet is namelijk prima in staat zelf te overleven
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Belgische guerilla beginner

              Ik heb net potgrond, mest voor alle soorten dennen en gazonkalk gevonden in mijn garage toen ik het gras maaide.
              Mag ik gewone potgrond gebruiken en is de mest en gazonkalk handig? Op de verpakking van de gazonkalk stond dat het Ph + was .

              Comment


                #8
                Re: Belgische guerilla beginner

                Op het begin is het handig als er niet zo veel voeding in de grond zit, maar het kan wel gewoon lijkt me

                Succes in iedergeval ik doe zelf ook guerilla growen, dus ik ga je ook proberen te helpen!

                Comment


                  #9
                  Re: Belgische guerilla beginner

                  Bedankt ik heb nog een vraagje ik heb dus 9 zaden maar op het moment zijn er maar 4 van de 9 goed aan het ontkiemen is dit normaal en is er manier dat ze wel ontkiemen ?

                  Comment


                    #10
                    Re: Belgische guerilla beginner

                    1 heee k zou als k jou was zaai en stek grond kopen is gewoon overal tekoop en ook niet echt duuur dit voor het begin om voor te groeien.

                    2graaf gaten op je gevonden plek vul deze met zakken aarde.

                    3 laat je plantjes een week of 2 voorgroeien.

                    4 je kan je zaden ontkiemen in 1/3 waterstofperoxide 2/3 water vooor lastig ontkiembare zaden binnen 24 uur zijn ze goed gekiemt

                    hopelijk kun je hierr wat mee

                    groeten

                    Comment


                      #11
                      Re: Belgische guerilla beginner

                      Het is op het moment slecht weer 10 graden en regen maar 4 zaadjes zijn al goed ontkiemt mag ik dan al voorgroeien of best wachten?dinsdag word het hier wel warmer maar nog altijd regen.

                      ---------- Post added at 14:57 ---------- Previous post was at 14:53 ----------

                      Oorspronkelijk geplaatst door supersilverhaze View Post
                      1 heee k zou als k jou was zaai en stek grond kopen is gewoon overal tekoop en ook niet echt duuur dit voor het begin om voor te groeien.

                      2graaf gaten op je gevonden plek vul deze met zakken aarde.

                      3 laat je plantjes een week of 2 voorgroeien.

                      4 je kan je zaden ontkiemen in 1/3 waterstofperoxide 2/3 water vooor lastig ontkiembare zaden binnen 24 uur zijn ze goed gekiemt

                      hopelijk kun je hierr wat mee

                      groeten
                      Waar kan ik waterstofperoxide halen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Belgische guerilla beginner

                        gewoon bij de drogist voor 1,5 euro.

                        Comment


                          #13
                          Re: Belgische guerilla beginner

                          Ik heb net mijn eerste 2 zaadjes geplant die al goed ontkiemt waren.
                          Ik heb wel perongeluk van 1 zaadje 1 van de 2 'schillen' afgebroken maar zaadjes zag er nog redelijk in orde uit, kan dit voor een probleem zorgen?

                          Comment


                            #14
                            Re: Belgische guerilla beginner

                            Heb net 2 perfecte moeilijk te bereiken spots gevonden en in ga ze ook allebij gebruiken

                            Comment


                              #15
                              Re: Belgische guerilla beginner

                              Hey leuk dat je ook gaat proberen met growen , ik ben trouwens ook een belg en ben vrij actief op dit forum , als je het stengeltje heb afgebroken van het zaadje en het was nog klein gaat het zeker en vast dood ik heb dat voorval ook paar weken geleden gehad en had het geprobeert maarna een week was die nog geen mm meer gegroeit dus zou er niet echtop hopen , beter zo , als je jou zaadjes hebt kan je beter in de aveve voor 6 euro of 5 euro zaai en stekgrond halen , die doe je in potjes en als de grond er in zit neem je jou pink als je die hebt ik hoop het wel en je duwt een halve cm in het potje dan leg je dat zaadje in dat kuiltje beetje met je vinger van de oppervlakte wat aarde nemen en over het kuiltje doen dat dit toch wel goed bedekt is beetje aandrukken niet te hard zodat er nog lucht in je grond zit , en dan neem je water en giet het in het midden van je potje zeer rustig dat je zaadje niet naar boven komt ook niet te veel water geven , en dan afwachten ontkiemen kan best wel lang duren heb hier zaadjes gehad die op 2 dagen al blaadjes hadden , heb ook al zaadjes gehad die na 12 dagen pas begonnen ontkiemen ,dus kan vrij verschillend zijn ik weet dat ik best wel wat laat ben met die informatie ik hoop dat je er wat aan hebt voor je volgende kweek , vergeet vooral geen slakkenkorrels te kopen en een soort van kippengaas rond je plantje te zetten als je die op de guerilla spot zet kan snel opgegeten worden door konijnen en andere dieren , ook kan je best de slakken korrels in een circel strooien juist tegen je kippengaas niet te dicht bij de steel want die slakkenkorrels lokken slakken en er zou er altijd 1 tussen de korrels door kunnen gaan zonder een slakkenkorrel op te eten en die zal jou plantjes dan vast en zeker lekker vinden
                              Maar veel suc6 met je kweek ik zal af en toe eens een kijkje komen nemen , zorg ook voor een paar fotos als je die optie hebt groetjes shining

                              Comment

                              Bezig...
                              X