Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

batmix vs allmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    batmix vs allmix

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Wat kan ik nou het beste aanschaffen batmix of allmix??
    of is allmix bijna het zelfde als batmix?.

    ik hoor graag van jullie!

    #2
    Er werd mij door the master (Bobo) "Batmix" aangeraden omdat deze een heel ruim assortiment aan voeding biedt en dit gedurende een lange periode.
    Hier even de link naar de info op m'n topic:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...mix-t1711.html

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      oke bedankt ga gelijk ff checken!

      Comment


        #4
        batmix is teh best

        Comment


          #5
          Re: batmix vs allmix

          Batmix is potgrond bemest met pg-mix, dit is een standaard potgrond kunstmest. Biobizz Allmix is bemest met 5% Premix deze mix bestaat uit een twintigtal biologische meststoffen waaronder Guano, zeewier etc. Verder zit er 10% wormenmest in de Allmix als extra aanvulling.
          In principe kan je met alleen watergeven de hele oogst door, maar er zijn tal van vloeibare toevoegingen te krijgen.
          Ik heb batmix geprobeerd maar na 3 weken zat er niet genoeg voeding meer in de grond en moest er bijgemest worden. De resultaten met Allmix waren bovendien echt veel beter

          Comment


            #6
            Re: batmix vs allmix

            Heb je ze gelijktijdig geprobeerd ?
            Anders kan je het niet vergelijken.

            Comment


              #7
              Re: batmix vs allmix

              jaja metertje allmix en metertje batmix, bij de batmix moest ik al vrij snel bijvoeden met vloeibare npk meststof en later biobizz algamic en topmax. bij de allmix alleen de algamic en topmax. Ik had zo'n 80gr minder opbrengst met batmix.

              Comment


                #8
                Re: batmix vs allmix

                @Allornothing
                Over welke Batmix heb je het eigenlijk?

                Plagron Batmix bevat in ieder geval geen PG-mix en is voor gemiddeld 6 weken voorbemest, afhankelijk v/d grootte v/d pot ten opzichte van de plant.
                Plagron Batmix is niet biologisch gecertificeerd maar wel uitsluitend met biologische meststoffen gevoed. Plagron Batmix bevat een rijk bodemleven. Plagron Batmix geeft een door velen sterk gewaardeerde smaak aan het eindproduct.
                Plagron Allmix is ook voor 6 weken voorbemest maar met een selectie van natuurlijke vaste meststoffen bemest. Door deze selectie van meststoffen (zoals bloedmeel, beendermeel, zeewiermeel, lavameel, vinasse) komen de mest-stoffen time-released vrij, simpel gezegd veel stikstof in het begin en veel Fosfor en Kalium later. Verder bevat Plagron Allmix wormenmest, maerl en alle benodigde bacterien en schimmels. Allmix heeft een fijne structuur en wordt daarom speciaal voor gebruik in kleine potten, verticale kweeksystemen of bij hogere temperaturen geadviseerd.
                Plagron Royaltymix is op dezelfde manier bemest als de Allmix, maar dan met het meest luchtige witveen waardoor een optimale lucht/water verhouding ontstaat. Hierdoor zijn op de royaltymix hogere opbrengsten mogelijk.

                Comment


                  #9
                  Re: batmix vs allmix

                  Allornothing , ik vind je uitleg niet zo opperbest man.

                  Oorspronkelijk geplaatst door allornothing View Post
                  1.dit is een standaard potgrond kunstmest.
                  2.In principe kan je met alleen watergeven de hele oogst door.
                  3.Ik heb batmix geprobeerd maar na 3 weken zat er niet genoeg voeding meer in de grond en moest er bijgemest worden.
                  1. Batmix is geen gewone standaard potgrond hoor , is een potgrond met rijk bodemleven , niet zomaar overal te koop , zoals gewone standaard potgrond.
                  2. Met alleen water geven kom je heus je hele kweek niet door dat kan ik moeilijk geloven. (Tenzij je in megakuipen werkt)
                  3. Dan deed jij wrs wel iets fout , want zoals CIAze hier al zegt , batmix is voorgemest voor ZEKER 4 tot max 6 weken volgens mijn weten en testen.

