Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet pas en medicinaal gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

    Wat dacht je van een coffeeshop in een gemeenste waar ze geen pas hebben , meschien iets verder rijden maar dan haal je meer in 1 keer bij verschillende shops
    Begrijp het probleem niet zo
    Pasjes zijn er voor de grens provincies , bij ons heb je geen pas nodig


    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #17
      Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

      Ik zie het verband niet tussen de wietpas en medische wiet.

      Ik denk dat je de coffeeshops in Nederland niet als apotheek kunt beschouwen.
      De wiet is vaak erg wisselend van kwaliteit. En wordt niet getest in laboratia. En het wordt niet vergoed door de zorgverzekering.

      En als je dan toch een goeie coffeeshop hebt gevonden, die dus ECHTE medisch-verantwoorde wiet verkoopt, dan vraag je een wietpas bij die coffeeshop: probleem opgelost.

      Eigen kweek is nog altijd het beste. Je weet welke soort het is, welke voeding je gebruikt en de beste manier van drogen kunt toepassen.

      Ik zie dus meer problemen bij thuisteelt en medische wiet.

      Comment


        #18
        Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

        Geloof me er zijn veel mensen die cannabis in een shop gaan halen om medicinale reden.
        Dus voor die mensen is de shop wel een apotheek
        Maar goed neem dus aan dat het niet zo heel erg is eigenlijk dat mensen die om medi reden cannabis gebruiken een pasje moeten halen.
        dan is het soort van verantwoord of zo??

        Niemand wil een pasje aan gaan vragen om wiet te kopen in een shop alleen als je om medi reden gebruik is het niet zo erg ofzo
        Last edited by belladonna; 24 September 2012, 08:41.
        God was never on your side..

        Comment


          #19
          Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

          voor zover ik weet is nog niemand die om medicinale reden wietkweekt voor eigengebruik,en zich ook aan de 5 plantennorm houd,ze huurhuis uit gezet.voorwaarden is wel,dat je huisarts hier achter staat.de mensen die wel moeten voorkomen,houden zich gewoon niet aan de 5 plantennorm.geen rechter in nederland zal iemand veroordelen als hij weet heeft van deze persoonlijke omstandigheden.dat je last kan gaan krijgen met de eigenaar van je huis,dat is een geheel ander verhaal.zou zeggen kom met verslagen van rechtszaken waaruit blijkt dat ik er helemaal naast zit.mijn huisarts gaat helaas niet mee in mijn hobby.krijg al jaren lichte slaapillen,en iets anders of zwaardere wil hij niet voorschrijven.en een wietpas aanschaffen om ongekeurde illigalewiet te mogen inkopen is helemaal kolder.denk als de keuringsdiensd van waaren zou gaan bemonsteren,dat dan alle shop,s binnen 1 maand dicht zijn ivm het gevonden gif op de wiet.

          Comment


            #20
            Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

            Als in jou huur contrackt staat dat jij geen cannabis planten op het gehuurde perceel mag kweken dan mag het niet zelfs niet als je dokter een briefje schrijft
            Daarnaast men krijgt pas een medicinaal wiet verklaring als je half dood ben en niet eerder.
            Ik gebruik al jaren morfine pleisters en de artsen weten dat blowen beter voor mij werkt maar een medicinaal verklaring krijg ik niet wel Morfine.
            En als je wel een medicinaal cannabis krijgt dan wil dat nog niet zeggen dat jij planten voor eigen gebruik binnen of buiten mag kweken.

            In mijn dorp is het kweken van cannabis streng verboden binnen en buiten en de gemeente zal NOOIT toestemming geven.
            De politie zal elke plant uit jou tuin verwijderen ook al is het er maar 1
            Daarnaast kan je ook nog uit je huur woning worden gezet
            En een huis kopen zit er vaak niet in voor mensen die ziek zijn want dat inkomen is ook niet hoog.

            Niet iedereen kan zelf cannabis kweken of wil dat zelf kweken als je invalide ben dan heb je niet altijd die mogelijkheid.
            Dus dan heb je nog maar 1 optie pasje aan vragen en terug naar de shop.
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

              denk dat er in het huurcontract staat,dat het bedrijfsmatig kweken van cannabis verboden is,en dat is alles boven de 5 planten.dat een agent,niet iedere bezoeker van een koffieshop ze wiet afneemd wil niet zeggen dat hij dit niet mag doen.dit noemen ze het gedoogbeleidken al aardig wat mensen,waarvan de wijkagent weet dat ze maximaal 5 planten kweken.zodras de buuren hier over klagen,moeten ze daar mee ophouden.en komt ipv de wijkagent het hennepteam dan ben je wel de lul,is gewoon kolder,en doe er niet meer aan mee.een afgekeurde veroordeelde pedofiel mag gewoon weer naar ze huis terug ook al woond ze slachtoffer naast hem,want ze huur word doorbetaald als ie ze straf uitzit.en andere mensen staan opstraat voor 20 plantjes.ze zoeken het maar uit

              Comment


                #22
                Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                Nee is het Huur contract staat dat je in het Gehuurde perceel geen cannabis planten mag kweken
                Of er da nu 1 of 10 zijn boei hun niet het mag niet zo simpel is het

                En of er nu een pedo vast zit en de gemeente zijn huur door betaal boei me niet als ik de regels van cannabis kweken in gehuurde perceel
                overtreed dan mag ik binnen 48 uur het gehuurde perceel verlaten en alles in goede staat achter laten comfort het huur contract.
                Daarnaast zullen hun andere woningbouw corporaties adviseren om mij in de toekomst geen woning te verhuren aan gezien ik met niet aan de
                contract eisen houd.

