Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opnieuw blowen na psychotische episodes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

    Ik denk dat antipsychotica voor sommige mensen echt wel nodig zijn.. Ik denk dan bv aan mensen die aan schizofrenie lijden, om zoveel mogelijk te voorkomen dat zich een nieuwe psychose voordoet. Want elke psychose laat defecten na in de hersenen zei m'n psychiater eens. Nu ik lijd zeker niet aan schizofrenie maar toch hebben die antipsychotica mij geholpen. Om m'n dopamineniveau onder controle te houden toen dit nog teveel schommelde. Maar misschien is het binnenkort tijd om eens te verlagen van dosis en te kijken wat er gebeurd.

    Nu naast dat heb ik gisteren nog eens geblowd. Heb (buiten)weed van een huisgenoot kunnen regelen. Maar het heeft deze keer lang geduurd vooraleer ik ervan kon genieten. Twas alsof ik m'n gedachten niet in het positieve kreeg. Mijn gemoedstoestand was goed toen ik begon maar eenmaal toen ik begon te roken zat ik gelijk vast in een vicieuze cirkel. Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger ook had , herkent iemand dit? Uiteindelijk heb ik m'n gedachten terug in het 'positieve' gekregen door m'n vriendin.

    Comment


      #47
      Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

      Doemdenken is ook n kwaal idd, roep je de ellende over jezelf af..
      Elke dag is een cadeautje in combinatie met een beetje sneuvelbereidheid staan garant voor zorgeloos plezier mits je genetisch een beetje goed in elkaar zit.

      Mocht het genetisch wat minder zijn en ben je van mening zijn dat medicatie de enige manier is om jou een leefbaar leven te bezorgen ben ik van mening dat je die zwakke genen niet door mag geven aan en volgende generatie en jezelf daartegen al dan niet verplicht moet laten helpen..

      Ik heb/had n maatje met de meest vreselijke stofwisselingziekte, zn wijf wil n kind van m en heeft m dus zover dat ie op zn 25e dat door en door verrotte zaad in heeft laten vriezen met hulp van onze medische tak uiteraard. Die ziekte is 100% erfelijk en kan int gunstigste geval n generatie overslaan..

      Je snapt wel waar "had" vandaan komt want met zo'n volk kan ik niet gezellig in n kamert zitten, t zou voor t kind beter zijn als ma een boompje zou pakken en dan desnoods tijdens de zwangerschap idd.

      Recht op leven?? Recht op n waardig leven moet t zijn!

      Comment


        #48
        Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

        Ik zal je een triest verhaal aandragen Flier. Een jonge, 22 jarige man, heb ik als client/ondernemer voor het verzorgen van zijn administratie. Die vent werkt zich zeven slagen in de rondte. Hij kreeg echter kennis aan een vrouw van 41 jaar oud, die in de Wajong zit. De dame in kwestie heeft uit een vorig huwelijk 3 kinderen met beperkingen gekregen en is bovendien de ouderlijke macht ontzegd. Het beste mens is nog niet in staat om een konijn te verzorgen. Het enige wat ze dagelijks doet is 5 pakjes Camel-filter oproken. Verder draagt ze geen gebidsprothese omdat ze van een kunstgebit moet braken. Binnen de huidige relatie is er weer een kind geboren, wederom met beperkingen. En wat zegt de dame in kwestie: "we gaan net zo lang door tot er een -goeie- geboren wordt". Ze zet gewoon een viertal genetische monstruositeiten op de wereld en beseft simpelweg niet welke maatschappelijke schade ze daardoor te weeg brengt.
        Maar dit zal wel off-topic zijn. Maar soms moet je off-topic gaan om on-topic te blijven. Ik vind die laatste opmerking ook uiterst dwaas, maar ik citeer slechts een moderator.
        Last edited by Xtreme; 25 October 2012, 16:13.

        Comment


          #49
          Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

          Ik ben het niet met berend eens.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #50
            Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Ik ben het niet met berend eens.
            En nu?

            Comment


              #51
              Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

              Nu hebben we allemaal ons gal ge spuw en ik het wel duidelijk hoe iedereen er over denkt .