                  MvG Izzz

                  Comment


                    #10
                    Re: batmix vs allmix

                    Interessant topic mijn medetokerz! Ik ben ook op zoek naar een goeie bodem voor m'n Green-O-Matics in te zetten. Denk de Allmix of Royaltymix aan te schaffen, beetje Bloom en Green Sensation van Plagron(3 weken tot voorlaatste week) erbij en zou moeten voldoende zijn voor mijn automatics niet?? Indien de batmix beter zou zijn, laat het me aub weten.. Thnx! Adioz!

                    BReWeR

                    Comment


                      #11
                      Re: batmix vs allmix

                      Beste Brewer,

                      Ben je verzot op de geur en smaak die Batguano aan het eindproduct geeft? kies dan voor Batmix.
                      Wil je biologisch kweken met de beste grondmix van Plagron (biologische time-released meststoffen), met mogelijk hogere opbrengsten dan de Batmix? Kies dan royalty mix.
                      werk je in hoge temperaturen, kleine potten of verticale systemen? Kies dan allmix.

                      het enige verschil tussen Allmix en Royaltymix is de structuur, Allmix heeft een poederige structuur die veel water vasthoud. In bepaalde omstandigheden geeft dit een voordeel(bijv in kleine potten of in hoge temperaturen. royaltymix bevat de hoogste kwaliteit iers witveen, en geeft een luchtig mengsel, waar hogere opbrengsten op mogelijk zijn. Batmix bevat dezelfde structuur als Royaltymix, maar bevat Batguano en wormenmest maar geen speciaal geselecteerd mengsel van biologische vaste meststoffen die de meststoffen time-released afgeven.

                      in het topic "Vragen in verband met Plagron": http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...ghlight=batmix kan je nog meer info vinden over onze grondmengsels, voedingen etc. en natuurlijk alle vragen stellen over Plagron producten.


                      Groeten

                      Comment


                        #12
                        Re: batmix vs allmix

                        Thanks CIAze voor de tip! Zal de Royaltymix worden dan waarschijnlijk.. Ik bekijk je link ook nog. Grtz m8

                        Brewer

                        Comment


                          #13
                          Re: batmix vs allmix

                          Oorspronkelijk geplaatst door allornothing View Post
                          Batmix is potgrond bemest met pg-mix, dit is een standaard potgrond kunstmest. Biobizz Allmix is bemest met 5% Premix deze mix bestaat uit een twintigtal biologische meststoffen waaronder Guano, zeewier etc. Verder zit er 10% wormenmest in de Allmix als extra aanvulling.
                          In principe kan je met alleen watergeven de hele oogst door, maar er zijn tal van vloeibare toevoegingen te krijgen.
                          Ik heb batmix geprobeerd maar na 3 weken zat er niet genoeg voeding meer in de grond en moest er bijgemest worden. De resultaten met Allmix waren bovendien echt veel beter
                          Dan is er iets anders niet goed gegaan met je kweekje, want als er na 3 weken al geen voeding meer in de BAT-mix zit is er iets goed mis hoor, van fabriek af hebben ze de omschrijving dat ze een hele kweek zonder bijvoeden door kunnen, dus voor minimaal 6 weken zit er absoluut voeding in de BAT-mix.
                          Trouwens ik heb net zelf een BAT-mix kweekje afgerond, zaadjes zijn eerst in de Plagron Growmix gegaan voor 3 weken, zonder groeivoeding,na 3 weken in de BAT-mix gezet, na 6 weken pas een booster meegegeven (Green Sensation 1ml, en Plagron Terra Bloom 2ml).
                          En een prachtig resultaat gehad!