                En dan sta ik op straat dakloos en dan ?
                Voor nieuwe woning moet je jaren in geschreven staan , huis kopen kan ik niet , particulier huren kan ik niet betalen
                en geloof me ben echt wel bezig geweest met het verkrijgen van een toestemming tot kweken voor eigen gebruik medicinaal.
                Last edited by belladonna; 24 September 2012, 21:11.
                God was never on your side..

                Comment


                  #23
                  Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                  berendje het word hoog tijd dat je ogen eens open gaan
                  wat jij voor lulverhalen schrijft is nergens op gebaseerd
                  alleen al het feit dat je niet duidelijk weet aan te geven wat er word verstaan onder bedrijfsmatig kweken getuigd al van je onwetendheid.
                  en als jij werkelijk zoveel mensen kent die 5 plantjes kweken waar de wijkagent van op de hoogte is wil ik toch wel eens weten in welk gehucht jij woont want ook dat is de grootste kolder.
                  om maar te zwijgen over de rest van je verhaal waar maar de helft van klopt!
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #24
                    Had jij geen buitenplanten Bella of ben ik helemaal mis ?

                    Comment


                      #25
                      Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                      denk dat je iets te groote mond gaat krijgen angel,maar dat is natuurlijk persoonlijk,juist in de gehuchten pakken ze je harder aan,in de groote stad hebben ze wel wat belangrijkers te doen.kom maar op met de bewijzen dat mensen hun huis uit moeten voor 5 planten.laten we het gewoon eens omkeren

                      Comment


                        #26
                        Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                        berend ik draai al 20-25 jaar in dat wereldje dus je maakt mij niks meer wijs
                        daarnaast beweer ik nergens dat mensen met 5 planten hun huis uit moeten dus je verdraait de zaak om gelijk te kunnen krijgen.
                        ik ga niet bijhouden wie er allemaal hun huis uit word gezet of door de woningstichtingen verzocht worden het pand te verlaten wegens het aantreffen van 'n professionele kwekerij.

                        Gedoogbeleid thuiskweek
                        In geval van teelt van niet meer dan 5 planten in de open lucht wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt. Bij dit aantal mag worden aangenomen dat het een teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. Er volgt in dat geval bij ontdekking politiesepot met afstand. De kweker dient bij ontdekking dus wel afstand van zijn wietplanten te doen. Het kweken onder een lamp valt niet onder het gedoogbeleid van de thuiskweek.
                        Bij de vaststelling dat het bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:
                        De schaalgrootte van de teelt
                        De hoeveelheid planten
                        De professionaliteit waarmee gekweekt word: belichting, verwarming, bevloeiing, etc

                        BRON
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment


                          #27
                          Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                          Tis niet de bedoeling dat het een is wel of niet en ik heb gelijk of niet topic word.

                          Meer Info

                          Ik mag zolang iK dus inwoner ben van Nederland een pasje halen bij mijn gemeente en dan in elke shop met mijn pasje
                          wiet halen?

                          Alleen mensen die buiten NL wonen kunnen dus nergens in en shop wat halen?

                          Ik dacht dat je in desbetreffende gemeente moest wonen wil je recht hebben op een pasje
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #28
                            Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                            pasjes zijn toch alleen geldig in grensgemeenten dus als belg kan je dan toch nog altijd naar de shop buiten de grensgemeenten lijkt me allemaal heel duidelijk die regel...brengt meer vewarring mee dan men denkt
                            Last edited by Medical-Spliff; 25 September 2012, 08:23.
                            Wil je blowen, moet je het zelf growen

                            Comment


                              #29
                              Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                              Nee, je kunt naar je favoriete shop gaan, daar een pas halen, en dan haal je in die shop voortaan je wiet.
                              Je moet het zien als een soort ledenpas. Je wordt "lid" van die shop.
                              Voorwaarde is dat je inwoner van NLD bent.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: Wiet pas en medicinaal gebruik

                                Inderdaad, wat QnQ zegt. Zolang je maar in Nederland woont.

                                Het enige dat je moet meenemen is ID + brief met je adres op, zodat ze zien dat je in Nederland woont.
                                Je mag zelfs bij alle coffeeshops een pas aanvragen. Want de systemen staan niet aan elkaar gekoppeld. En kunnen dus ook niet zien bij welke shops je nog meer lid bent, maar voor hetzelfde geld passen ze de wetten aan en worden later alsnog alle gegevens verzameld.
                                In een brief van de belastingdienst kwam al naar voren dat de gegevens minimaal 7 jaar bewaard moeten worden.


                                En bewijs dat mensen hun woning uitgezet worden voor minder dan 5 planten?
                                http://www.binnenlandsbestuur.nl/rui....1187740.lynkx

                                De wetgeving is sinds juli 2011 aangepast. Waardoor indoor-grow altijd als bedrijfsmatig beschouwt wordt.

                                Comment

                                Bezig...
                                X