              De 1 vind medicijnen slechte
              De andere is wel voor medicatie

              Gelukkig zijn we niet alleen maal het zelfde

              Over 1 ding zijn we het wel allemaal eens dat het niet slim is om na een psychose te gaan blowen.
              Als je dat wel doe neem je een risico.
              God was never on your side..

              Comment


                #52
                Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                Hopelijk heeft er nog niemand die ook een psychose of dergelijke heeft meegemaakt dit topic gelezen en terug beginnen blowen. Want jammer genoeg merk ik een achteruitgang.. Ik ben nog niet 100% zeker dat het door de cannabis komt of gewoon toeval is maar ik heb toch een vermoeden. Ik ben niet terug in een psychose beland , maar ik begon me terug slechter te voelen dan voordien. Nu zal ik een tijdje stoppen met blowen tot ik terug het gevoel heb stabiel te zijn , en dan misschien nog eens tijdje blowen en daarna terug zien of het weer slechter gaat.

                edit: Voelen jullie een verschil de dag(en) erna als jullie (flink wat) geblowd hebben? Ik begon moeite te krijgen met te relativeren en logisch na te denken, werd mentaal onstabieler..
                Last edited by tommm; 29 October 2012, 12:42.

                Comment


                  #53
                  Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                  Nope, heb ik geen last van, ik functioneer de dag erna even goed als zonder. Als de enige factor die van invloed is, jouw wietgebruik is, dan zou ik nooit meer beginnen. Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer. Maar hardleers zijn moet je zelf doen. Ik stop geen aandacht meer in je. Prettige voortzetting.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #54
                    Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                    Als je cannabis gaat roken en je ben al bang dat er iets kan gebeuren dan moet je er nog en eens aan beginnen.
                    Cannabis versterkt je emoties.

                    Gr Bella
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #55
                      Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                      Leuk draadje, ik heb de diagnose Schitzofrenie en mij is afgeraden te blowen. met mijn eigewijse hoofd toch gaan blowen. In zeer kleine hoeveelheid of met slappe wiet is er zeker nog te genieten van een jointje. Ik heb hier een hele discussie over gehad met mijn psychiater, het kwam er op neer dat de symptomen van psychoses bij blowen enkel een statistiek is. Zo van 10 mensen, waarvan 9 mensen blowen, en 8 van de 9 krijgen een psychose zonder te kijken naar het verleden/karakter/opvoeding/huidige situatie, deze zaken zijn veel belangrijker dan de prettig gestoorde staat die stoned heet te verwarren met een psychose. Ook teveel blowen ( dikke blunt in je eentje ofzo) voelt bij lange na niet zo angstaanjagend als een psychose. Wel is me opgevallen dat tabakroken, of eerder gezegt de tijden dat je geen tabak kan roken wel extra stress mee brengen. Ik blow nu een super dun jointje zonder tabak als ik blow en het gaat prima. Mijn buurman heeft ook psychose gehad en blowt nu al minstens 10 jaar zonder last plus ik heb nog geen daadwerkelijke studie gezien die wetenschappelijk uiteenzet welk stofje verstoord word tijdens het blowen en in welke mate.



                      Ik ben altijd behoorlijk introvert geweest en kan me nu nog behoorlijk vermaken met de inhoud van mijn hoofd zelf met antipsychotica. Deze medicijnen slik ik enkel omdat wanen en dergelijke veel sterker worden als ik het niet gebruik. Er zitten veel kutbijwerkingen aan dat wel, maar dat maakt de wiet in mijn geval behulpzaam. Geen hyperactief gevoel van Abilify of slappe lul door Risperdal. Geen trekkend gevoel in ledematen meer bij zyprexa.