                          Comment


                            #14
                            Re: batmix vs allmix

                            Check de eerste 2 posts maar op de volgende link :

                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Plagron-Batmix

                            Comment


                              #15
                              Re: batmix vs allmix

                              Nog wat info over onze substraten:

                              De Plagron Aardemengsels

                              Veen kwaliteit en bodemleven
                              Zijn NIET gesterilizeerd op wat voor manier dan ook, want dit doodt de waardevolle micro-organismen in de grond.
                              Zijn niet gestoomd want dit vernietigt de luchtige structuur van het veen.
                              Worden gemaakt van veen, afkomstig van door RHP gecontroleerde en gecertificeerde maagdelijke veenvelden. Het natuurlijke bodemleven blijft behouden.
                              Deze veenvelden worden gecontroleerd voor het oogsten op parasieten, insecten, onkruid, schimmels, vervuiling zoals zware metalen en stabiele kwaliteit.
                              Heeft een verijkt bodem leven met Trichoderma en Mycorhiza aangezien Plagron dit toevoegt in de vorm van hoogwaardige wormenmest.


                              Hoe gebruik je Plagron aarde?
                              Gemiddeld om de 2 dagen water geven totdat een beetje water uit de pot lekt
                              Ph-waarde is bij goede kwaliteit gietwater 3 maanden goed
                              pH-meten/controleren alleen nodig als de pH in de aarde afwijkt
                              Voeding geven zodra bladeren lichter worden van kleur, schema’s volgen en na de kleur van de bladeren kijken: geler is meer voeding geven, groener is minder voeding geven.


                              Wat zit er allemaal in Plagron aarde?


                              Veen: oude afzetting van riet, gras en mos.
                              1. Wit veen: relatief jong veen, luchtig en zuurwerkend
                              2. Zwart veen: ouder veen, minder luchtig en minder zuur
                              Veen van verschillende plekken op de aarde heeft verschillende eigenschappen.
                              3.Wormenmest: door wormen verteerd organisch materiaal, rijk aan bodemleven en sporenelementen
                              Biologische vaste meststoffen zoals beendermeel, bloedmeel, lavameel, verenmeel, zeewiermeel en vinasse
                              4.Structuur verbeteraars zoals, cocos, perliet, vermiculiet, zand
                              5.pH-controllers zoals maerl, mergel, lava of basaltmeel.
                              6. Bodemleven : In alle Plagron aardes is het van nature in het veen levende bodemleven behouden. in Growmix, Royaltymix, Batmix en Allmix is het bodemleven daarna nog verrijkt.
                              alle aardemengsels van plagron bevatten Myccorhiza en trichoderma.

                              6.6




                              Welke mixen bieden we aan en wat zijn de verschillende eigenschappen?
                              1. Royaltymix: Sterk bemest 100% biologisch aardemengsel met time-released afgifte van voedingsstoffen met een luchtige structuur.
                              Speciaal voor de biologische teelt met een fruitige smaak en een hoge opbrengst.
                              2. Allmix: Sterk bemest 100% biologisch aardemengsel met time-released afgifte van voedingsstoffen met een hoge wateropneembaarheid en een fijne structuur.
                              Speciaal voor kweken in kleine potten of hoge temperaturen (SOG, verticale systemen, warme landen).
                              3. Batmix: Sterk bemest 100% biologisch aardemengsel, bemest met vleermuizenmest en met een luchtige structuur.
                              Speciaal voor 100% biologisch telen voor de beste kwaliteit.
                              4. Growmix: voor max 3 weken mineraal voorbemest aardemengsel met rijk bodemleven.
                              Speciaal ontwikkeld om te combineren met ons TERRA of BIO concept.
                              6. Lightmix: voor max 10 dagen mineraal voorbemest aardemengsel, speciaal voor TERRA.
                              Hydrologische substraten:
                              7.Cocos: Hoogwaardige 100% gespoeld en gebufferde cocos vezel met Trichoderma en met een max. ec-waarde van 0,5 en een gebufferde pH-waarde tussen de 5,5 en de 6,5.
                              Speciaal ontwikkeld voor de hydrologische kweek op cocos
                              8. Eurofoam: Geavanceerde hydrologisch substraat, bestaande uit agrofoam en steenwol, met een lichte pH-buffer.
                              9. Hydrokorrels: kwalitatieve kleikorrels voor de hydrologische teelt of als structuurverbeteraar in aarde.
                              Last edited by CIAze; 26 August 2010, 12:46.

                              Comment

                              Bezig...
                              X