                      Wereld is gek, ben zelf ook gek... jointje meer of minder zal daar weinig aan veranderen

                      Comment


                        #56
                        Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                        Als je zo'n studie nog niet gevonden hebt, betekent dat simpelweg dat je nog niet gezocht hebt. Google eens naar cannabinoidereceptoren.. Of ga scholar eens na opzoek naar 'cannabis'.
                        Als je uitspraken wilt doen in de statistiek zul je toch moeten bedenken dat 'een significant verhoogd risico' niet zomaar ergens opgeplakt wordt. Dat dingen voor jou niet opgaan, zegt niets over de rest van de wereld. Een zogenaamde heuristieke denkfout noemen ze dat.
                        Goed dat 't voor jou werkt, daar ben ik blij mee.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #57
                          Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                          Ik heb een half jaar een schizofrene vriendin gehad (opname vlak voor onze relatie, voortdurende medicatie.) Ze blowde, en dat bekwam haar niet goed - maar dat wilde ze niet toegeven. Na een joint ging ze zitten gillen tegen zichzelf, of ging uren lang in een feutus-houding op bed liggen, onaanspreekbaar... maar kwam daarna vrolijk zeuren om meer. Uiteindelijk ben ik zelf gestopt met blowen. Dan was het niet in huis en kon ze er dus ook niet van roken. Dat hield de relatie (min of meer) leefbaar.

                          Moraal: Pas op voor ontkenning. Iedereen leeft in denial, maar schizofrenen lijken daar extra gevoelig voor. Weet je zeker dat het je goed bekomt?

                          Comment


                            #58
                            Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                            Ik ben erg geintreseerd in de onderzoeken en heb wel degelijk eerder gegoogled ernaar, misschien niet voldoende.
                            Als iemand linkjes heeft naar onderzoeken en rapporten zou ik dat zeer tof vinden om te lezen. en Lr2 spreek enkel voor mezelf natuurlijk Maar het opplakken van een significant groter risico is in mijn ogen pure demonisering van het toffe kruid. Ik heb wel eerder een onderzoekje gelezen waar CBD als ingredient werd gebruikt voor antipsychotica, hierzo http://www.scielo.br/scielo.php?pid=...pt=sci_arttext
                            Ik weet dat er cbd dominante strains ontwikkeld worden/zijn.. dus misschien is dit een oplossing voor andere die wel willen genieten van een jointje zo af en toe.


                            Ik moet wel zeggen, in de maanden na mijn psychose niet geblowd en de maanden tijdens ook niet ( geen geld). Eerst had ik dezelfde reactie als je vriendin blani. Wiet voelde als vergif. Maar na een paar maanden was dit weg. Misschien is het niet goed voor me, maar voor mij werkt het. Aangezien schitzofrenie geen geneesmiddel voor is, is de situatie eerder.... een klein beetje roken en gestoord zijn of niets roken en gestoord zijn. En het is fijn gewoon te kunnen zitten op de bank met me jointje terwijl ik dit type.. en eventjes niet dat geijsbeer door de Abilify
                            Last edited by rokompol; 28 January 2013, 04:40.

                            Comment


                              #59
                              Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                              ken uzelve...
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #60
                                Re: opnieuw blowen na psychotische episodes

                                Er zijn inderdaad strains met veel CBD, en CBD op zich schijnt anti-psychotisch te werken. (Google op "CBD-crew" en je vind speciale zaadjes.) Helaas zijn die soortjes niet standaard beschikbaar in coffeeshops, dus je zou het zelf moeten kweken.

                                De zaadjes van CBD-crew beloven 5% THC en 5% CBD. Er zijn ook strains met nog veel meer CBD, maar daar ben ik de naam van vergeten. Ik herinner me alleen dat zo'n zaadje iets van 300 euro kost.

                                Anyway: Als je zeker weet dat je leven er prettiger van wordt dan zou ikzelf ook doorgaan met blowen - dat doe ik tenslotte ook. En dat je een beetje gek bent, tsja... Wat mij betreft loopt de hele wereld vol hallucinerende dwazen. Om maar eens een paar groepen te noemen: Christenen, climate-change-deniers, macrobioten, astrologen, wiet-haters... Als je iets waanzinnigs geloofd dat minder dan 1% van de bevolking geloofd dan ben je "gek". Geloof je samen met meer dan 1% dan ben je "gelovig" en moeten we "respect" hebben voor je "mening".

                                Ikzelf hoor bij de 1% die zo min mogelijk geloofd. Nee, ik ben niet gek, ik ben een skepticus.
                                Last edited by Blani; 28 January 2013, 12:48.

                                Comment

                                Bezig...
                                X